Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Vilka "beräkningsintensiva program" är det du syftar på? Enligt min uppfattning är A64an generellt bättre på allt, mera så i spel men inte bara i spel som många verkar tro.

Filmkomprimering (Mpeg-komprimering t.ex.) och musikkomprimering (Lame-MP3, WMA t.ex.) är exempel på beräkningsintensiva applikationer som Intel's processorer klarar bättre än AMD's single core processorer.
Annars håller jag med, visst är AMD's processorer bra på mycket mer än spel.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem

Ah, det är sant. Skillnaden är dock inte så stor.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Undrar hur lång tid det tar för dig att kunna göra så långsökta drygheter hela tiden.

Ungefär lika lång tid som det tar för dig att svara på dom!

Sen att blanda in den globala miljön i en processordiskussion är relevant? nja lika relevant som min fråga om beräkningsprogramen, för Intel har ju aldrig haft en bugg (mindre bra) i en av sina processorer som gjorde att den räknade fel?, förvisso inget som någon drabbades av?

Tycker att WrongTarget summerade det ganska bra.

Sen håller jag med om att A64:an har högre prestanda & lägre värmeutveckling.

Edit: A64:an har bättre prestanda... om ni så vill.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless