Jag har undrat lite granna på hur mycket är en em? Har hört att det ska vara relativt till andra saker, men jag fattar inte riktigt alls till vad isf.
Sen har vi %, den vet jag ju självklart vad den är, men inte riktigt hur den tänker. Om det är 100% på en sak, vad blird et 100% av? Skärmen eller kanten på en container div eller en mackkant? Jag är helt lost där.
Svar uppskattas och belönas med ost om vi träffas.
Ursprungligen inskrivet av Antonovskij em undrar jag också över faktiskt. 12em blev _väldigt_ mycket i mitt fall
Ja, så mycket har jag provat mig fram till, en text ska vara mindre en 1 om jag inte minns fel. Det var ett tag sen jag satt och försökte förstå dom där.
em är lika brett som ett m, för m är den bredaste bokstaven. ett m är olika brett beroende på din font och textstorlek. samma gäller för höjden med ex då X är den högsta bokstaven.
Ursprungligen inskrivet av thnee em är lika brett som ett m, för m är den bredaste bokstaven. ett m är olika brett beroende på din font och textstorlek. samma gäller för höjden med ex då X är den högsta bokstaven.
Då ökar alltså em procentuellt, eftersom m blir större om man har större text storlek...