Hur hävda sig efter köp på Tradera? Säljare vägarar

Permalänk

Ärligt så skulle jag inte ignorera det utan hota med stämmning av principskäl. Bara att lägga fram bevisen och visa att han ligger pyrt till om du stämmer honom.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Shit, vad folk har dålig koll på lagar

Det är, som några här säger, en civilrättslig fråga. Polisen blandas helt enkelt aldrig in här.

Så det blir ingen nedlagd förundersökning

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Detta ämne väckte tydligen intressant disskution. Vad jag ville med tråden var att få lite tips på hur jag enklast kunde hävda mig, jag kontaktade tradera, som i sin tur kontaktade säljaren. men då detta inte fick önskad effekt så får det helt enkelt bli så. jag har varken tid eller lust att börja härja med någon ang en mobil. visst blir man sur, men det finns ju mycket här i världen som man kan lacka på... tack iaf för all värdefull information och era synpunkter, det var ju precis det jag ville ha när jag skapade tråden. sedan var jag väljer att göra är ju min ensak, ellerhur?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Det är ju en intressant frågeställning, nackdelen är att allt för många på sweclockers gissar och har varken relevanta eller riktiga svar på frågan, om man inte vet, var tyst istället för att gissa och missleda personen.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Det är ju en intressant frågeställning, nackdelen är att allt för många på sweclockers gissar och har varken relevanta eller riktiga svar på frågan, om man inte vet, var tyst istället för att gissa och missleda personen.

Så sant

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
Detta ämne väckte tydligen intressant disskution. Vad jag ville med tråden var att få lite tips på hur jag enklast kunde hävda mig, jag kontaktade tradera, som i sin tur kontaktade säljaren. men då detta inte fick önskad effekt så får det helt enkelt bli så. jag har varken tid eller lust att börja härja med någon ang en mobil. visst blir man sur, men det finns ju mycket här i världen som man kan lacka på... tack iaf för all värdefull information och era synpunkter, det var ju precis det jag ville ha när jag skapade tråden. sedan var jag väljer att göra är ju min ensak, ellerhur?

Kan man inte själv komma fram till att amn bör/ska kontakta Tradera när man använder deras tjänster så ska man i mitt tycke inte vara på det stället. Tycker det är så enkelt så att det inte ens finns. Du tar tid och plats grabben. Tänk på det nästa gång. Du slösar med _vår_ tid, inte din egen bara.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Kan man inte själv komma fram till att amn bör/ska kontakta Tradera när man använder deras tjänster så ska man i mitt tycke inte vara på det stället. Tycker det är så enkelt så att det inte ens finns. Du tar tid och plats grabben. Tänk på det nästa gång. Du slösar med _vår_ tid, inte din egen bara.

Hurså, är du bunden till stolen och tvingad att svara på frågor användare ställer? Jag tillbringar endast tid här om jag har fritid alternativt tid över. Utgången av en sådan här tråd med tips till användaren om vad han bör göra är ju ganska irrelevant. Det är ju hans ensak. Om du inte vill svara - gör inte det.

Och prata inte i pluralis majestatis. Du pratar inte för "vår" tid. Du pratar för "Min" tid. Han slösade då inte med min tid.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Hurså, är du bunden till stolen och tvingad att svara på frågor användare ställer? Jag tillbringar endast tid här om jag har fritid alternativt tid över. Utgången av en sådan här tråd med tips till användaren om vad han bör göra är ju ganska irrelevant. Det är ju hans ensak. Om du inte vill svara - gör inte det.

Och prata inte i pluralis majestatis. Du pratar inte för "vår" tid. Du pratar för "Min" tid. Han slösade då inte med min tid.

Vår betyder inte alla, alltså behöver du inte vara inkluderad.

Vidare så tar det upp plats, samt tid för att man öppnar länkar för att läsa vad folk behöver hjälp med, när dom i själva verket inte behöver hjälp. Alltså, tar det även tid från bland andra mig.

Bara för att man sitter här när man har lite tid över så betyder ju inte det att man vill gå igenom olika trådar enbart för att se att det bara är meningslöst dravel som postats. Snarare är det så att när man väl har tid över så vill man ha bra trådar där folk antingen behöver hjälp - eller där folk diskuterar något väldigt intressant.

