Permalänk

Nintendo Wii

http://revolution.ign.com/articles/703/703502p1.html

Dåligt namn vafan, Revolution var myyyyycket bättre..

Permalänk
Medlem

Asså vafan ? Wii som ett namn.. haha jag ska hem och spela lite wii idag hade jag tänkt.

Permalänk

Wee!

Nej, det är bättre än det förra namnet. Revolution låter så... Pretentiöst.

Permalänk
Medlem

Haha! Trodde först att det var ett dåligt skämt.

Visa signatur

.

Permalänk

Vad spännande deras logga är...

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Wiiiii!

Nej, det låter fjantigt.

Permalänk

Smart namn, men jag är inte helt 100%. Wee betyder ju som en del kanske vet piss på engelska

Weeeeeeeeeeeee

Permalänk
Medlem

Vet inte vad man ska tycka.. Det jag tycker just nu iallafall är att namnet känns väldigt anonymt, lite trist. Men mycket ändras när man smält det o.s.v.. Tyckte t.ex. att första gången jag såg GameCube tyckte jag den var riktigt fuk, idag tycker jag att det är en av de snyggaste/ballaste konsolerna jag sett (Tycker ioförsig att de flesta konsoler e snygga), tyckte att DS Lite inte var speceillt snygg, det tycker jag nu.. Nu handlar ju ioförsig detta om design och inte om namn så varför jag börja tjöta om det vet jag inte riktigt.. oh wel.. Wii Känns lite anonymt.. Det behöver lite mer "kött på benen" så att säga.. öhem..

Visa signatur

[Obsessed?...Na, just Bebopin...]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Smart namn, men jag är inte helt 100%. Wee betyder ju som en del kanske vet piss på engelska

Weeeeeeeeeeeee

Är det inte "pee" dom är piss på engelska?

Permalänk
Medlem

Ehm... strange. Jag hade ju vant mig vid Revolution, tyckte att det skulle passa bra som final name... aja, inte mycket att göra åt. Wii är väl lite weird, men det funkar...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff

Wee funkar också. Wee wee är snopp

Lets play with our wee!

Permalänk
Medlem

Weed the game for Nintendo Wii ^^

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Ett fjantigt namn till en fjantig konsol. Passar utmärkt ju!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar det :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Åhh, en sån inbjudande logga.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Wee funkar också. Wee wee är snopp

Lets play with our wee!

ush va fånigt namn, men den kanske är ment för småbarn (?)

wee wee, är pissa (engelskt slang)

Permalänk
Medlem

loggan ser ut som ett vanligt bilmärke... typ "volvo" eller "nissan" eller nåt... fantasi .P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff

PeeWee

Wii får mig att tänka på WiFi eller bara Wireless, som får mig att tänka mig på freedom.

Ser mycket stilrenare ut än revolution-loggan..

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det här är så bra för Nintendo. Namnet förstärker den barnstämpel företaget har haft senaste tiden...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som dem rippat Sonys "Vaio"-logga.

Jaja, hade ju tänkt köpa en "Revolution", men en "Wii" vete fasen .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Ser ut som dem rippat Sonys "Vaio"-logga.

Jaja, hade ju tänkt köpa en "Revolution", men en "Wii" vete fasen .

Känner likadant, är inte säker på att jag vill ha något som heter "wii" i mitt hus.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Korsordsguru

Sjukt kasst namn. Om det inte vore så att det uttalas "wai", weeee låter ju jävligt fult.

http://www.albinoblacksheep.com/flash/weeee.php

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag tror inte att det här är så bra för Nintendo. Namnet förstärker den barnstämpel företaget har haft senaste tiden...

Jag trodde vi hade gått igenom det här redan. Gamecube har äldre gamers än både PS2 och XBOX enligt en undersökning här på SweClockers i spelforumet. Nintendos barnstämpel har nog uppkommit av endast 15-åringar som inte vågar erkänna vad Nintendos mer mogna spel är, just lite mer mogna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

???

Permalänk
Medlem

varför?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Jag trodde vi hade gått igenom det här redan. Gamecube har äldre gamers än både PS2 och XBOX enligt en undersökning här på SweClockers i spelforumet. Nintendos barnstämpel har nog uppkommit av endast 15-åringar som inte vågar erkänna vad Nintendos mer mogna spel är, just lite mer mogna.

Jovistt, men man kan ju inte förneka att de stora spelen bara kommer till XBox och PS2. Dessa brukar ofta innehålla en hel del våld. Då är det lätt att få intrycket att Nintendo vill ha våld på sina maskiner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker Wii är grymt namn. Tar bara lite tid att vänja sig vid det men sen kommer det låta fint.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Visst. Mitt problem är att jag envisas med att uttala det som Wai eller Why. Även fast jag vet hur det ska vara. Men Wai låter coolare.

Visa signatur

Permalänk

Jag fullkomligt hatar det nya namnet. Hur fan kunde man komma på ett så osmakligt namn?! Gah!! jag kokar av vrede över den japan som kom med förslaget. Revolution var lätt det snyggaste namnet på en spelkonsoll någonsin. Wii låter som en jävla sony walkman eller nått. Satt de vara och kladda ner lite bokstäver på ett papper och tog den snyggaste kompinationen eller? Kommer inte kännas kul att säga "Nu ska jag spela Wii":mad:

Permalänk
Avstängd

Usch! låter mycket mer barnsligt än Revolution

Permalänk

Man undrar ju vad dom rökte när dom kom på det namnet. Jag tycker inte alls om det.
Tyvärr finns väl risken att man vänjer sig vid det om folk börjar använda det.