Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Olika märken på minnen?

Hej!

För en vecka sedan beställde jag 2st A-DATA pc3200 minnen från sovida, glad som tusan över att äntligen få uppgradera mina minnen. Eftersom jag troligtvis inte kommer ha kvar datorn så länge tänkte jag bara investera i 2st 512mb för att få 1,5gb. (Har redan 2st 256mb)

Idag fick jag ett mail från sovida som säger att de tyvärr lagt ner tillverkningen och därmed finns det ingen chans att jag får tag i ett par sådana minnen.
Nu är det så att jag redan har 2st 256 a-data minnen som jag gärna skulle vilja använda tillsammans med de nya minnena.
Så frågan är, vågar man köper ett annat märke och hoppas att det fungerar?
Har ingen lust att köpa ett par för att bara kunna köra 1gb, och har heller inte råd med att köpa 2gb.

Tack på förhand!

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Geeks
SweClockers

Corsair, Kingston, Crucial etc. är bra märken.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118737 är mycket populära.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Corsair, Kingston, Crucial etc. är bra märken.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118737 är mycket populära.

Varför blanda svenska med engelska?? Det heter OSV. inte ETC.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Varför blanda svenska med engelska?? Det heter OSV. inte ETC.

Fick du underkänt på SFI-kursen? Et cetera är latin, och används i det svenska språket.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det är rätt onödigt att köra 2x512 tillsammans med 2x256! Du märker ingen skillnad mellan 1 gb och 1,5 gb. Sen dessutom så segar det ner att använda alla minnes platser! Jag skulöle kört på ett par vanliga 2x512 och skippat de extra 2x256

Permalänk
Medlem

Jag tackar för alla svaren. Jag tror jag satsar på att köpa corsair minnena, och skiter i dom andra. Passar väldigt bra att jag kan köpa dom från komplett, har lite annat som ska inhandlas men har dragit mig för den höga leveranskostnaden

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8