Permalänk
Medlem

Den verkar klockren synd att man inte har behov av en sådan spelare längre

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Jag är fortfarande lite skeptisk till D2 eftersom den inte verkar stödja xvid, konvertera om är ett gissel jag aldrig tänker betala för.

Jag håller med om att konvertering är ett otyg, men ärligt talat - är det rimiligt att kräva något annat av flashspelare? Jag menar, 700+ mb för en rulle är hiskligt mycket på en enhet som har 4gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Jag håller med om att konvertering är ett otyg, men ärligt talat - är det rimiligt att kräva något annat av flashspelare? Jag menar, 700+ mb för en rulle är hiskligt mycket på en enhet som har 4gb.

Det är sant om man tänkt ta med sig långfilmer på sin flashmediaspelare, men det är inte så jag tänkt använda min framtida spelare. Den kommer mest att få bära på enstaka serieavsnitt, främst korta såna på 20min. Men det som D2 har och jag också hoppas se i framtiden är att den tar SD-kort så man kan lägga till några GB om man känner för det.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Ojoj vilken liten underbar tingesten detta verkar bli Har verkligen börjat tröttna på att använda W800an till att lyssna på musik hela dagarna för att sedan behöva ladda om den på kvällen.. + att iAudio's ljud är helt underbart bra dessutom. Såg nu att den har lagts ut på dustin och JME också, dock inte i lager än. 1995 för 2gb varianten och 2495 för 4gb. Verkligen inte dåligt pris måste jag säga. Börjar klia riktigt mycket i köpfingret nu

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem

Längtar tills recensionerna på denna skapelse dyker upp.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Fan det här blir skitsvårt... iriver clix2 eller iaudio d2.. det som talar för irivern är 8gb och det som talar för iaudion är den massiva displayen och batteritiden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Japp, en ny generation fightas. Det ska iofs sägas att jag nog väger det faktum att man inte förvänats kladda på skärmen på clix2 för att styra den som en klar fördel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Fan det här blir skitsvårt... iriver clix2 eller iaudio d2.. det som talar för irivern är 8gb och det som talar för iaudion är den massiva displayen och batteritiden.

Vilken du än väljer så blir du iaf inte missnöjd det kan jag lova dig.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Tycker inte om att iAudio valde att använda touchscreen :/ Orka ta fram en sak hela tiden för att klicka, och orka trycka med fingrarna. Kommer bli för skitigt då.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Tycker inte om att iAudio valde att använda touchscreen :/ Orka ta fram en sak hela tiden för att klicka, och orka trycka med fingrarna. Kommer bli för skitigt då.

Är ju perfekt.. den kommer tvinga dig att ha bra hygien.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Tycker inte om att iAudio valde att använda touchscreen :/ Orka ta fram en sak hela tiden för att klicka, och orka trycka med fingrarna. Kommer bli för skitigt då.

Hmmm, har du röststyrning på din mp3? Nämen visst endel mp3spelare går ju bra att ha i fick och byta låt och så men varför ska man ha med den låten på playlisten om man inte vill lyssna på den...?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Tycker inte om att iAudio valde att använda touchscreen :/ Orka ta fram en sak hela tiden för att klicka, och orka trycka med fingrarna. Kommer bli för skitigt då.

Har vi tur släpper COWON en dosa till den

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Vet inte om den kommer ut nu i Januari (runt 26) eller runt 20 Febuari -.-
Orkar inte vänta mer.
Olika sidor skriver olika....

Permalänk
Medlem

Den har släppts officiellt nu iaf så det är bara att vänta tills butikerna får den i lager bör väl inte dröja mer än 1-2 veckor. Jag kommer nog roffa åt mig en 4gb direkt :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Vet, Den har släppts på www.Your-store.se (iAUDIO's hemsida) men bara i 2GB.
4GB släpps i slutet av febuari Den väntar jag på, har väntat sen October då jag fick veta att den skulle släppas.

Permalänk
Medlem

Intressant att de valt att kalla den för iaudio D2 på den svenska sajten. Det är nog smart - Cowon låter fruktansvärt plastigt. Men med tanke på hur de slagit på trumman för det namnet trodde jag de tänkte fasa ut iAudio som varumärke.

Permalänk
Medlem

2gb modellen finns i lager både hos dustin och inwarehouse.

http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010104817

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Det står mellan D2 och Clix2/W10 för min del. Den spelare som klarar xvid i olika upplösningar direkt utan att man behöver koda om vinner. Vad jag läst hittills så måste verkligen allt kodas om på D2, i så fall går den bort helt.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det står mellan D2 och Clix2/W10 för min del. Den spelare som klarar xvid i olika upplösningar direkt utan att man behöver koda om vinner. Vad jag läst hittills så måste verkligen allt kodas om på D2, i så fall går den bort helt.

Clix2 lär komma ut om månader
W10 vet jag inte om alla funktioner som den har klarar i sverige (som telefonfunktionen och något mer som endast funkar i USA)
Sen så kanske den kommer ut Q4 iår eller nästa år vad jag har hört.
Sen kan jag säga att de flesta filmerna och klippen vill man koda om för att spara mer minne,

Även en ny firmware har kommit ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Clix2 lär komma ut om månader
W10 vet jag inte om alla funktioner som den har klarar i sverige (som telefonfunktionen och något mer som endast funkar i USA)
Sen så kanske den kommer ut Q4 iår eller nästa år vad jag har hört.
Sen kan jag säga att de flesta filmerna och klippen vill man koda om för att spara mer minne,

Även en ny firmware har kommit ut

Nej, fast jag vet mer och kommer att veta ännu mer så jag kanske kan svara istället.

W10 är inte tänkt att ringa med men du kommer mest troligt att kunna använda den som VoIP, alltså använda den till datorn som Skype eller motsvarande om du skulle vilja det. Bland annat i kombination med Wi-Fi som den har. Sen är den ju nästan åt handdatorhållet så med navigator (i USA) och den bygger ju på Windows CE 5.0. Den har å andra sidan också en 3" stor skärm och stöder också 30 FPS.

Q4 vet jag inte om det blir. Skulle gissa på tidigare men jag återkommer när jag har mer info från våra kontakter i Korea.

EDIT: Andra generationens Clix dyker upp om MAX 3 månader...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
EDIT: Andra generationens Clix dyker upp om MAX 3 månader...

Mmm.

Keng, när du har tjackat en D2:a, vill vi se en _utförlig_ recension här. Det ser ut som om nästa generations fight i flashspelarkategorin står mellan D2 och Clix2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Mmm.

Keng, när du har tjackat en D2:a, vill vi se en _utförlig_ recension här. Det ser ut som om nästa generations fight i flashspelarkategorin står mellan D2 och Clix2.

Självklart kanske en videorecension, men bilder ska det också bli och självklart mitt omdöme. Får väl bli om ca 1 månad då 4gb kommer ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Sen kan jag säga att de flesta filmerna och klippen vill man koda om för att spara mer minne

Det vill iaf inte jag, lägger mycket hellre in nåt som tar mer minne än att sitta och koda om allting eftersom man har 8GB att leka med om man köper 4GB SD till. Men vad jag läst om D2 i misticrivers forum så finns inte det alternativet.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det vill iaf inte jag, lägger mycket hellre in nåt som tar mer minne än att sitta och koda om allting eftersom man har 8GB att leka med om man köper 4GB SD till. Men vad jag läst om D2 i misticrivers forum så finns inte det alternativet.

Då är det bara att se om D2 kan stödja det i framtida firmwares, jag hade typ tänkt att ha D2 mer till musik än vad video, men även några typ simpson och andra serier kan vara roligt att ha i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Då är det bara att se om D2 kan stödja det i framtida firmwares, jag hade typ tänkt att ha D2 mer till musik än vad video, men även några typ simpson och andra serier kan vara roligt att ha i.

Det är så jag tänkt mig använda D2/Clix2 också, därför spelar det klart mindre roll för mig att filmerna blir lite större utan att koda om eftersom jag inte tänkt ha flera långfilmer på spelaren.

FÖr övrigt menade jag såklart att jag läste om D2 på iaudiophile.net forum.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Går ändå snabbt att konvertera, om man ska ha få filmer. Bara mina åsikter, kan vara folk som inte orkar. För jag vill ha så mycket minne kvar som möjligt.

Beställde 2 styckna D2 4GB från webhallen, kanske en SE P990i också