Tävla om valfri Komplett-PC!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
NES kostade 1495:- bra länge minns jag

Kompenserades rätt bra för spel som kostade 900kr styck.

Permalänk
Medlem

Någon som läste Phil Harrisons uttal om att Sony inte snodde Nintendo motionsensor grej?

http://gonintendo.com/?p=2849

Jag tyckte att det var bland det fjantigaste jag läst, hur kan ha tro att Sony var revolutionerande med 3d-grafik? För det första var det ju ett naturligt steg för alla, och för det andra var dom inte ens först, där bland annat Starfox till Snes hade 3d-grafik : / bland dom sämsta försöken hittills faktiskt, trodde att Sony iaf skulle hitta något bättre.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Avstängd

Klart han säger att dom inte tog idéen från Nintendo men alla vet ju att dom gjorde det ändå.

Men han är ju rolig iaf

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

jag sätter en femma på att den kommer att kosta 2499 på releasedagen. i vanliga spelbutiker.. inte nå nerpressade elgiganten priser...

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

tycker det är ganska löjligt överhuvud taget att klanka ner på sony för att ha snott idén. Jag menar, jag spelade ju motorcross madness med en sån kontroll för jag vet inte hur många år sen så det är ju knappast nintendo som var först heller.

För övrigt sög det att spela så ^^, nintendos kontroll är ju dock lite annorlunda och verkar roligare

Permalänk
Medlem

De stal skiten. End of story. Men jag kan inte vara sur på Harrison, hans ankor är så jävla roliga. Kommer aldrig att glömma badkaret på E3 05.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

http://saruwatari-wii.blogspot.com/

blog från en anställd på nintendo - eller rättare sagt så påstår han iaf att han är det.

Citat:

Hi everyone, my name is Kiyoshi Saruwatari and I'm working on the next generation console from Nintendo. My English is not terribly bad because I work closely with American collegues, but it's not top-notch. The name Kiyoshi Saruwatari is taken not to reveal my true identity, because I'm under strict NDA. That means I'm not allowed to say anything about Wii. But I will step forward for the Nintendo fans the world over and reveal a little extra about the most amazing console.

Permalänk
Medlem

Kuken att blogspot ar blockat i Kina da :(. Orkar inte ga runt skiten nu...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Det här låter spännande

Citat:

The biggest secret

I have talked a little about the unveiled biggest secret of Wii. I have said that it is small and fits on the console. But you can also put it somewhere else... Because you need to have it where you are. This is useful because you might place your console in a shelf or anywhere you like.

The secret will put Xbox 360 and PlayStation 3 to shame. Not only gameplay wise but also in graphics. It will enhance the graphics in such a way it will be good for gameplay and look stunning. And that's coupled with the extreme effectivness of the platform to push the amount of polygon. Trust me, this secret will make it look like not game have ever looked. It's new and unique. The technology in it is not new but it's implemented in a fantastic new way. One never thought possible. And several technologys are combined to create the best result. A revolutionary one. The best of all is these all innovations are cheap to manufacture.

The secret will come in packed together with the Wii, a wiimote and a nunchuk extension, as well as with Wii sports. That will be the pack on sale when it's released, and there are no plans for further packings. It's a great value though, and in the next post I'll talk a bit about the game and acessory prices.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Om han nu verkligen är vad han säger att han är, så kanske det nya sättet att "integrera" teknik, eller vad det stod, är den där andra sortens mapping som det var snack om. Minns inte vad den hette dock. Cube mapping kanske, vetifan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Displacement mapping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Om han nu verkligen är vad han säger att han är, så kanske det nya sättet att "integrera" teknik, eller vad det stod, är den där andra sortens mapping som det var snack om. Minns inte vad den hette dock. Cube mapping kanske, vetifan.

HDR lighting, normal maps, bump-mapping, nurbs rendering, and panoramically-composted depth-composited cubemappng, ray-tracing.

PPU included in final hardware. It will have only 32MB though, which will still take a considerable amount of pressure off of other chips.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Displacement mapping.

