Överklockning 7600 GS vs. X1650 Pro

Permalänk

Överklockning 7600 GS vs. X1650 Pro

Nytt grafikkort på gång. Har läst mig till döds på sökningarna på forumet men får egentligen inte fram så mycket matnyttigt.

Problem #1. Behöver nytt grafikkort. AGP är porten.

Har kollat på det här och kommit fram till att det är rätt billigt om det nu är ett normalt X1650Pro. Hur ligger det till med det?
Sen har jag kollat på ett 7600GS, finns att få för strax under 1300 kr (där är min smärtgräns). Är det nåt fabrikat man ska akta sig för?

Andra förslag på grafikkort under 1300 kr? I övrigt är det ovanstående två det handlar om. Kylning kan vara precis hur högljudd som helst, den kommer att bytas ivfsh.

Problem #2. Jag gillar att klocka, tweaka och pilla.

Vilket av ovanstående kort är bäst att klocka med? Finns det pipelines att låsa upp eller går det att flasha coren till annan modell på nåt av dem? Hur ligger det till egentligen?

Slutsats: Vilket av korten ska jag satsa på. Min ekonomi säger ju absolut X1650Pro. Hur ställer sig resten av datorn samt mitt spelande till detta? Har kollat testet påhttp://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i... och inte fått nån vidare bild egentligen då jag inte vet vilket X1650Pro som kortet på Komplett.se är.

Tack!

Permalänk
Medlem

kolla detta 7600gs på netonnet.se för 1090kr lite billigare..men för min del så lutar det åt ett 7600gs för att jag har haft nvidia innan och tycker bättre om nvidias mjukvara än atis mjukvara...om du fattar..=)...men det är sjukt jämt mellan dessa kort iallafall om man ska tro tomshardware..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag köpte 7300gt ddr3 hur bra som helst fick nästan 3000 poäng kostade 1069 med frakt

Permalänk

Ingen som har några kommentarer ang. hur de båda korten i topic är att klocka? Vilken ger bäst prestanda efter klockning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragnlord
Ingen som har några kommentarer ang. hur de båda korten i topic är att klocka? Vilken ger bäst prestanda efter klockning?

Går nog att klocka upp GS kärnan i GT hastighet med en ny kylare, inte minnet däremot, hur ett sånt kort presterar mot ett x1650pro vet jag ej, sen har du ju extrakostanden för kylaren som också tillkommer, bättre att försöka hitta ett 7600gt i så fall.....

Oklockat är x1650pro i de flesta fall snabbare än ett 7600gs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
jag köpte 7300gt ddr3 hur bra som helst fick nästan 3000 poäng kostade 1069 med frakt

I vilket 3dmark? Framgår liksom inte.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s