Se vilka portar som används, hur?

Permalänk

Se vilka portar som används, hur?

Finns det ett program där jag kan kolla vilka portar som används?

Jag försöker lösa ett problem med min brandvägg, så jag kan fortwarda den porten i brandväggen så jag slipper deaktivera den varenda gång jag ska använda den porten.

Vad jag behöver är ett program som visar vilka portar som är öppna i datan som jag får 'connections' ifrån.

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk
Hedersmedlem

cmd -> 'netstat -a' visar en hel massa grejer

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

http://www.nirsoft.net/utils/cports.html - CurrPorts
Typ samma sak som Active Ports fast du behöver inte instalera något.

Permalänk
Medlem

Blir lite nervös på cports när den inte kan ta process-ID och koppla det till anslutningen (får massor med "unknown" som ansluter då och då), men annars är det rätt smidigt.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Får man inte det på ActivePorts då? Altså Unknow.

Permalänk
Medlem

Nepp.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Gurk, mitt Norton AntiVirus säger att ActivePorts är en säkerhetsrisk. Wtf?

Tack alla.

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk

TCPView harjag använt och gillat i ett bra tag

http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

Jag tror att jag kommit närmare lösningen nu. Istället för att programmet ifråga binder alla anslutningar till den port jag forwardat sprider den ut den på en hela massa portar (1300-2000). Programmet är Azureus.

Går det inte att binda alla anslutningar till en port, eller vad är det frågan om? De flesta som ansluter till mig kör på 6881 så det borde gå, jag fattar inte ett jota.

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El DiabloGTR
Jag tror att jag kommit närmare lösningen nu. Istället för att programmet ifråga binder alla anslutningar till den port jag forwardat sprider den ut den på en hela massa portar (1300-2000). Programmet är Azureus.

Går det inte att binda alla anslutningar till en port, eller vad är det frågan om? De flesta som ansluter till mig kör på 6881 så det borde gå, jag fattar inte ett jota.

Azureus funkar så, den använder en port/peer så det går åt rätt många. Vill du slippa det så får du använda en klient som klarar det på en port, exemplevis Bitcomet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El DiabloGTR
Gurk, mitt Norton AntiVirus säger att ActivePorts är en säkerhetsrisk. Wtf?

Tack alla.

Ja, tekniskt sett krokar ju programmet sig in på anslutningar och ser vilka processer som används... (och listar portar etc), ser väl ut som malware för norton-skräpet.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Så vilket antivirus och brandväggspaket tycker du är bäst? Tack för hjälpen.

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett några paket som täcker allt-i-ett på ett riktigt bra sätt. Angående bra/dåliga antivirus så finns det många trådar här som tar upp detta och kaspersky, avast, trend får bra kritik (vad jag kommer på nu, sökfunktionen var tydligen lite väl belastad). Brandväggsmässigt hade jag nöjt mig med en nyare hårdvarubrandvägg från D-link (för att dom har licensierat Clavisters kärna).

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T