Permalänk
Medlem

Det vore skumt iaf det inte kostade. Gissar pa mellan 50-100kr per spel, lite beroende pa plattform.

Personligen hoppas jag pa runda 50 for ett NES spel (Om man ska vara lite realistisk nu, de lar ju knappast salja dem for 5 spann), kanns lagom. Skulle fortfarande handla en hel del iaf priset var 100, men inte alls lika manga.

Men eftersom jag redan ager de NES / SNES / N64 spel jag vill ha original borde det val sta mig fritt att tanka ROMS fran natet och mata in i Wii't? Har kopt nintendo spel for ett antal skona tusenlappar genom aren och vetefan om jag ar ok med att betala pa nytt.

Finns det inga ID-koder, serial liknande etc, som man skulle kunna anvanda for att fa en gratis nedladdning? Vore ju oerhort proffsigt av Nintendo. Men... man kan val knappast begara att de skulle forutse det nar NES spelen etc slapptes ;).

Wii ar hursomhelst exakt vad spelbranschen behover! Kanns otroligt skont att det finns lite innovativitet kvar! Istallet for att mata processor, pixlar och upplosningar kommer man med nagot nytt, frascht! Istallet for gamla spelideer med ny grafik och uppfoljare far man nagot originellt, nytt etc... :).

Man maste bara alska nintendo :). Wii ar vad next gen handlar om. Skillnaden pa Xbox och Xbox360, PS1 och PS3 ser ut att vara = noll i mina ogon.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Det ultimata priset för ett spel hade varit 40 kr... Men eftersom Nintendo är ett företag som vill tjäna pengar, blir det nog runt hundringen för en nedladdning, kanske nedåt 80, beroende på vilket spel det är. Men jag menar, köper folk dåliga mobilspel för 40 spänn, borde de kunna köpa kvalitetsspel av nintendo för hundringen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Men eftersom jag redan ager de NES / SNES / N64 spel jag vill ha original borde det val sta mig fritt att tanka ROMS fran natet och mata in i Wii't? Har kopt nintendo spel for ett antal skona tusenlappar genom aren och vetefan om jag ar ok med att betala pa nytt.

Fast här måste jag protestera lite. Visst skulle det varit otrolig good-will av Nintendo att låta det vara gratis men det är inte gratis att tillhandahålla utrymme, serverar och bandbredd. Jag gissar det är en stor anledning till att de tar betalt för onlinetjänsterna

Men det är klart, drömma kan man ju alltid!

Permalänk
Medlem

"a few dollars for NES, $5 for SNES and $10 for N64″

Tror att dessa priser är officiella. Helt ok enligt mig.

Edit: http://www.kotaku.com/gaming/e3/nintendo-wii-249-173413.php

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
"a few dollars for NES, $5 for SNES and $10 for N64″

Tror att dessa priser är officiella. Helt ok enligt mig.

Edit: http://www.kotaku.com/gaming/e3/nintendo-wii-249-173413.php

Ja helt okej priser. Med dagens penningvärde blir det:

NES: 8-30kr
SNES: 37kr
N64: 74kr

(avrundat uppåt)

Om priserna sätts i SEK för sverige så skulle jag gissa på 20-40-80kr.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hmm, ja det är faktist inte så jäkla farligt

Nu kan de allt ta och avslöja när de har tänkt släppa Wii ^^

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Någon som har en lista på vilka spel som kommer finnas tillgängligt att köpa/ladda ner? Jag hoppas verkligen att man kommer kunna köpa Chrono Trigger till Snes!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Det vore skumt iaf det inte kostade. Gissar pa mellan 50-100kr per spel, lite beroende pa plattform.

Personligen hoppas jag pa runda 50 for ett NES spel (Om man ska vara lite realistisk nu, de lar ju knappast salja dem for 5 spann), kanns lagom. Skulle fortfarande handla en hel del iaf priset var 100, men inte alls lika manga.

