Grattis Lite-On 32123W och 40125W ägare

Permalänk
Medlem

Grattis Lite-On 32123W och 40125W ägare

Lite-On 32123W och 40125W brännarna kan uppgraderas till 48125W. Den modellen bränner i 48x, det blir en snitthastighet på ~37x. En 700mb skiva tar runt 2.56min att bränna

Låter det lockande?

http://www.cdfreaks.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4693...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

måste man ha medlemskap för att se sidan?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Det är möjligt, jag är medlem. Ska jag skriva hur man går tillväga här på forumet istället då?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Det är möjligt, jag är medlem. Ska jag skriva hur man går tillväga här på forumet istället då?

ja.

Permalänk
Medlem

OBS ! Garantin ryker när man gör detta. Men det gör den ju vid all överklockning

Först och främst krävs det att ni laddar hem MKTFlash, ett dosbaserat flashprogram för Lite-On brännare:
http://home.online.no/~magdyr/Lite-On%20firmwares/Mtkflash148...

Sen firmwaren:
http://home.online.no/~magdyr/Lite-On%20firmwares/LTR-48125W/...

Sen måste ni boota från en boot diskett in till rent dos-läge.

Sen letar ni upp mappen med mktflash och firmwaren och skriver:
MTKFLASH "x" R /B /M filename.bin
För att ta en säkerhetskopia. Där x står för numrena 1-4.
1: Primary master
2: Primary slave
3: Secondary master
4: Secondary slave

W står för att skriva in uppdateringen i romen på enheten.
/B berättar för programmet att det är en binär fil.
filename.bin är bara som ett exempel på namnet på filen som ni ska flasha.

Processen kommer att ta lite tid och SLÅ INTE AV DATORN under tiden. OBS, den kommer att räkna från 0-100% flera gånger.

Oftast går det att rädda en brännare som har blivit "fel flashad" med mktflash.

Fritt översatt från: http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=45977

Alla credits går till killarna på det forumet.

Lycka till !

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Damn!!, så har man en LTR-32123S och inte en W.. gah, fan fan fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Damn!!, så har man en LTR-32123S och inte en W.. gah, fan fan fan..

Samma här

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Här också

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

Heheheh köpte en 32 idag och slängde in 48x firmware... och dra på trissor så fungerar det underbart!! har brännt ett par skivor i 48x på Acer 32x skivor utan något fel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomer
Heheheh köpte en 32 idag och slängde in 48x firmware... och dra på trissor så fungerar det underbart!! har brännt ett par skivor i 48x på Acer 32x skivor utan något fel.

hihi, samma här ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20741713

hihi, samma här ^_^

e de sant? vi får hem och hårdtesta dem nu ikväll tycker jag

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte min brännare???

Aaahhhhh!!!! jag kan inte få den satans brännaren att funka överhuvudtaget!!! Jag har Lite On 32x12x40x och kör Windows XP, brännaren funkar i Nero, men inte i CDRWIN och CloneCD... varför? har det med ASPI-drivrutiner att göra? Hjälp mig =(=(=(

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem

Hum hum sitter på en memorex 32Maxx brännare. Memorex och lite-on är la samma brännare borde det inte gå att använda den firmwaren då också? Någon som har testat?

Permalänk
Medlem

Körde upp min LiteOn 24x i 32x för ett tag sen.. undrar om man får upp den i 48x oxå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glitch
Hum hum sitter på en memorex 32Maxx brännare. Memorex och lite-on är la samma brännare borde det inte gå att använda den firmwaren då också? Någon som har testat?

Det beror på om den är baserad på 32123S eller 32123W. Om det är ett W på slutet så går det. Annars inte.

Citat:

Heheheh köpte en 32 idag och slängde in 48x firmware... och dra på trissor så fungerar det underbart!! har brännt ett par skivor i 48x på Acer 32x skivor utan något fel.

Grattis, du har just nu en av dom snabbaste brännarna på marknaden

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Calle> ja det känns fint. Alla 32x Lite-On som vi har på lager har W på slutet. Har testat den hemma igår och de skivor som funkade bäst i 48x var Benq (Acer) 32x certifierade skivor.

Permalänk

Aaahhhhh!!!! jag kan inte få den satans brännaren att funka överhuvudtaget!!! Jag har Lite On 32x12x40x och kör Windows XP, brännaren funkar i Nero, men inte i CDRWIN och CloneCD... varför? har det med ASPI-drivrutiner att göra? Hjälp mig =(=(=(

Om jag inte minns fel så kan man inte ha CloneCD och Nero installerat samtidigt. Pga konflikter.

Permalänk
Medlem

Vart kollar man upp om brännaren är baserad på baserad på 32123S eller 32123W?

Permalänk
Medlem

aaaww.... brännaren har alltid funkat i CloneCD, dett va jag som gjorde ett misstag bara, men den funkar fortfarande inte i CDRWIN, väldigt frustrerande...

ps: Black Rob> Jag har aldrig haft konflikter mellan CloneCD och Nero, men jag har haf det mellan DiscJuggler och Nero...

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glitch
Vart kollar man upp om brännaren är baserad på baserad på 32123S eller 32123W?

Bra fråga, du måste nog använda något program för att läsa av vilket chipset det är och sedan ta reda på vilken modell det är.

Doomer, kan du inte fixa bra pris åt mej?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle

Bra fråga, du måste nog använda något program för att läsa av vilket chipset det är och sedan ta reda på vilken modell det är.

Doomer, kan du inte fixa bra pris åt mej?

Vaddå? det står ju i enhetshanteraren vilken modell man har..

Permalänk
Medlem

Jag har ju en memorex brännare som ska vara samma brännare som lite-on dock antar jag att den har annorlunda beteckning än lite-on brännarna.
Min brännare heter 32Maxx 1240AJ i enhetshanteraren så det är inte samma beteckningar som Lite-On. Någon som vet något om ett program att kolla upp chipset osv. med? Vore ju dumt att behöva öppna den 2 års garanti trots allt

Permalänk
Medlem

s eller w

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle

Bra fråga, du måste nog använda något program för att läsa av vilket chipset det är och sedan ta reda på vilken modell det är.

Doomer, kan du inte fixa bra pris åt mej?

Det står på etiketten på ovansidan på brännaren.
ALL info om brännarna d.v.s. vilka som är lite-on egentligen
t.ex sony 185 mm. finns att läsa HÄR: http://forum.cdfreaks.com/

Visa signatur

Abit VP6
2 vattenkylda P3 750@998MHz 1,7V

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på VS01.BIN OCH VS02.BIN ???
Ni som har flashat vilken av bin filerna använde ni??

nikko....

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikko
Vad är det för skillnad på VS01.BIN OCH VS02.BIN ???
Ni som har flashat vilken av bin filerna använde ni??

nikko....

VS02 är nyare vad jag har fattat det och har har en större databas med kompatibla skivor (brännaren identifierar vad det är för skiva så den vet hur fort den kan bränna).

Så den nyare versionen kanske är att föredra, om den ställer till problem är det ju bara att flasha in VS01 istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Okej tack för det snabba svaret...

nikko...

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!

Permalänk
Medlem

Min brännare som jag fick från DB idag var en W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agag
Min brännare som jag fick från DB idag var en W.

Bara att flasha och njuta av 48x P-Cav då

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Calle! Du som vet en massa grejs.. hehe...
När man flashar brännaren o uppdaterar... vad blir den nya läshastigheten och RW hastigheten??
asså från 32x12x40 -> 48x?x?x

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamseboy
Calle! Du som vet en massa grejs.. hehe...
När man flashar brännaren o uppdaterar... vad blir den nya läshastigheten och RW hastigheten??
asså från 32x12x40 -> 48x?x?x

48x12x48, det är då hastigheten på den nya Lite-On modellen vars firmware man flashar in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H