Intervju med Fragbite

Permalänk
Melding Plague

Intervju med Fragbite

Läs nyheten: Intervju med Fragbite

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

surt idioter jäkla APB må de brinna!!

Permalänk
Discokungen

Like a glove.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Like a glove.

Haha, jag älskar den kommentaren, min polare drar den jämnt.

On topic:
Helt sjukt hur klantigt gjort det blev a snuten, att andra ska drabbas av bedrövelse när någon har gjort ett fel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

FRAGBITE <3 <3 <3 Och ja, DÖD ÅT APB!

Permalänk
Medlem

Tycker det är PRQ som gjort fel, vafan hostar dom siter som främjar piratkopiering. Idiotiskt tycker jag!

Permalänk
Medlem

polisen har nu märkt vilket dumt beslut dom har tagit och vill säkert därför inte svara på just frågor av tredjeparts servrar som inte har något att göra med pirate bay...
Tror att sverige just nu verkar vara USAs förlängda arm..

Permalänk

Åt helvete med Antipiratbyrån!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Haha, jag älskar den kommentaren, min polare drar den jämnt.

On topic:
Helt sjukt hur klantigt gjort det blev a snuten, att andra ska drabbas av bedrövelse när någon har gjort ett fel.

Ser nästan dumt ut att skriva det. Ska ju uttalas som Carrey i Ace Ventura 2!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Tycker det är PRQ som gjort fel, vafan hostar dom siter som främjar piratkopiering. Idiotiskt tycker jag!

Ja även ifall det hade varit fallet så gör de absolut inget fel, de är inte upp till dem att döma vad deras kunder gör med sin server! tex så kan inte telia kolla alla pedofiler som kollar på barnporr...

PP FTW!!

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Hmm hur gör polisen om dom ska beslagta en server men när dom kommer fram till platsen så visar det sig att det är ett fullstort 19" rack med 20st 2u?
Dom kan väll inte direkt börja skruva ner alltihop och konka med sig till undersökningsstället?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

PRQ kan ju välja vad dom ska hosta. alla webhotell borde vara tvungen att ha 100% koll över vad och vilka som hyr server.. och sedan bli straffade om dom ändå väljer att hosta olagligheter.. men givetvis ska inte andra sidor som fragbite få lida för PRQ's dåliga omdöme..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anxious
PRQ kan ju välja vad dom ska hosta. alla webhotell borde vara tvungen att ha 100% koll över vad och vilka som hyr server.. och sedan bli straffade om dom ändå väljer att hosta olagligheter.. men givetvis ska inte andra sidor som fragbite få lida för PRQ's dåliga omdöme..

Ingen vet om ThePirateBay är olagligt, det ligger i gråzonen.

Permalänk
Avstängd

Klart att det behövs lite ord ifrån folk med fragbite-blod för att klargöra för swecarna om vad som har hänt.

Visa signatur

hehj

Permalänk

Gick ju på nyheterna =), det missade ni la inte ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Gick ju på nyheterna =), det missade ni la inte ?

Jo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"- Det är svårt att inte låta sig uppröras av sättet som vi har dragits in i det här trots att vi inte har någon som helst koppling till (den påstådda) piratkopieringen."

Lal fragbite admins, ofta inte ni sitter där hemma med feta hd:ar fyllda med musik, film och annan entertainment.

Visa signatur

Antec P180 Black edition | Opteron 165 1,8 @ 2,8mhz | 7900 GTX | Asus A8N32-sli | Corsair 4000PT 2gig | Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

peom, vad de själva har på sina hårddiskar har väl ingenting med Fragbite.com att göra? Det finns inget upphovsrättsskyddat material på fragbite.com som de inte fåt tillåtelse att dela ut. Synd att Fragbite åkte ner, men ja klarar mig. Riktigt dålig stil att beslagta alla servrarna. Det fanns ju flera företag där som hade sidor uppe osv. Tror de kan vänta sig en stämning eller liknande innan detta är färdigt. Dessutom kommer TPB inte att bli dömda, har funnits tidigare fall angående "anslagstavlor" såsom TPB och de har inte kunnat dömas. Så tror sidan kommer vara uppe igen inom några dagar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Lal, visst, fragbite.com är "cleant", frågan är bara om det rättfärdigar att de själva har upphovsrättskyddat material på sina hårddiskar? eller att hälften av alla users likaså har det?

Inte direkt.

Visa signatur

Antec P180 Black edition | Opteron 165 1,8 @ 2,8mhz | 7900 GTX | Asus A8N32-sli | Corsair 4000PT 2gig | Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Vad är Fragbite för site egentligen? aldrig hört talas om den.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

En sida för enbart cs freaks ;b

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fan har ponten fått messias syndromet eller,inte bra att en ny hitler tillåts husera på detta viset:(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vad är Fragbite för site egentligen? aldrig hört talas om den.

En Counter-strike site.

ne0m: Vad folk har på sina hårddiskar ska du väl helt ta och skita i? Vi bryr oss väl inte vilka kopierade vhs:er du har där hemma eller hur? Eller dina kassettband, iofs levde du kanske inte på den tiden...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Varför skulle "skita i det" när folk är så dj**** olagliga som dom kan bli? mer än hälften av den svenska befolkningen bör ju straffas, eller hur?

Så det är VÄLDIGT relevant vad folk har på sina hd:ar.

Dessutom är argument som hänvisar till de tidigare "betamax"-fallen och introduktionen till bandspelare är rätt "old" om man säger så, vi lever i en betydligt mer högteknologiskt samhälle, så de upphovsrättskyddade materialen om något blir väl berövat. Med dagens metoder är det inte direkt svårt heller att få tag på vad man vill i stort sett.. såå

Egentligen bör folk straffas efter förtjänst, helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Fan har ponten fått messias syndromet eller,inte bra att en ny hitler tillåts husera på detta viset:(

Jag tror knappast att det var Pontén som låg bakom tillslaget.

Btw så hoppas jag att de stänger ner TPB för gått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org

prq + pb,tpb = samma ägare

Så det är fragbite som borde ha tänkt till innan dom la sina server hos prq när dom kör en sida som tpb

Permalänk
Medlem

PRQ är en bra host. Det är inte Dom som har gjort fel. Utan svenska polisen som svalde betet totalt. Snacka om att dom kommer bli förnedrade.

Död åt Kapitalisterna. Länge leve komunismnen.

Skall ni ha en chans till åsikt i regerings sammanhang. Tänk inte på Piratpartiet. MP har samma värderingar och står för liknande som pirat partiet gör. Som medlem i MP och GU så vet jag vad jag talar om.

MP = Miljö Partiet
GU = Grön Ungdom, Miljö Partiet's ungdomsförbund.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
prq + pb,tpb = samma ägare

Så det är fragbite som borde ha tänkt till innan dom la sina server hos prq när dom kör en sida som tpb

Enligt intervjuen så hade de ingen aning om att de låg på samma server som tpb.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så måste brottet som man misstänks för ge fängelse för att en husrannasakan skall kunna genomföras, det har ju inte hindrat polisen förut, men i det här fallet verkar de ha gjort sig skyldiga till rejäla övergrepp, såvida det inte finns fakta som inte har offentliggjorts.

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem

Saken är den att det är högst tveksamt om det verkligen ens är olagligt, då det tidigare i högsta domstolen befunnits tillåtet att länka till upphovsrättsskyddat material (mp3). Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig finnas något på servrarna som är direkt olagligt så det rör sig i högsta grad om gråzoner men i stort har apb lyckats med det de företagit sig dvs få bort en antagonist från nätet.

Visa signatur

/havoc