Intel vill inte få sina produkter testade av Skandinaver?

Permalänk
Medlem

Märkligt beteende av ett företag som anser sig ligga i framkant, dom måste skämmas för sina produkter....

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
De kanske tycker ni är för små för att bry sig. Verkar så iaf. Hela skandinavien har väll ungefär lika stor befolkningsmängd som tex Polen :D. Orkar inte kolla upp ciffrorna men nåt sånt bör det vara iaf. Så de bryr sig nog inte.

Fast det är vi som har råd att köpa deras grejer och inte polackerna.

Permalänk
Medlem

Hmm...ni kanske är bra på Testa prudukterna i 100% och att avslöja dera små missar och buggar...och att dom inte kan muta er eller oss Svenskar....

ok....F*ck dom daaa....

Då får man gå via stor kedja typ Komplett el Datorbutik som vill offra en prudukt och få 1000 tals kunder.....

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

konstigt drag, det ger ju inte direkt några positiva eller självsäkra vibbar.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem

Dom låter kanske bara hårdvarutestare dom kan köpa få testa...
Det är annars ganska vanligt att stora kända test-sajter är så måna om att inte stöta sig med någon att de egentligen inte vågar tycka något eller dra några slutsatser.

Testerna avslutas med att man förklarar att alla test-objekten är bäst på något sätt....o ena sidan är X bäst..men IOFS är Y bättre för att bla bla bla...
Sådana test-sajter blir i praktiken produktpresentation och reklam. Och antagligen är det, med tanke på deras prestanda, sådana testare Intel föredrar i dagens läge. Intel försöker ju t o m själv påstå att hastigheten inte är allt i den egna reklamen. Och svamlar om en massa annat trams som man försöker inbilla folk skulle ha betydelse för användarna. Undrar just hur länge det dröjer innan man får se några test-sajter testa enligt den nya reklamen?

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Avstängd

HAHAHA .. Intel är rädda för sanningen ... tänk va hemskt det vore med en opartisk recension!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

*klappar den renrasiga Intelburken lite* såja..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

för står mig inte på intel.. de har kommit med flera vassa saker som de pillar på.. men modekortet kanske bara är för att visa hur de ska ha sina uppläg senare?... intel datorer riktar sig lite mer mot skolor o företag tycker ja.. sitter sj på en..ö bara skolorna i kommunen köpte in mer än 10000 intel datorer med platt skärm... är ju fina burkar på sitt vis.. dock så sög tangntbordet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Som sagt, Jag tror Intel inte har behov att hävda sig bland typ sweclockers. Dom säljer ju såpass bra ändå, kolla senaste delrapporten. Jag tror att detta är en kundkrets som Intel helt enkelt inte bryr sig om så mycket. Medans AMD tar allt dom kan få.

Permalänk
Medlem

mycket mysko sätt att agera på för ett företag så som intel tycker jag.
Om jag inte har helt fel är väl skandinavien ett rätt väl ansett ställe när det gäller PC och hårdvara så det känns ju rätt konstigt... För att inte tala om hur dålig stil det är.

Men man kanske kan se det från en positiv sida?
Vi kanske är för bra för att de ska låta oss pilla på deras prylar och hitta felen de själva inte kan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Konstigt att Intel gör så när väl AMD har gått om dom ang mest sålda processorer en månad om jag inte minns fel. Sitter själv på Intels grejer men som det ser ut nu rent prestandamässigt och mest för pengarna så blir det AMD vilket jag sagt tidigare också men då det inte blir inköp av nya grejer föränn till sommaren-hösten 06 så hinner det hända en hel del undewr tiden så vi får väl se vad som händer.

Eller snarare kanske inte för iom att Intel inte vill låta oss skandinavier testa deras moderkort så vet mna ju inte hur bra/dåliga dom är och som sagts tidigare i tråden finns det en hel del hårdvarusajter som inte vill/vågar stöta sig med sina reklamkunder så då skrivs det så positivt som möjligt även om det negativa :rolleyes:.

Permalänk

Varför inte ta kontakt med Dell och låna en Dimension 5150 och visa vad den går för?
Dell är väl en av få tillverkare som erbjuder BTX?!

Permalänk
Medlem

Jag har en komplett btx dator

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

Är det inte så att dom inte kan stämma testare som befinner sig utanför USA?
Så det är därför dom inte vill att folk utanför ska få testa deras grejer?

Vill iallafall minnas att på ett avsnitt av trafikmagasinet(en del år sen) så fick dom beröm av den Amerikanska motsvarigheten för att vi berätta om bilarnas dåliga egenskaper mm. Det var något den Amerikanska motsvarigheten inte kunde för då blev dom stämda av biltillverkarna.

Så ifall det är samma sak med datorbranshen?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Är det inte så att dom inte kan stämma testare som befinner sig utanför USA?
Så det är därför dom inte vill att folk utanför ska få testa deras grejer?

