Permalänk
Medlem

Ny dator alá 14000kr

Hej!
Jag har en budget på 10-14000kr och vet inte riktigt vad jag ska köpa...
En dualcore ska det vara i alla fall, hade tänkt mig Opteron 165 (klocka den till 2ghz eller lite till) och 2 gigram.
Vad skulle ni ha köpt för pengarna? Kollar på film och serier grymt mycket så tänkte mig ett ljudkort och ett par bra hörlurar.

bara den blir bättre än en celeron 2ghz och 512ram.

Mvh
decar

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Avstängd

Opteron 165 - 3450kr
Samsung SATA2 250GB - 895kr
EPoX 9NPA+ Ultra - 949kr
Corsair TwinX2048-4000PT - 2695kr
XFX 7800GT 256MB - 3295kr
Creative SB X-Fi Xtrememusic PCI - 1199kr

totalt: 12483:-

moderkortet har sata2 och är hyfsat överklockningsvänligt samtidigt som man får det för ett humant pris. kör själv min 144'a i 2.7ghz på 1.5v.
sen minnena, dom va ju billiga och PC4000 så då kan du garanterat köra 250HTT bara processorn klarar av det vilket jag tror.

chassi, hörlurar och så kan du välja efter smak

Permalänk
Medlem

En fråga.. Gör ett ljudkort myckte i upplevelsen på filmer och så? det kostar ändå 1000kr...

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Avstängd

hmm jag vet inte om prestandan du får är värd den pengen. men det är väl upp till var och en att bestämma. om du inte vill betala så mycket kan väl köpa ett annat. men kör på det integrerade ljudkortet först sen kan du ju köpa nytt om du inte är nöjd med det.

Permalänk
Medlem

Jo rätt så mycket gör de faktiskt, MYCKET skönare ljud

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Beror på vilket material. Till DVD-filmer är det lätt värt det. Laddar du ned halvtaskia screeners kan inget kort i världen ge dig bra ljud.

Permalänk
Medlem

Har blivit lite ändring så jag har 12000kr~ till mitt förfogande nu.. Funderar på detta paketet, ser det ok ut?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=167861

Ska vänta in veckans erbjuande innan jag beställer bara.

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
Opteron 165 - 3450kr
Samsung SATA2 250GB - 895kr
EPoX 9NPA+ Ultra - 949kr
Corsair TwinX2048-4000PT - 2695kr
XFX 7800GT 256MB - 3295kr
Creative SB X-Fi Xtrememusic PCI - 1199kr

totalt: 12483:-

moderkortet har sata2 och är hyfsat överklockningsvänligt samtidigt som man får det för ett humant pris. kör själv min 144'a i 2.7ghz på 1.5v.
sen minnena, dom va ju billiga och PC4000 så då kan du garanterat köra 250HTT bara processorn klarar av det vilket jag tror.

chassi, hörlurar och så kan du välja efter smak

Bort med 7800GT och in med X1800XT. Kostar 3300 på kylning.

Sen är moderkortet inget att hylla för. Satsa på DFI eller ASUS.

Kolla även på G.Skill minnen från kylning med. Väldigt fina.

Permalänk
Avstängd

Asus korten är inte bättre än EPoX på något sätt. bara att Asus är kändare. eller vad säger du? EPoX har iaf bättre överklockningsmöjligheter.

Permalänk

http://www.hifiklubben.com/se/produkter/tillbehoer/hoerlurar/...

Du kommer bli nöjd. Sen när du har pengar så spar du till en hörlurförstärkare. Kompis till mej köpte en 1W förstärkare för 4500:- och ja ljudet är underbart och kan säga att du kan spela högt

Om du inte spelar jättemycket spel och inte kräver allt på max skulle jag nog satsat mer på hårddsik och ljudkort m.m ett 7800Gt skulle räcka gott och väl.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem

Ett 7800gt klarar jag mig så det blir över tror jag..
Nätagget vet jag inte vad jag ska välja.. Räcker det med ett 430w? eller ska jag köra på hipers 580W?
Kom gärna med andra förslag snabbt för jag beställer idag.

Om jag köper bara 1gig minne och köper ett lika dant senare kan man köra det i dualchannel då?

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Avstängd

7800gt är fint.
det minsta jag kan göra är att rekommendera tagan easyconnect 430w som jag själv har. det är den tystaste komponenten i min dator och är väldigt stabilt.
ja, det går att köra dual channel på två likadana minnen om du köper dom efter varandra.

Permalänk
Medlem

Beställt datorn och det blev det här
http://komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=327276&su=4...
Får hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

Varför tog du ett sli mobo??+ Ta ett dfi ultra d... Hade du kunnat köpa en typhoon eller någon annan cpu kylare för dom pengarna,, eller lagt det på bättre minne...

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Tog det moderkortet pga kylningen på det.. Vill ha en så tyst dator som möjligt..
Sen Sli i med att jag beräknar försöka ha datorn väldigt länge och bara byta kylning och lägga till ett Grafikkort senare.

Sen har jag redan en TT big typoon så behöver inte köpa det..

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Avstängd

du blir nog nöjd. men om du vill ha en tyst dator lär du byta kylning på grafikkortet! har ett likadant det låter hemskt

EDIT: såg VF-700'an nu. du lär nog bli nöjd med ljudet då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
Opteron 165 - 3450kr
Samsung SATA2 250GB - 895kr
EPoX 9NPA+ Ultra - 949kr
Corsair TwinX2048-4000PT - 2695kr
XFX 7800GT 256MB - 3295kr
Creative SB X-Fi Xtrememusic PCI - 1199kr

totalt: 12483:-

moderkortet har sata2 och är hyfsat överklockningsvänligt samtidigt som man får det för ett humant pris. kör själv min 144'a i 2.7ghz på 1.5v.
sen minnena, dom va ju billiga och PC4000 så då kan du garanterat köra 250HTT bara processorn klarar av det vilket jag tror.

chassi, hörlurar och så kan du välja efter smak

Vackert paket maez!
eftersom den va lite billigare än budgeten så har du råd med en till hdd, och inte vilken som helst, utan en WD Raptor 10000rpm! Då blir datorn fulländad...
http://www.buggy.nu/index.php?a=search&c=&m=&id=&q=raptor+100...

Till grafikkortet köper du en Vf-700cu och till processorn köper du en scythe ninja.

Edit: såg att du redan beställt, men det här är vad du borde ha betsällt!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

umegrabb: Kände att jag klarar mig med en "seg" hdd just nu och sen fick jag en tt big typoon av en kompis så..
ska nog köpa till ljudkort och en raptor till nästa höst

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk