Permalänk
Medlem

Problem med MSI K9N SLI-2F

Införskaffade nyligen ett MSI K9N SLI-2F (nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16 för att vara exakt) som nu sitter i andra burken.

Jag installerade drivrutinerna för NVIDIA nForce med mera som medföljde för att kunna använda det inbyggda nätverkskortet och det är just detta jag har problem med.

I enhetshanteraren listas nätverkskortet som ett NVIDIA nForce Networking Controller. Egentligen finns det två stycken men jag av-aktiverade ett av dom i BIOS för att testa olika inställningar då jag upplevde problem med det. Det hjälpte inte då samma problem fortfarande finns kvar.

Problemet är att om jag försöker surfa eller om jag startar någon applikation som belastar nätverkskortet så stängs datorn helt sonika av. Ingen blåskärm, inga felmeddelanden, inga felrapporter när jag startar om datorn, ingenting. Den bara stängs av, utan varningsskyltar eller något liknande.

Är det någon som har erfarenhet av detta eller vet något om detta problem så vore det hemskt uppskattat.

Är det något ni vill veta om spec, drivrutiner eller vad som helst så fråga på så ska jag göra mitt bästa för att svara.

Det jobbiga är ju att datorn fungerar hur bra som helst till allt annat.
Spela singelplayer spel, bildredigering, lyssna på musik, se på film, ja allt verkar fungera precis som det ska men så fort jag försöker koppla upp mig på nätet, köra en windows update, använda MSI Live-Update för att söka efter nyare drivrutiner eller vad som helst som kan tänkas använda nätverkskortet så slockar datorn.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe