Norton Ghost, Behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Norton Ghost, Behöver hjälp.

Vill göra en backup av mitt system, så jag enkelt kan köra en formatering och sen ha datorn klar på några minuter istället för att lägga 5-6 timmar på att behöva installera om allt. En bra lösning till detta verkar vara Norton Ghost 9. Den gör snabbt och smidigt en image av din C: .

Nu till problemet. Jag har gjort en image av C: testat att formatera och installera via image filen. Funkar bra och allt verkar vara fint, tills jag provar att boota upp med hårddisken. Den kommer till välkommen till XP menyn där man loggar in, men det kommer inte upp några användar konton att logga in på!?

Startar jag om och bootar med samma hårdisk fast jag har en annan hårdisk med operativ system som slav, så kommer konstigt nog inloggings alternativen fram.

Är detta något vanligt fel i Norton Ghost 9 eller bara jag som får detta fel? Mycket märkligt tycker jag iallafall det är. Jag vill väldigt gärna kunna göra en back up av min C: så jag slipper sitta och installera om allt i 5-6 timmar så fort man formaterat. Så tacksamk för lite hjälpande tips.

Permalänk
Medlem

Märkligt? Kör själv med Norton Ghost och har aldrig stött på detta problem men har du uppdaterat programmet via Live Update så det är senaste versionen du kör med?
Kolla annars in Symantecs supportsidor om du kan hita något om ditt problem där?