Vill iallafall minnas att på ett avsnitt av trafikmagasinet(en del år sen) så fick dom beröm av den Amerikanska motsvarigheten för att vi berätta om bilarnas dåliga egenskaper mm. Det var något den Amerikanska motsvarigheten inte kunde för då blev dom stämda av biltillverkarna.

Så ifall det är samma sak med datorbranshen?

Det jävla landet är ju inte normalt på nåt sätt..

Permalänk
Medlem

Intel gör enbart dåliga moderkort. Jag har ett Socket 478 hemma och min kompis har ett BTX kort X915 ngt och båda är kassa tkr jag. Ingen har möjlighet för överklockning heller för den delen.

Permalänk
Medlem

Intel satsar nog mest på OEM marknaden och bryr sig bara om vad svenssons tror.. svenssons som vi alla vet tar en 2,6ghz intel i ställer för en 3500+ (2.2ghz). det är därför intel fortfarande pushar up klockingen

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Medlem

Buhuu, vi får inte gratis prylar från Intel. Ett tips, ring upp och snacka med dem om den egentliga anledningen, så kommer ni säkert få ett svar istället för att försöka dra igång ännu ett Intel vs AMD krig. Jag kan tänka mig en hel drös av anledningar till att de inte intresserar sig för den Nordiska marknaden. T.ex. kvalitet på tester.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

kan någon förklara varför btx är spegelvänt om man jämför med atx? (tänker på placeringen av pci-platserna)

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Har Sweclockers ringt upp Intel och begärt att få tala med nån ansvarig? Tycker det är VÄLDIGT konstigt om dom inte skickar åt er då till och med det lilla företaget jag jobbar på har fått sampels på BTX. Tag kontakt med nån marknadsansvarig i Norden så är jag rätt säker på att dom fixar det på nolltid.

Leovinus: Det är för att det skall vara så bra luftflöde som möjligt. Gå in på Intels hemsida och sök på BTX så klarnar allt. Tycker faktiskt BTX verkar riktigt lyckat.

Visa signatur

Asus P5ND2-SLI DELUXE, Pentium 4 3,46Ghz EE ES, 2 x 512 DDR2, Nvidia 6600 256mb, 2x80Gb Seagate raid 0. LG L2010P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ufo777
Har Sweclockers ringt upp Intel och begärt att få tala med nån ansvarig? Tycker det är VÄLDIGT konstigt om dom inte skickar åt er då till och med det lilla företaget jag jobbar på har fått sampels på BTX. Tag kontakt med nån marknadsansvarig i Norden så är jag rätt säker på att dom fixar det på nolltid.

Leovinus: Det är för att det skall vara så bra luftflöde som möjligt. Gå in på Intels hemsida och sök på BTX så klarnar allt. Tycker faktiskt BTX verkar riktigt lyckat.

Det är en annan avdelning, har försökt få kontakt under ett par månader och även hört med deras PR-Byrå (som har varit i kontakt med dem om detta). De föreslog att jag skulle lämna ett par meddelanden på deras mobilsvar, eftersom de fick så mycket mail Jag förväntade mig inte mycket egentligen, men ett svar hade jag faktiskt förväntat mig. Oh well vad är en bal på slottet?, ganska snyggt moderkort dock

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

sitter här och småler för mig själv.

just nu är det väl bara skandinavien som har rätt väder för att en p4:a ska gå normalt?

verkligen illa av intel.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Vad ska Intel med våra reviews till? Dom kan väl köpa sina goda betyg av Tomshardware som dom brukar

Permalänk
Medlem

äsch.. Pentium-M är ju intels klart trevligaste processor på länge.. så ibland kan de göra nåt rätt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Intel vet väl att vi är väldigt prismedvetna med avseende på elräkningar och vill således inte släppa till med prylar till test av naturliga skäl.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Avstängd

alla som läser testerna köper kommer ju bara att köpa amd i så fall.

Permalänk

Det är väll bra, har vi tur så lär sig folk att Intel är sämre på alla sätt än AMD.

Nästan så man blir förbannad när någon säger "asså, min syster behöver en såndär ny dator, och asså det MÅSTE BA VARA INTEL! dom är typ bäst!". Sedan får man en tår i ögat, och stänger ner tråden.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Intressanta nyheter det här.

Som sagt, entusiastmarknaden betyder nästan ingenting för Intel.
Och när de får dåliga i deras tycke recensioner just nu så är dom inte speciellt villiga att ge ut testexemplar. De tjänar miljarder och säljer horder och åter horder av datorsystem genom Dell och andra ändå, så de ignorerar testarna nu förutom några få lojala Intel-certifierade testare.

När de kommit ut med en ny generation produkter som står sig bättre mot AMD så kommer de nog jättegärna erbjuda testprollar och hela system till alla.

Nåväl, det här var bara mina spekulationer i ämnet.

Permalänk
Medlem

Ska vi kolla om vi får nån reaktion om vi bannlyser Intel från norden?
Tycker inte om Intel hller så...

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

Dom lär knappast öka sin försäljning med detta aningen knepiga drag.
Eller så har dom inte råd att skicka ut kort till skandinavien för frakten blir så dyr