Men eftersom jag redan ager de NES / SNES / N64 spel jag vill ha original borde det val sta mig fritt att tanka ROMS fran natet och mata in i Wii't? Har kopt nintendo spel for ett antal skona tusenlappar genom aren och vetefan om jag ar ok med att betala pa nytt.

Finns det inga ID-koder, serial liknande etc, som man skulle kunna anvanda for att fa en gratis nedladdning? Vore ju oerhort proffsigt av Nintendo. Men... man kan val knappast begara att de skulle forutse det nar NES spelen etc slapptes ;).

Wii ar hursomhelst exakt vad spelbranschen behover! Kanns otroligt skont att det finns lite innovativitet kvar! Istallet for att mata processor, pixlar och upplosningar kommer man med nagot nytt, frascht! Istallet for gamla spelideer med ny grafik och uppfoljare far man nagot originellt, nytt etc... :).

Man maste bara alska nintendo :). Wii ar vad next gen handlar om. Skillnaden pa Xbox och Xbox360, PS1 och PS3 ser ut att vara = noll i mina ogon.

50 spänn då kan du lika gärna köpa det orginal på tradera.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
Fast här måste jag protestera lite. Visst skulle det varit otrolig good-will av Nintendo att låta det vara gratis men det är inte gratis att tillhandahålla utrymme, serverar och bandbredd. Jag gissar det är en stor anledning till att de tar betalt för onlinetjänsterna

Men det är klart, drömma kan man ju alltid!

Det handlar ju om sma filer och en funktion som kommer hjalpa dem salja valdigt manga consoles samt locka manga att betala for Connect24 tjansten till att borja med. Hursomhaver sa precis som jag sa - iaf man ska vara realistisk - sa tar dem ju givetvis betalt.

Sen menade jag inte riktigt att Nintendo skulle ge mig det gratis, snarare att det borde vara lagligt att piratkopiera ROM's och trycka in i sin consol nar man redan ager originalet? Rent rattsligt satt alltsa.

Eftersom priserna var valdigt bra ar jag helnojd! Hade Nintendo forsokt mjolka skiten ur en med hutlosa priser hade det ju varit en helt annan femma.

Hoppas starkt pa att ALLA titlar laggs ut Ett adapter-set sa man kan anvanda NES / SNES / 64 dosor till Wii vore ocksa en skon pryl Aven sadant har man ju liggandes...!

En grej angaende denna Connect24 grej forresten... Ger den nagon form av multiplayer mojlighet?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Hade ju varit guld om alla spel läggs ut. Då lägger jag ner mina tankar på att införskaffa mig ett snes igen. Jag kan ju även tänka mig att köpa alla mina nes spel och lägga in om dom bara kostar 20:-. Hade ju varit grymt skönt att ha 50-80 spel i en box om man ska ta med den till polare osv.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Hur grymt är inte detta då... tänk en hel helg med Mario Kart turnerningar. Super Mario Kart, Mario Kart 64 o.s.v

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk

Jag har bestämt mig nu, det blir en Wii.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara när Nintendo kan tänkas presentera priset på konsollen? Man tycker ju att det borde bli ganska snart, och enligt mig borde det ha tagits upp i samband med E3. Man fick alldeles för lite information på presskonferensen men priset lär väl hamna runt 200-250 USD, och förhoppningsvis landar den på 200.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Priset kommer lanseras när Sony eller Microsoft lanserar något i deras ögon något stort. Nintendo gör det samtidigt och tar all publicitet och tar deras gratis pr. Dvs Nintendos nästa "move" är att försöka få mer reklam så de slår Ms eller Ps3. Förmodligen kommer de bli något mot Ps3 eftersom deras konsoll ej är lanserad vilket leder till att där kan finnas kunder att stjäla.

Dock så antar jag bara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
En grej angaende denna Connect24 grej forresten... Ger den nagon form av multiplayer mojlighet?

