Få Geforce 8800-kort vid lansering?

Permalänk
Melding Plague

Få Geforce 8800-kort vid lansering?

Som bekant skall Nvidia lansera sin Geforce 8800-serie grafikkort imorgon. Igår vi att många Geforce 8800 GTX-grafikkort har återkallats. Summerat ser det ut som inga kort finns i handeln vid lanseringen imorgon.

Läs nyheten: Få Geforce 8800-kort vid lansering?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Världen är ändå inte redo för detta monster än

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Hmm, det var ju inte nvidia som gjorde fel utan EVGA.
Fattar således inte varför de inte finns mer kort av andra tillverkare, ASUS är dom enda och Palit, men alla ASUS kort är redan sålda tydligen.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Hedersmedlem

Vad nu då?
I kommentarstråden från förra nyheten (bombnedslaget att det är fel på GTX-korten) så länkade korda till denna:
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4819
Och då verkade det ju harmlöst och EVGA hade lite problem, men nu menar ni att det är andra tillverkare också som har problem och nvidia verkar nästan påstå att de är inblandade i felet?

Är det någon som vet vad för typ av resistor det är?
Är det en som sitter på PCB:n och "lätt" byts ut vid fabriken/reparationscentret eller något som sitter inne i gpukärnan (i die:n)?
Låter som det första tror jag.

Vilket är världens minsta moderkort med PCIe 16x? Eller mindre PCIe om man såger bort gaddarna på grafikkortet för resten av PCIe-banorna.
Skulle se så absurt ut med ett 8800GTX på ett litet moderkort, man skulle tro nästan att moderkortet är grafikkortet i avseende på storleken av PCB:erna

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nä jag tror bara det är EVGA som har problem, med den egna PCB´n.
Dom satte dit fel resistor helt enkelt.
ASUS osv ska inte vara påverkade alls.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Vilka återförsäljare e det som har lagt upp korten redan ???

Visa signatur

Asus A8N32 sli - Deluxe , Amd 64 x2 4800+ @ 2700Mhz , Zalman 9500 led ,
gf msi 7800gtx 256Mb , Zalman vf700 cu , Kingston Value DDR 3200 2 x 1GB 2,5 3 3 7 , Creative X-FI Xtreme music
WD Raptor 74gb , 2 x maxtor 300 gb , Tagan 530w easyconnect , LianLi PC-V1200 plus , Logitech G5 , Logitech G15

Permalänk
Medlem

i butiken där jag jobbar har det kommit in ett gäng GTS kort..

Vi var dock tvungen att skicka tillbaka en 20-tal av dom andra som var defekta.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Är det någon som vet vad för typ av resistor det är?
Är det en som sitter på PCB:n och "lätt" byts ut vid fabriken/reparationscentret eller något som sitter inne i gpukärnan (i die:n)?
Låter som det första tror jag.

Det är bara någon liten skit som sitter fastlött på PCB'n, en kines med en lödkolv och 30sek lär vara allt som krävs för att fixa det. Skulle det vara någonting fel på kärnan är det bara att slänga, fixa problemet och tillverka en ny. Det skulle ta månader att göra.

Ang. bristen på kort så var det väl ganska väntat. När det gäller highend kort så finns det aldrig tillräckligt med kort vid lansering, iaf inte till ett pris man är villig att betala.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

enligt vad jag läst så gäller det alla GTX korten, inte bara EVGA.

Permalänk
Medlem

Huga, vilken best

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
enligt vad jag läst så gäller det alla GTX korten, inte bara EVGA.

Länk som bekräftar gärna.
Det enda jag sett är att det gäller EVGA och några andra(dock vet jag inte vilka).
MSI, ASUS och XFX ska ha klarat sig och alla kort som är nvidia referens design.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Nä jag tror bara det är EVGA som har problem, med den egna PCB´n.
Dom satte dit fel resistor helt enkelt.
ASUS osv ska inte vara påverkade alls.

har du ens läst nyheten? Varför skulle en tillverkare gå ut och påstå att det varit fel när dem inte har det?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
har du ens läst nyheten? Varför skulle en tillverkare gå ut och påstå att det varit fel när dem inte har det?

Mens idag eller?
Läs följande länk så kanske du fattar vad jag snackar om.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4819

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Vad nu då?
I kommentarstråden från förra nyheten (bombnedslaget att det är fel på GTX-korten) så länkade korda till denna:
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4819
Och då verkade det ju harmlöst och EVGA hade lite problem, men nu menar ni att det är andra tillverkare också som har problem och nvidia verkar nästan påstå att de är inblandade i felet?

Är det någon som vet vad för typ av resistor det är?
Är det en som sitter på PCB:n och "lätt" byts ut vid fabriken/reparationscentret eller något som sitter inne i gpukärnan (i die:n)?
Låter som det första tror jag.

Vilket är världens minsta moderkort med PCIe 16x? Eller mindre PCIe om man såger bort gaddarna på grafikkortet för resten av PCIe-banorna.
Skulle se så absurt ut med ett 8800GTX på ett litet moderkort, man skulle tro nästan att moderkortet är grafikkortet i avseende på storleken av PCB:erna

"The artifacts and crashing are a result of an incorrect resistor value. According to the document, a 50K ohm resistor was installed instead of a 30K ohm and results in artifacts during heavy operation. Nevertheless, the document recommends checking the MOSFET to ensure the proper ones were installed and replace them if necessary"

det värkar ju bara som om det är ett felaktigt värde på resistorerna.
och det är förmodligen lätt att ändra. så det behövs förmodligen lite mindre än en kines och en lödkolv att fixa det som någon skrev.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

http://www.vr-zone.com/?i=4253 bland annat. Har setat och kikat runt mest hela dan och har läst samma sak på massor med ställen. Hardforum har en kille med ett läckt Asus kort och han har också fått information att det ska reklameras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Världen är ändå inte redo för detta monster än

Jag är det, sitter här med pengarna jämte mig och väntar på att nån datorbutik ska få in kortet så fort som möjligt, orka sitta vid morsans dator ännu längre än väntat. Sålde mitt 7800GT till en kompis igår. Jaja, de kommer när de kommer, hoppas man sitter med ett ex till näst nästa helg.

Permalänk

Såg besten igår, och låt och säga att det lever väl upp till förväntningarna.

Permalänk

har ju hört om möjlighetan att använda tre stycken samtidigt. kan man köra dom i följande pcie config 2x16x och en 8x eller måste man ha 3x16x pcie lanes?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
har ju hört om möjlighetan att använda tre stycken samtidigt. kan man köra dom i följande pcie config 2x16x och en 8x eller måste man ha 3x16x pcie lanes?

hm. X16+X8+X2 tror jag det är. X2 = Fysik.

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Det är ASUS som har tillverkat ALLA kort så om ni ska skylla på nån så är det ASUS...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Skit samma vem som har gjort fel... VILL HA NU!!! xD

Visa signatur

Är det dig själv eller mig du försöker lura!?
Windows works in mysterious ways...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squggle
Skit samma vem som har gjort fel... VILL HA NU!!! xD

Precis!
Ge mig nu!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

8800 gtx

vad jag kan se på bilden eller snarare inte kan se så är det ingen sli brygga kontakt på överkanten

ser ni någon ?
eller sitter den någon annan stans på kortet
på andra kort som kan köras i sli mode så sitter det ju en kontaktyta på överkanten så man kan koppla ihop korten

hur ligger det till me det?

tjo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Det är ASUS som har tillverkat ALLA kort så om ni ska skylla på nån så är det ASUS...

Knappast. Palit har säkerligen egen produktion.
missade länken, http://www.palit.com.tw/en/about/manufacturing.html

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Nä jag tror bara det är EVGA som har problem, med den egna PCB´n.
Dom satte dit fel resistor helt enkelt.
ASUS osv ska inte vara påverkade alls.

Alla kör med referensdesign. Bara kylflänsen och firmware som skiljer.
Finns inte tid att utveckla eget till lanseringen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Mens idag eller?
Läs följande länk så kanske du fattar vad jag snackar om.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4819

Mens? Nej men någon verkar ju bli väldigt upprörd...

Men jag antar att du fortfarande inte har läst nyheten när du står fast vid att det endast är EVGA som har problem. De är dem enda som nämns i artikeln men betyder inte att det är dem ända. Det nämns ett annat företag i denna nyheten men det har du nog inte snappat upp.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Re: 8800 gtx

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
vad jag kan se på bilden eller snarare inte kan se så är det ingen sli brygga kontakt på överkanten

ser ni någon ?
eller sitter den någon annan stans på kortet
på andra kort som kan köras i sli mode så sitter det ju en kontaktyta på överkanten så man kan koppla ihop korten

hur ligger det till me det?

tjo flöjt

kylflänsen är i vägen:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

ett directx 10 kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Mens? Nej men någon verkar ju bli väldigt upprörd...

Men jag antar att du fortfarande inte har läst nyheten när du står fast vid att det endast är EVGA som har problem. De är dem enda som nämns i artikeln men betyder inte att det är dem ända. Det nämns ett annat företag i denna nyheten men det har du nog inte snappat upp.

Jo jag har läst nyheten.
Det stämmer att det är andra märken, men i synnerhet EVGA har gått ut själva och tagit på sig att det gjort fel.
Ber så mkt om ursäkt att jag formulerade mig fel, jag har nämligen utryckt mig rätt i andra trådar angående vilka märken det gäller.
Men mens har du nog trotts allt.
Surkärring

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Säljer dom till en sticksåg och extentions till datorlådan G80 är fan långt som ett ystad brö

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Säljer dom till en sticksåg och extentions till datorlådan G80 är fan långt som ett ystad brö

Ju större kort desto större e-penis. Just stating the obvious.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld