Permalänk
Medlem

[Bild] Vad är felet + idéer

Ok, sitter här och leker med Photosop, inget nytt där.
Däremot fick jag för mig att göra min första planet någonsin (och sol/lavaplanet ^^ också för den delen), och lyckades rätt bra om jag får säga det själv... har dock en sån där konstig dag och kan inte riktigt komma på vad det är som känns fel med det hela och hoppades nån av er här kanske kan sätta fingret på det... och sen lite kritik är ju också välkommet... var rätt kul att göra så jag tänkte bli bättre på det, och då är ju alltid kritik bra att ha ^^

Edit:
Testade igen, tänkte göra en wallpaper åt ett ställe jag hänger på, men det funkade inte riktigt heller... dock vart planeten rätt ok, fast det är fortfarande nått som inte stämmer.. och jag kommer fortfarande inte på vad...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, ända som stör lite är själva stjärnorna. Blir för mycket och får bilden att se lite "grynig" ut, specielt där dom syns igenom ringen och ljuset från solen.
På tal om solen (om det nu är en sol) så ser den inte specielt "solig" ut utan mer som en lava planet eller nått (inget riktigt ljus från den alltså).
Men jävligt najs bild,önskar jag var lite bättre på PS, så jag kunde göra bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Ser snyggt ut, ända som stör lite är själva stjärnorna. Blir för mycket och får bilden att se lite "grynig" ut, specielt där dom syns igenom ringen och ljuset från solen.
På tal om solen (om det nu är en sol) så ser den inte specielt "solig" ut utan mer som en lava planet eller nått (inget riktigt ljus från den alltså).
Men jävligt najs bild,önskar jag var lite bättre på PS, så jag kunde göra bilder

ja, joo.. lavaplanet är nog ett bättre ord...
Tanken var väl att jag skulle ha den som kärnan i en sol, men jag fick itne till ljuset som jag ville, så jag gjorde sådär istället ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

konturerna på planeterna känns för skarpa.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Ja tycker däremot att du kan använda färger som inte ingår i Simpssons.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

kanske bara är jag som är lite dum, men den där gula effekten du lagt runt den främre planeten får den att kännas väldigt varm. Jag får känslan av att den sidan som är vänd mot lavaplaneten blir helt grillad. Men det kanske bara är jag som har dålig koll på hur sådana optiska egenskaper fungerar.

Permalänk
Medlem

Re: [Bild] Vad är felet + idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ok, sitter här och leker med Photosop, inget nytt där.
Däremot fick jag för mig att göra min första planet någonsin (och sol/lavaplanet ^^ också för den delen), och lyckades rätt bra om jag får säga det själv... har dock en sån där konstig dag och kan inte riktigt komma på vad det är som känns fel med det hela och hoppades nån av er här kanske kan sätta fingret på det... och sen lite kritik är ju också välkommet... var rätt kul att göra så jag tänkte bli bättre på det, och då är ju alltid kritik bra att ha ^^

Lägger upp en länk då bilden är rätt stor.
http://img100.imageshack.us/my.php?image=planet9ox.jpg

Edit:
Testade igen, tänkte göra en wallpaper åt ett ställe jag hänger på, men det funkade inte riktigt heller... dock vart planeten rätt ok, fast det är fortfarande nått som inte stämmer.. och jag kommer fortfarande inte på vad...
http://img81.imageshack.us/my.php?image=planet0mv.jpg

det som inte ser ut att stämma är att du hare ett atmosfärslager som går utanför planeten väl mycket i förhållande till molnlagret som ser ut att var klistrat rakt på marken, det borde istället vara på ..säg 30% av höjden atmosfären utgör.

sen är det som sagt väl mycket stjärnor. men annars var bilderna rigtigt snygga.

är det bara PS du kört med?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: Re: [Bild] Vad är felet + idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det som inte ser ut att stämma är att du hare ett atmosfärslager som går utanför planeten väl mycket i förhållande till molnlagret som ser ut att var klistrat rakt på marken, det borde istället vara på ..säg 30% av höjden atmosfären utgör.

sen är det som sagt väl mycket stjärnor. men annars var bilderna rigtigt snygga.

är det bara PS du kört med?

Rent PS, och första 2 försöken dessutom, kanske därför det är lite svårt att få till några "riktiga" atmosfärer

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: [Bild] Vad är felet + idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Rent PS, och första 2 försöken dessutom, kanske därför det är lite svårt att få till några "riktiga" atmosfärer

första i PS kanske, men det lär ju inte vara de första bilderna du gjort..

borde ju räcka att förstora molnlagret lite och softa kanterna hursomhelst.

/ ett separat lager med konturmoln blir nog bättre vid närmare eftertanke..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: [Bild] Vad är felet + idéer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
första i PS kanske, men det lär ju inte vara de första bilderna du gjort..

borde ju räcka att förstora molnlagret lite och softa kanterna hursomhelst.

/ ett separat lager med konturmoln blir nog bättre vid närmare eftertanke..

Nej nej, lekt i PS har man gjort länge
Men det är första gången man lekt med just stjärnor och planeter.

här är för övrigt försök nummer 3:

Tycker det vart betydligt bättre om jag får säga det själv ^^
Gick ifrån det där med genererade stjärnfält till att skapa mitt eget, plus att man lekte lite till med planeter. Men lite kritiska idéer är alltid bra, och jag har fortfarande den där känslan av att nått inte stämmer.. fast den är inte lika stark nu... bara sådär lite smått gnagande och odefinierbar och irriterande... så om någon kan komma på fler sätt man kan förbätta det på så får ni mer än gärna hojta till om det.

edit: stavning

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

tycker att "konturerna på planeterna känns för skarpa." som Geil skrev tidigare att det är på den nya planeten också

Visa signatur
Permalänk

Jag tycker fortfarande att du använder för mycket stjärnor runt planteten. Kolla in denna http://www.solarviews.com/browse/earth/earthmo3.jpg, nästan inga stjärnor syns. Det är nog en av sakerna som stör verklighetskänslan i bilden.

Förbannat snygga PS bilder dock!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellmountain
Jag tycker fortfarande att du använder för mycket stjärnor runt planteten. Kolla in denna http://www.solarviews.com/browse/earth/earthmo3.jpg, nästan inga stjärnor syns. Det är nog en av sakerna som stör verklighetskänslan i bilden.

Förbannat snygga PS bilder dock!

hmm... Stjärnor och skärpa alltså...

Bättre såhär? (jag måste verkligen se till att sluta sitta med PS på nätterna ^^ inte bra för hälsan i längden känns det som).

För övrigt : Tack tack!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Instämmer med de andra att konturerna var för starka på de första bilderna, men på den sista här fick du verkligen till det. RIKTIGT SNYGGT!

Nu kan du gå vidare och lära dig något nytt. *klappar på ryggen*

Visa signatur

En fisk...