Skärmen lr grafikkortets fel?

Permalänk
Medlem

Skärmen lr grafikkortets fel?

Jag har nydligen köpt en Samsung Syncmaster 940B TFT skärm. Nu när jag spelar tex CS så känns det som bilden inte hänger med riktigt. Blir typ ränder över skärmen när jag rör musen i sidled + att grafiken ser skum ut, nästan lite åt software hållet!

Tror ni att det är skärmen, eller mitt GF TI4800 128mb som inte hänger med? Jag kör spelet i 1280*1024, det blir bara värre om jag kör i nån lägre upplösning...

Och om det är grafikkortet ge då gärna tips på ett bra att uppgradera till. Priset borde ligga nånstans runt 1500kr, lite mer. Helst nvidia kort

*edit stängde av fastwrite i niios, blev lite bättre men inte mycket...

Permalänk

Funkade det med gamla skärmen så är det inte grafikkortet.

ganska logiskt

Visa signatur

| Antec Sonata 2 PB | Asus A8N-E D | SD 3700+@2600MHz 35/43 | Gainward 7800GT @440/1230 - 42/55 - Zalman 7000CU | 2*1024Mb PC3200 | Samsung 940B | 3dM 01 28029 | SuperPi 32s | Letar efter bra minnen 2*512 |

Permalänk
Medlem

Du kanske ska testa att aktivera VSync? Antingen i grafikkortsdrivrutinerna eller i spelet.

Edit: eller w8, det var en TFT.. då spelar det nog ingen roll.

Permalänk
Avstängd

vad har du för ms på skärmen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Antagligen VSync som spökar, testa att aktivera det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Du kanske ska testa att aktivera VSync? Antingen i grafikkortsdrivrutinerna eller i spelet.

Edit: eller w8, det var en TFT.. då spelar det nog ingen roll.

Måste säga bara att när jag körde crt skärm då kunde jag ha v sync av utan problem, men när jag köpte en TFT så hackar de sidled som bara fasen om jag ej drar på v sync.
Vet att många säger dom kör utan och de ska inte spela nån roll, men för mig gör det de i alla fall.
Så dra på v sync och se vad som händer.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Måste säga bara att när jag körde crt skärm då kunde jag ha v sync av utan problem, men när jag köpte en TFT så hackar de sidled som bara fasen om jag ej drar på v sync.
Vet att många säger dom kör utan och de ska inte spela nån roll, men för mig gör det de i alla fall.
Så dra på v sync och se vad som händer.

jo jag ahr v-sync på. Är precis som du säger, stänger jag av den så hackar de som satan, gör riktigt ont i ögonen då!

Kan inte vara så att det är några inställningar man ska ändra på då för att få de bättre?