Ett litet problem med BF2142

Permalänk
Medlem

Ett litet problem med BF2142

har lanat ett par dagar nu emma hos en kompis och vi har spelat nya BF, när jag var hos han så använde jag inte mig egenskärm men nu när jag är hemma och skall spela på min skärm så går det inte, trycker igång spelet så kommer BF loggan upp sen blir det svart sen kommer jag ut i windows igen, det är jätte störande. specielt nu när jag vill spela. har för mig att det Hz på skärmarna som strular?

hooppas det finns någon som kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Japp det är Hz som strular

Gå till minadokument/battlefield 2142/profiles/default och öppna video.con med anteckningar och ändra upplösningen till den du ska använda till din skärm, ändra Hz till 60 och så ska det funka.
Ex: VideoSettings.setResolution 1024x768@60Hz

Sedan välj "0001 eller 0002" mapparna, beroende på vilken profil av dessa du använder, gå till video.con, gör samma sak där. Smartast vore om du gjorde så i alla mappar med namn"0001, 0002, 0003" osv, för att vara säker så att det kommer fungera.

Permalänk
Medlem

Hz till 75 inte 60.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hz till 75 inte 60.

Sätt Hz på 60 för att vara "säker"...
När jag hade en annan skärm som kördes i 1024x768@75Hz så fungerade det inte när jag satt tillbaka min gammla skärm, fick sänka till 60Hz för att få igång spelet, trots att min skärm klarar 75Hz. Sedan ändra tillbaka till 75Hz.