Can´t load low level device? Får upp detta medelande varje gång jag startar datorn!

Permalänk

Can´t load low level device? Får upp detta medelande varje gång jag startar datorn!

Vad är det för fel? Har precis köpt ett MSI 6800GT men jag får upp detta felmedelande varje gång jag startar datorn. Orkar inte nätagget eller vad då?

Ska jag formatera datorn och installera om allt?

Uppskattar snabba svar!

Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Antar att detta felmeddelande dyker upp i windows, jag gjorde en snabb sökning på google och hittade flera som hade stött på detta felmeddelande, dock gällde det ATI kort.

Har du haft ett ATI kort innan ?

I så fall så kanske detta hjälper :

Citat:

"Cannot load low level device driver. Please restart application."

It did not identify the device that was having the problem. After some searching of the Event Logs, and the use of a Diagnostic app, I discovered that the device was the ATi Tools. For some reason, when uninstalling your latest drivers it left the folder for this in the Program Files/Omega*** folder. Once I deleted the folder and used a Registry Cleaner, I no longer get the error popup on reboot.

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=79574

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk

jo jag hade ett ati kort tidigare men men jag fick aldrig det medelande då. Men jag ska formatera hårddisken nu endå så jag får se om problemet kvarstår när jag är klar. Men tack för din hjälp!

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N