Produkttest: Asus A6T

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Asus A6T

Flera tillverkare har breddat sitt sortiment med egna bärbara datorer. Asus har redan producerat ett antal olika modeller och nu är det dags för oss att se närmare på Asus A6T som är utrustad med AMD:s Turion 64 X2 processor TL-60 (2,0 GHz). Andra komponenter är en 100 GB hårddisk, två minnen som totalt ger 1024 MB, DVD-brännare, kortläsare och mycket annat.

Läs produkttestet: Asus A6T

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hittade ett mindre fel, 1280x800 är 16:10 inte 16:9...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Bra pris för såpass bra prestanda

Hur ligger ett go 7600 mot ett x800Pro?

Hunden var riktigt gullig ^^ mer bilder på den tack

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Kollade nyss lite på komplett.se osv om dom fanns där. Jag hittade Asus A6T men det var med en TL52 prolle dvs 1.66 GHz och såldes för 12500 ungefär men jag blev osäker på att beställa annars var det väldigt bra pris med prestanda

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Bra pris för såpass bra prestanda

Hur ligger ett go 7600 mot ett x800Pro?

Hunden var riktigt gullig ^^ mer bilder på den tack

Kolla denna sidan.http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OMG! det var billigt, bra och helt sanslöst, lätt den laptop med mäst bang for the buck på marknaden nu iallafall.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Gah. Stör mig fortfarande på er referensdator. PC2100-minnen till en FX60! Skrattretande, SweClockers.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Dom borde ju ha gämnfört den med en likadan bärbar fast med core duo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack så jätte mycket för den här recensionen. Sweclockers har just fått mig att lägga till en till pryl på min "lista" !

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde ha jämförst datorn mot asus a6ja som kostar 12000kr ..
corde due samt x1600 eller samma spec som mac pro bok fast mycket billigare ...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Kan ni göra lite tester på batteritiden pls

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem

Prisvärd bärbar speldator

Permalänk
Medlem

undra när det kommer fler md denna prolle. Vill ha en med 17" eller större. Vikt spelar ingen roll för mig (stark som fan:) ).

Visa signatur
Permalänk

Skall köpa bärbar speldator och vet inte alls vad jag skall köpa. Denna verkar lite intressant även om Go 7600 "bara" är ett performance kort. För 2500:- extra får man ju annars en Dell Inspiron 9400 med High-End kortet Go 7900GS (256MB) samt 2GB RAM.

Svårt detta...

Visa signatur

/Spelfreak

Permalänk

Frågan är ju var man lyckas hitta den modellen för 12500. Det enda jag lyckas hitta är ju ovan nämnda modell hos komplett, men den har ju som sagt 1,6:an istället för 2,0.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Hittade ett mindre fel, 1280x800 är 16:10 inte 16:9...

Det är inget "mindre fel", skärmen är ju gjord i 16:10 format, att köra 1280 x 1024 på den blir inte särskillt snyggt ändå så 1280 x 800 är helt korrekt även om upplösningen gärna kunde ha varit ett steg högre. Grym dator i övrigt! Det är nästan så man ska sälja sin Inspiron till förmån för en sådan

Permalänk

Eftersom jag själv är ute efter en bärbar dator så var detta en högst intressant recension, men jag måste säga att jag tycker det är lite märkligt att man recenserar en bärbar dator utan att nämna/testa batterilängden. Eller är det jag som är blind?

Permalänk

Datorn finns inte ens med på asus svenska hemsida, dock på den norska!?
Ni måste ha glömt att testa batteritiden, känns som det är en av dom viktigaste aspekterna att ta hänsyn till när man köper en bärbar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

här är en ferrari för dom som fillar acer:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=104498

Visa signatur
Permalänk

Nu steg visst priset också, vore kul att få reda på inköpsställe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra recensionen måste jag säga.

Lite off topic, men kan inte låta bli och fråga, är inte valpen på bilden är en dansk-svensk gårdshund?

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk
Medlem

Vad gör ni på swec egentligen?
Inget test av batteritid och referensdatorn har 256mb pc2100-minne. Det går inte att ha som referens? 256mb går ju inte att ha som jämförelse i benchmarkapplikationer modernare än 3dmark 01.

Gör om gör rätt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Som ett par har sagt; referensdatorn's minnen är inte något att ha idag.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Pris??

Var hittar man denna konfiguration för det nämnda priset??? den måste ju finnas att få tag i för detta priset.. ni kan väl inte bara skriva 13100 kr om den inte finns att få tag i?

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

Eftersom datorn ju har två skärmutgångar så borde det väl gå att koppla de till två olika skärmar va? Så att man på skrivbordet kan köra med sina två 19" skärmar inkopplade. Jag gör det med min stationära nu och skulle vilja ha samma möjlighet med en bärbar dator.

Hittade ingen info om det i artikeln, är det någon som vet nått om det?

Permalänk
Medlem

Här är en hyfsat billig lösning för dom som vill använda Compactflash i denna dator: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113749&cks=ACC

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv har jag en A6U men den kan man lika gärna spola ner på farbrors toalett skulle haft A6T ist

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Den finns iallfall på Komplett.se nu

OCH 600 SPÄNN BILLIGARE
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322753

Permalänk
Medlem

Hur står sig egentligen denna AMD Turion jämfört med den mer vanliga Centrino Core Duo?

Och (inte just A6T-specifikt) hur stor roll spelar det egentligen att grafikkortet (i detta fall go 7600) kan låna upp till 512, 256, 128 MB av RAM? Alltså hur mycket skillnad gör det egentligen?

I charten som fanns här så verkar det ju inte som om de bryr sig om hur mycket minne kortet kan låna utan bara själva modellen.

Visa signatur

Play the piano!

Permalänk
Hedersmedlem

Angående priset så kollar man med distributör eller tillverkare ifall produkten ännu inte kommit till butikerna och det pris Mikael hade fått var 13100 och jag ändrade till 12500 av misstag då jag sökte efter priser på datorn. Så 13100 är den prisuppgift som finns tillgänglig och är naturligtvis ett cirka pris.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)