Den största kritiken till trådskaparen borde dock ligga i själva rubriken som är totalt missvisande när trådskaparen inte vill hävda sig. Ibland känns det som att folk måste skapa trådar för att dom inte finner något intressant här, men jag kan ha fel. Det viktigaste är väl att man slipper trycka och läsa meningslösa trådar pga att rubriken är missvisande till tusen.

"Lurad av säljare via Tradera - bryr mig dock inte så mycket" är en klart bättre rubrik, dock hade väl ingen orkat svara då.........

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Vad heter han på tradera så vi kan undvika honom?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Vår betyder inte alla, alltså behöver du inte vara inkluderad.

Vidare så tar det upp plats, samt tid för att man öppnar länkar för att läsa vad folk behöver hjälp med, när dom i själva verket inte behöver hjälp. Alltså, tar det även tid från bland andra mig.

Bara för att man sitter här när man har lite tid över så betyder ju inte det att man vill gå igenom olika trådar enbart för att se att det bara är meningslöst dravel som postats. Snarare är det så att när man väl har tid över så vill man ha bra trådar där folk antingen behöver hjälp - eller där folk diskuterar något väldigt intressant.

Den största kritiken till trådskaparen borde dock ligga i själva rubriken som är totalt missvisande när trådskaparen inte vill hävda sig. Ibland känns det som att folk måste skapa trådar för att dom inte finner något intressant här, men jag kan ha fel. Det viktigaste är väl att man slipper trycka och läsa meningslösa trådar pga att rubriken är missvisande till tusen.

"Lurad av säljare via Tradera - bryr mig dock inte så mycket" är en klart bättre rubrik, dock hade väl ingen orkat svara då.........

Tycker inte att det är nödvändigt med den attityden Vad jag ville veta var om ni visste något smidigt sätta att lösa det hela på, men när det visade sig att det inte gick smidigt att lösa så beslutade jag mig för att det inte var värt för mig att driva saken vidare. Tråkigt om du kände dig tvingad att ödsla din tid på min tråd, själv brukar jag ju enbart skriva i trådar när jag själv känner för det. Här slutar disskutionen, tack till er som hjälpte mig.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

men men... vad heter försäljaren så vi själva inte stöter på honom?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Stäm honom redan idag! Bara för sakens skull sen är det ju riktigt roligt att få stämma någon bara för att.

Vi kräver ljudinspelningar från rättegången sen..:p

[i]Inlägg redigerat av GAPa. Läs §8 i reglerna. Det är inte tillåtet att ta bilder från rättegångar.[/i]

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Stäm honom redan idag! Bara för sakens skull sen är det ju riktigt roligt att få stämma någon bara för att.

Vi kräver ljudinspelningar från rättegången sen..:p

Ditto!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Stäm honom redan idag! Bara för sakens skull sen är det ju riktigt roligt att få stämma någon bara för att.

Vi kräver ljudinspelningar från rättegången sen..:p

haha ;P

Permalänk
Medlem

Hmm är det tillåtet att slänga ut hans personhuppgifter här..? Kan ju skriva hans användarnamn så kan ni själva kolla vad han heter. Men troligen är det två personer minst bakom namnet, han och hans fru. Återkommer.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Användarnamnet är ju tillåtet och att se hans personliga uppgifter på tradera har han väl själv godkänt.

Kanske några frågande mail ifrån lite swec-medlemmar kan få honom att bli lite osäker och gå med på affären som han enligt avtal är skyldig att genomföra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Vad är det för idé med att använda tradera om man inte får varan?

Första gången jag använde mig av någon akution site var för 5-7år sedan (något med 3 bokstäver), vann en akution på en P2 450MHz eller liknande men han sålde den till någon vän istället för mig som vann skiten.. men spela roll då han åkte på IP-bann samt det var personnummer kontroll på sidan..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

!!!!OBS!!!!
LÄS INTE DETTA OM DU INTE VILL ATT JAG SKA TA UPP DIN TID I ONÖDAN
!!!!OBS!!!!

Blev en Nokia 6280 istället.

......ironi/humor

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Vad skulle du köpa då?

Permalänk
Medlem

Jaha, men vad hette denna försäljare (tradera-ID)? Man vill ju inte stöta på honom själv.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!