Nu förstår jag inte riktigt frågan, men givetvis kan du lira multiplayer med din Wii. Connect24 innebär ju bara att den är uppkopplad även då den är avstängd, vilket gör det möjligt att skicka meddelanden eller annat av värde även om konsollen är avstängd. Men iaf, de ska ha ett system liknande det för NDS för att lira multiplayer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
En grej angaende denna Connect24 grej forresten... Ger den nagon form av multiplayer mojlighet?

Det är upp till utvecklarna vad jag vet. Konsolen är alltid online sen får de välja om ens spel ska ta till vara på det eller något. Tänk dig Animal Crossing tex. Ditt hus är alltid tillgängligt för dina kompisar så att de kan lämna saker osv vid ditt hus.

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan spela fler än fyra samtidigt online i MP3: Corruption...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

För hel vete i en påse killar....detta är de nya sortens konsoll med kontroller som jag tycker går över alla andra i TV spels värden!!!...så sluta gnäll om namnet...ifall ni inte tycker namnet är passande köp den inte då och låt oss andra konsoll köpare köpa den!!!!! ffs

Visa signatur

Asus A8n-Sli Deluxe // Amd 64 3800+ // Asus extreme n6800gt // 1024*2 DDr ram PC 3200 // 160gb western D S-ata // 200gb Western S-ata //

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannesh
För hel vete i en påse killar....detta är de nya sortens konsoll med kontroller som jag tycker går över alla andra i TV spels värden!!!...så sluta gnäll om namnet...ifall ni inte tycker namnet är passande köp den inte då och låt oss andra konsoll köpare köpa den!!!!! ffs

Överreaktion?

Permalänk
Medlem

Han är väl irriterad över att han är den enda i världen som inte visste om konsollen!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Alltså, är det här Connect24 verkligen bra? Jag gillar inte att ha massa prylar på som drar ström på natten, när jag inte är hemma osv...
Stänger alltid av modemet och routern när jag inte är hemma, och vill göra det i fortsättningen med. Strömmen kanske är billig i Japan, vad vet jag.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

NAD: Konsollen blir väl antagligen passiv när man inte rört den på ett tag så den inte drar så mycket ström. Antar jag.

Visa signatur

P4 @ 1,8 ghz, Geforce 4 ti 4600, 512 mb ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Alltså, är det här Connect24 verkligen bra? Jag gillar inte att ha massa prylar på som drar ström på natten, när jag inte är hemma osv...
Stänger alltid av modemet och routern när jag inte är hemma, och vill göra det i fortsättningen med. Strömmen kanske är billig i Japan, vad vet jag.

Har läst nånstans att den ska dra 5w när den är i sovmode. Om du inte vill ha den på så kan du ju alltid plugga ur den.

Permalänk
Medlem

Man skall alltså betala för att få vara uppkopplad? Eller är det bara Connect24 tjänsten man måste betala för?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Har läst nånstans att den ska dra 5w när den är i sovmode. Om du inte vill ha den på så kan du ju alltid plugga ur den.

5 watt?!?! Det är sisådär fem gånger mer än en 40-tums LCD-TV i standby!
Jag hoppas att du läste väldigt, väldigt fel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
5 watt?!?! Det är sisådär fem gånger mer än en 40-tums LCD-TV i standby!
Jag hoppas att du läste väldigt, väldigt fel.

Försökte hitta vart jag har läst det men jag hittade inget... så ignorera vad jag skrev

Permalänk

5 watt är ju inte mycket, det blir några extra kronor per år.

Förresten, ni får gärna ge länkar till Connect24, vill gärna läsa på lite

Visa signatur

P4 @ 1,8 ghz, Geforce 4 ti 4600, 512 mb ram

Permalänk
Medlem

Jag har nolltolerans mot strömförbrukning, jag tycker 5 watt är mycket.
TV, video, dvd, digitalbox, konsoll... det blir mycket tillsammans.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Kan detta vara Wiis strömadapter?!

Och vad gör den oranga porten?

Permalänk
Medlem

Antagligen för att koppla in kontrollerns externa läsare.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum