lyckades installera satadisk, men?

Permalänk
Medlem

lyckades installera satadisk, men?

Har tidigare ställt frågor om att lyckas köra windows på en satadisk på detta gamla moderkortet, och fick som svar att det hade jag ju kunnat redan från början, hehe... vilket gick..

Dock har jag följande problem:

1. när jag startar datorn frågar den vilket windows jag önskar starta, jag raderade windowsmappen på pata disken men hjälpte dock inte?

2. skulle vilja byta plats mellan beteckningar, tex c: och i: ?

Tack på förhand!

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Om windows har hamnat på fel partition (i: istället för c: ) och du vill ändra, föreslår jag att du kopplar ur alla andra diskar än den du skall boota på...och ominstallerar windows på denna.
När systemet är installerat, kopplar du in resten.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Nu hitta jag en tråd som nämnde hur man byter beteckningarna men följdfrågan blir dock: hur kan jag ändra så den inte listar den gamla windows partitionen som system partition, detta hindrar mig att kunna byta beteckning på den?

Edit: Den tråd jag hitta när jag sökte, nämnde tips om att ta bort vissa filer såsom boot.ini men någon sådan hittar jag inte när jag söker?

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,