Permalänk

Atapi.sys orsakar fel vid os inst.

Hej. Har ett konstigt problem. När jag försöker installera xp, spelar ingen roll om det är pro eller home, och bootar från cdromen så läser den in alla dom där drivrutinerna och sen när den ska börja installera windows så kommer det fram typ att "atapi.sys har orsakat ett fel i blablablabal"

Hade smurfits datatekniker här och han kunde inte klura ut det på den lilla tid han var här iaf. Han hade aningar om att det kunde vara moderkortet för han testade pcu, hårddiskar och minne med nån cd han hade med sig.

Det enda som fungerar är att köra recoveryskivan men då blire home och jag måste ha pro. Jag lämnade in datorn på datakometen och dom sa den var fixad men inte fan var den det. Så jag ska ringa på måndag och fråga vad f*n dom gjorde egentligegn.

Så om nån har någon idé så äre bara skriva dom

// björk

Permalänk
Hedersmedlem

När man uppdaterar till servicepack 2 får man väl automatiskt alla de funktioner som skiljer home och professional?

Permalänk

haha, där frågade du fel person kan jag säga. Det är såhär att datorn som skickar ut ipn kör bara med dubbla nätverkskort numera och den brukar inte skicka ut ips till min dator. Bara ibland när den vill och när jag går genom routern först:S Då sa min granne att det var för atrt jag har home och den fattar inte nå grejs för den är sämre på nätverk.