Permalänk

Mer minne?

Sitter och klurar vad man ska göra med burken där hemma, är ingen heting men jag ska uppgradera den efter jul var tanken.

Det jag funderar på nu är om jag ska köpa mer minne till den burken jag har. Sitter på en Intel P4 3,0 Ghz med 1024 DDR 400Mhz.
Tanken är att jag skulle köpa 1024 i ram till, men kommer det att gå att använda när jag väl ska uppgradera efter årets slut?

Tänke köpa mig en AMD, förmodligen en 64 X2 efter jul.
Kommer dessa kunna använda mitt vanliga DDR 400Mhz minne eller ska jag vänta och köpa DDR2 tills dess???

Någon som har något bra förslag??

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

nånting du bör tänka på är att både amd's och intels "nya platformar" har ddr2, vilket gör att du inte kan köra ddr1 på dem.
så, om du verkligen inte behöver ramet, vänta och skaffa sedan ddr2 minnen till din nya ^^.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Som sagt, både Intel och AMD går över på helt nya platformar just nu. I och med det använder de nya minnen. Särskilt AMD som har minneskontrollern i CPU:n. Alla X2 kommer att använda DDR2 vad jag vet. 1024 MB duger bra så länge, det är knappast akut så att säga.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Då var det som jag trodde. Bäst att vänta med det.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....