Så var det nog ja.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

skrivet av blog-killen
The secret will come in packed together with the Wii, a wiimote and a nunchuk extension, as well as with Wii sports. That will be the pack on sale when it's released, and there are no plans for further packings. It's a great value though, and in the next post I'll talk a bit about the game and acessory prices.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving

i mina öron så låter det som om det är ngn sorts hårdvara och inte någon "ny" sorts mapping...

Permalänk

Hmm... en eyetoy? Förlåt, en webkamera menade jag.
Eller så snackar han om det som hör ihop med wiimoten.
Den där saken som står framför TV:n och känner av fjärren.
Fast iofs så är den ingen hemlighet heller... iofs så kanske killen är en idiot också...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
ush va fånigt namn, men den kanske är ment för småbarn (?)

wee wee, är pissa (engelskt slang)

'

det fånigaste och sämsta namnet på länge är XBOX 360.. vad faen är det för fint med 360?

Wii är coolt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
'

det fånigaste och sämsta namnet på länge är XBOX 360.. vad faen är det för fint med 360?

Wii är coolt.

Jag har alltid undrat, vad står 360 för i "xbox 360"? Vad kommer nästa att heta? XBOX 720? Eller möjligen XBOX 1080 eftersom att det låter "tuffare"

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Wii är coolt.

Lustigt att du skriver det då just namnbytet orsakade en hel del negativa skriverier

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Lustigt att du skriver det då just namnbytet orsakade en hel del negativa skriverier

om 3år vet alla vad Wii är.

prexis som alla vet vem super mario är idag..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Jag har alltid undrat, vad står 360 för i "xbox 360"? Vad kommer nästa att heta? XBOX 720? Eller möjligen XBOX 1080 eftersom att det låter "tuffare"

Kanske för att kontra Playstation?

För de okunniga så måste ju Playstation 3 vara mycket bättre än Xbox 2.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko

Förmodligen för att xbox 2 skulle låta sämre än ps3, nu har ju även xbox en 3 a i namnet.

Och angående att wii skulle ha nån überhemlig grafikteknik som är superefektiv... isof så har de lyckats dölja det jävligt bra i spelen som visats

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Hmm... en eyetoy? Förlåt, en webkamera menade jag.
Eller så snackar han om det som hör ihop med wiimoten.
Den där saken som står framför TV:n och känner av fjärren.
Fast iofs så är den ingen hemlighet heller... iofs så kanske killen är en idiot också...

Mjo du kan mycket väl vara något på spåret där mortifer666, speciellt om man väljer att tro på vad som skrivs här.

I kortet så citerar jag den näst sista paragrafen:

Citat:

Something else that will be revealed is what everyone has been wondering which is what is housed under the flap on the front of the Wii. I will be happy to share that with you. What is under is a camera/sensor that will be able to assist the sensor bar with certain games and also allow the user to record/stream video, take picture and the like. In action this flap will automatically open when certain game use it or when it is needed by the user. Which can be done in-game through the “Home” menu to access the camera and video functions.

Visa signatur

MacBook 13,3"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Och angående att wii skulle ha nån überhemlig grafikteknik som är superefektiv... isof så har de lyckats dölja det jävligt bra i spelen som visats

Kanske är något som på ett mystiskt vis läggs på efteråt.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Förmodligen för att xbox 2 skulle låta sämre än ps3, nu har ju även xbox en 3 a i namnet.

finns ju inga snygga spel till 360 vad jag sett hittils iaf..
och gfx är långt ifårn allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

finns ju inga snygga spel till 360 vad jag sett hittils iaf..
och gfx är långt ifårn allt.

Bara det att ungefär det snyggaste spelet jag sett finns till krysslåda 360, nåt boxningsspel som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Fight Night Round 3.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Bara det att ungefär det snyggaste spelet jag sett finns till krysslåda 360, nåt boxningsspel som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Crysis? Gears of war?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Crysis? Gears of war?

Crysis är till PC och Gears of War är inget boxningsspel.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w

Crysis är till PC och Gears of War är inget boxningsspel.

Tror han syftar på att både Crysis och Gears of War är snyggare än Fight Night Round 3, men jag kan ha fel.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Tror han syftar på att både Crysis och Gears of War är snyggare än Fight Night Round 3, men jag kan ha fel.

Det har du inte

Visa signatur