FAQ datorbutiker på internet

Permalänk
Medlem

FAQ datorbutiker på internet

Hej!

Jag tänkte mig att det kunde vara bra med en faq om datorbutiker och deras priser och service.
Dessa är mina erfarenheter och det jag kommer ihåg från andras

Datorbutiker på internet:

Komplett: Normalt bra service och snabb rma av saker, har ofta bra "veckans erbjudande". Stort sortiment
www.komplett.se

Datorbutiken:Ganska billiga men servicen har inte varit den bästa, rma kan ta ganska lång tid. Ganska stort sortiment.
www.datorbutiken.com/se

Dustin/Dustinhome: Snabba, bra service men inte alltid så billiga.
Stort sortiment.
www.dustin.se www.dustinhome.se

JmeData: Trevliga anställda men kan ibland ifrågasätta rma s lite ofta vilket ger ett lite sämre intryck.
Priserna är bra men sortimentet är ganska litet relativt övriga internetbutiker.
www.jmedata.se

Datorhandel: Billiga, ganska snabba men servicen är inte den bästa. Man får vad man betalar för
Ganska stort sortiment.
www.datorhandel.se

Itbutikken.dk: Samma som datorhandel förutom att itbutikken har stort sortiment
www.itbutikken.dk

Webhallen: Ofta bra service och snabb email svar, ganska bra priser.
Medelstort sortiment på datorprylar men har mycket annat också.
www.webhallen.com

Alina Systems: Bra service men priserna kan vara ganska höga, dock bra för mig som bor i Uppsala eftersom dom finns nära
www.alina.se

Ge gärna förslag på andra butiker och vad era intryck av dessa är.

Om en moderator vill så kan man också lägga in detta i faq:en som finns men tyckte den var lite stor redan nu

MVH
/Peter

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Det går inte göra en sådan här FAQ. Vissa tycker dåligt om några och andra inte.

Om vi ska göra en FAQ, så ska det vara en FAQ om företag som är pålittliga. Inget annat går, anser jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Det går inte göra en sådan här FAQ. Vissa tycker dåligt om några och andra inte.

Om vi ska göra en FAQ, så ska det vara en FAQ om företag som är pålittliga. Inget annat går, anser jag.

försöka går ju

Företag: GTek
www.gtek.se
Billig frakt om man beställer tunga saker som chassin, dyrt om man beställer småsaker. Sega på att leverera.

kan tillägga på jmedata: väldigt bra support via email. Deras system registrerade av nån anledning inte min order men de va snabbt åtgärdat. Klara svar på frågor.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+