Permalänk
Avstängd

Bugg i COD2?

Tjenis, jag undrar om det är buggar i jäkla COD2 i böjan av.. ja hela jäkla USA levels?

Problemen är flera, men det börjar i "D-Day" med att båt jävulen kommer till stranden men krokarna skjuts inte upp på klippan och båten öppnas inte..
Startar om spelet, kommer så långt som att man ska klättra upp för repet... visst, gubbarna ovanför hänger bara där utan att dom trillar ner som dom ska.
startar om spelet igen och kommer så långt som att andra soldaterna stannar vid traktorn innan man springer in på bondgården.. jaha..
Klarar av alla nassar själv och vipps så finns soldaterna vid öppningen från gården till en fält med murar och nassar samt en bandvagn.. slaktar hela jävla bunten igen medan soldaterna gömmer sig runt öppningen.

Hur som helst så har jag startat om spelet 20-25 gånger och kommer alltid själv till slutet av banan där ett par kanoner står stälda (stjärna på kompassen) och inget händer.. del av solaterna sitter på huk vid traktorn och andra vid muren.. dom bara flummar där

Och inte fan hittar jag någon patch heller, finns det någon sådan över huvudtaget?

Sen den där jävla missledande reklamen i TV.. grafiken är snygg mm men med spelet i näven så är det inte ens i närheten av det som visas på TV:n, kör fan på MAX i alla tänkbara inställningar och det är inte TNT2(grafikkort) jag har i burken utan GF7800GTX

EDIT: ursäkta min dåliga franska (svårdommar)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

hade samma problem vid ett ställe, de andra vägrade gå vidare så jag fick röjja allihopa, spelet blev genast mycket roligare och lättare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
hade samma problem vid ett ställe, de andra vägrade gå vidare så jag fick röjja allihopa, spelet blev genast mycket roligare och lättare

Jo jag märkte att det är mycket roligare och lättare utan sina "lagkamrater", dom har ju en dentens att ställa sig i vägen just när man har en fiende i siktet och ska trycka av en salva.. eller när man får en granat framför näsan och dom står bakom en så att man inte kan ta skydd utan att hoppa framför fiende eld

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Du ska ju spränga kanonerna, de väntar på att du fixat klart det.
Eller har jag missförstått?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Du ska ju spränga kanonerna, de väntar på att du fixat klart det.
Eller har jag missförstått?

Det är det logiska förklaringen, dock så har jag varken sprängmedel eller får någon markering var dom ska läggas

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nu kanske du har kollat svinnoga redan. Men den gula markeringen på de kanonerna är fruktansvärt liten också ska du veta. En liten hockeypuck på deras vänstra sida typ.

Permalänk
Medlem

Minns inte riktigt, men ska du inte hämta sprängmedeln någonstans? Var det inte så att man ska få sprängämne av en kamrat, eller leta upp de?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man använda dina "Thermite grenades" som killen som är med dig säger åt dig att använda. Du har dom redan så bara att använda likadant som spränladdningarna du använde som ryss.

Permalänk

har du dual core processor? då e detta lössningen

For anyone running an AMD dual core system, you need to do the following tasks or your game may not function correctly. This problem usually manifests as (but is not limited to) a lack of health regeneration; the screen stops flashing but you continue with the “injured” heavy breathing, etc.

This is a known bug with AMD dual core systems and has affected games other than Call of Duty 2. They are working on a permanent fix.

As far as Call of Duty 2 is concerned, it has been fixed in our next patch. For now, here is a work around:

1. Run the .exe file
2. Ctrl + Alt + Del into your task manager
3. Click “Processes” tab
4. Find the COD2SP_S or COD2MP_S entry in the process list
5. Right click on the entry and select “Set Affinity…”
6. Make sure only one box is checked. If multiple boxes are checked, uncheck them until only one box is checked.

Please note, if you switch between single player and multiplayer, you will need to redo the steps above.

Permalänk
Medlem

ifall man ska hämta skiten man ska spränga med så är det en sjtärna eller något på "radarn" och det blir även ett objective som du får.

Permalänk
Medlem

det finns en uppdate till spelet som jag har hört skall lösa problemet med dual core prollar.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Avstängd

Buggarna fortsätter genom hela spelet verkar det som, men ska nog testa det allanballan112 skriver. (glömde att jag har dualcore)

Men jag kom förbi banan efter att jag startat om datorn ett par gånger, dock A.I:n är hel knasig när det buggar.

flera A.I styrda snubbar bara står med händerna åt sidan utan att röra på sig eller springer på samma stället, ibland i luften ifall det har blivit krater av explotion..

Måste ta screenshot så ni får se vad jag menar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

fixa du det lr?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allanballan112
fixa du det lr?

Jodå, nu fungerar spelet perfekt.
Tackar, av någon anledning så blev grafiken lite bätre med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.