[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut enligt min ringa mening
Vad som ser ut att behövas är nya Unitframes, samt Tinytip eller Tipbuddy (fixa till tooltipen, position etc etc)

Sen eftersom jag byggt upp ett alldeles för stort hat mot titanbar så känner jag bara att jag måste sticka in med ett "du borde prova FuBar istället"
(antar att det är titanbar du använder, ser ut som titan)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Är det ingen som lirar som hunter och har något fint och användbart gui?

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk

Är det ingen som lirar som hunter och har något fint och användbart gui?

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Vad som ser ut att behövas är nya Unitframes, samt Tinytip eller Tipbuddy (fixa till tooltipen, position etc etc)

Sen eftersom jag byggt upp ett alldeles för stort hat mot titanbar så känner jag bara att jag måste sticka in med ett "du borde prova FuBar istället"

Vad är fel med titanbar?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Vad är fel med titanbar?

Nja, det är jag som vill kunna anpassa mitt eget interface så mycket som möjligt, därför gillar jag inte begränsningarna titanbar har (eller hade senast jag använde det). Fubar ger mig större möjligheter för konfiguration. Och jag är en tweakfanatiker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån "bigbag" addon som soterar upp saker efter typ. Tex armor, pots, reagents m.m

Har för mig att jag har sett nått sånt på ett screenshot men är osäker.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Finns det nån "bigbag" addon som soterar upp saker efter typ. Tex armor, pots, reagents m.m

Har för mig att jag har sett nått sånt på ett screenshot men är osäker.

http://www.curse.com/downloads/details/5539/

Tror den där ska funka

http://www.curse.com/downloads/details/3280/

Hittade den här med, vet inte så mycket om den dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.curse.com/downloads/details/5539/

Tror den där ska funka

http://www.curse.com/downloads/details/3280/

Hittade den här med, vet inte så mycket om den dock.

Tackar. Arkinventory funkar bra. Mycket lättare att hålla reda på allt man har i väskorna nu

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Tackar. Arkinventory funkar bra. Mycket lättare att hålla reda på allt man har i väskorna nu

Jo, bagmods är något som jag uppskattar _väldigt_ mycket
Själv kör jag dog på Bagnon, och om jag inte hittar det jag letar efter (även fast jag har sorterat rätt bra i bagen) så finns det en sökfunktion som funkar kanonbra <3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, det är jag som vill kunna anpassa mitt eget interface så mycket som möjligt, därför gillar jag inte begränsningarna titanbar har (eller hade senast jag använde det). Fubar ger mig större möjligheter för konfiguration. Och jag är en tweakfanatiker

Kort sagt inget fel på det, du vill bara kunna pilla på allting

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Kort sagt inget fel på det, du vill bara kunna pilla på allting

det är fel för _mig_, då jag inte får pilla (PILLA.. mm, pilla). men generellt är det inte fel. Men jag tycker fubar ändå är bättre på alla sätt och vis (drar mindre minne så vitt jag vet, mer plugins, mer konfiguration)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norton
Jag blir aldrig nöjd med UI:et och uppdaterar ofta, med fokus på att det ska vara stilrent men ändå ha all viktig info lättillgängligt. Dock rätt nöjd med hur det är för tillfället.

Det som inte syns på bilden är en övre auto-dold Fubar med alla minimap-ikoner, Charms och XP-info för altsen. Lägsta skillbaren växlas med ALT till yrkesskills m.m. som inte används så ofta. Till vänster om skillbaren och höger om minimappen finns DPS och Threat fönstren i PVE. Även Xloot med tillbehör är finfint för PVE.

http://img180.imageshack.us/img180/7905/wowscrnshot0107081334...

Verkligen ruggigt snyggt. Kan du fixa länk som man kan downloada?

BTW, nån som vet vilket nedanstående UI är?

http://img159.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot013108211...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Verkligen ruggigt snyggt. Kan du fixa länk som man kan downloada?

BTW, nån som vet vilket nedanstående UI är?

http://img159.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot013108211...

du menar vilka addons ?

är väl antagligen ett eget moddat photek + addons för raid (oRA2,recount,grid osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmo189
du menar vilka addons ?

är väl antagligen ett eget moddat photek + addons för raid (oRA2,recount,grid osv)

Var ju inte speciellt likt Photek, det enda som är likt är den översta baren. Skulle bäst gissa på att det är ett hemmabygge, eftersom det är lite rörigt.

Vore jag lunaspice skulle jag gå in på Preullens server (Spinebreaker) och fråga honom om han släppt en release av sitt pack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar :D, ja tog bort titan bar tycker att den inte behövs. Sen undrade ja....

vad är tooltipen?
vet du någon bra unitftames som inte är för krävande med många efekter mm .Den ska vara enkel och tydlig.:)

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Var ju inte speciellt likt Photek, det enda som är likt är den översta baren. Skulle bäst gissa på att det är ett hemmabygge, eftersom det är lite rörigt.

Vore jag lunaspice skulle jag gå in på Preullens server (Spinebreaker) och fråga honom om han släppt en release av sitt pack.

Tror det är All Deuce UI 2.3 faktiskt...värdelöst. Håller mig till Photek x.6.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde

Du kan säkert få till det där med dom addons som ingår i photek, behöver inte vara likt photek direkt för det?

Permalänk
Medlem

Någon som vet nått bra addon som visar att/om jag har aggro från mobben som jag har target på?
Fanns en skylt som kom upp när jag använde x-perl men har bytt till ag_unitframes.
Vill se det när jag tankar.

Permalänk
Medlem
Citat:

det är fel för _mig_, då jag inte får pilla (PILLA.. mm, pilla). men generellt är det inte fel. Men jag tycker fubar ändå är bättre på alla sätt och vis (drar mindre minne så vitt jag vet, mer plugins, mer konfiguration)

Testade det lite snabbt nu och visst, det är funktionellt och så, men fan vad fult!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Testade det lite snabbt nu och visst, det är funktionellt och så, men fan vad fult!

fult?
Menar du bakgrunds-texturen? eller fonten?
Personligen har jag iaf bakgrundstexturens transparens på 100%, så det bryr jag mig inte om.. och jag tror man ska kunna ändra den ändå, om man inte är så fäst vid den.

But do tell me, vad är fult?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

fult?
Menar du bakgrunds-texturen? eller fonten?
Personligen har jag iaf bakgrundstexturens transparens på 100%, så det bryr jag mig inte om.. och jag tror man ska kunna ändra den ändå, om man inte är så fäst vid den.

But do tell me, vad är fult?

Är jag med intresserad av, TitanBar är fult snarare imo.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Enkelt och bra tycker jag, brukar dock stänga bg minimapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
http://pici.se/thumbs/t_BFWCsdady.gif

Enkelt och bra tycker jag, brukar dock stänga bg minimapen.

Questloggen där uppe till vänster där man ser Kara etc eller?
Länka isf gärna, såg ju fin ut.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Monkeyquest heter den

Permalänk
Medlem

någon som vet nåt alternativ till scrolling combat text (sct)? för hittar ingen uppdaterad version, eller så har jag bara letat fel.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Monkeyquest heter den

Tackar, ändrat utseende sen sist jag såg den.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
någon som vet nåt alternativ till scrolling combat text (sct)? för hittar ingen uppdaterad version, eller så har jag bara letat fel.

Parrot. det använder jag och tycker det är mycket mycket mycket bättre än SCT.

SCT finns annars att hitta här
http://files.wowace.com/sw-s.html

och Parrot här
http://files.wowace.com/sw-p.html

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m

MSBT - Mik's Scrolling BattleText

Visa signatur

Permalänk
Medlem

laddade parrot, verkar helt ok tack

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Tackar, ändrat utseende sen sist jag såg den.

Den har sett likadan ut i minst ett år, bara man ställer in det ordentligt (förslagsvis genom monkeybuddy).