svchost.exe äter upp datorn. Och jag har läst andra trådar.

Permalänk

svchost.exe äter upp datorn. Och jag har läst andra trådar.

Vid runt varannan uppstart börjar svchost.exe gasa uppemot 90-100% av min processors kraft.
Eftersom jag inte gillar detta stänger jag ner den och då är allt fint en stund, sen låser sig Firefox och måste startas om och har då ett felaktigt interface, knappar ligger inte där de ska osv. Ljud-drivrutinerna knasar också och jag tappar allt ljud på datorn, dessutom skolkar explorer.exe som måste startas om och då kan jag inte längre använda teman.

Jag har läst i de andra trådarna om detta utan att ha fått ett svar som jag inte redan provat. nod32 hittar inget, ad-aware och spybot hittar inget heller.
Vad jag vet har jag inte installerat något program på senaste som gjorde att detta började heller.

Vet någon vad jag borde göra? :/

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk
Medlem

Har du låtit svchost.exe få köra typ i en kvart eller någe?
För jag har haft de förut också, jävligt många gånger. Men med stora mellanrum på dom.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Installera om windows löser det mesta

Permalänk

Jag har samma problem men man kan fixa det genom att stänga av automatiska updateringar, iaf för mig.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva att de kunde ha varit windows update som gör någe, men vill ju inte skriva nånting som jag inte vet.
Så jag tror på H4xXx0R, testa att ta bort automatiska uppdateringar. Eller låt datorn va på och kolla om de kommer upp att de finns nya uppdateringar.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

"Installera om Windows löser det mesta" - Okeeeejjjjjjj

Mmm det går över efter ett tag men väldigt irriterande. Ska prova att stänga av automatiska uppdateringar, tack för hjälpen.

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk
Medlem

Det är Automatic Updates.

Hade samma fel tidigare och stängde av allt som hade med Win Update att göra - Rulla felfritt efter det

Permalänk

Om det var det som var problemet så kan du få en patch från ms: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/916089

< Skicka patchen till mig sen >

Visa signatur

][- perfect -][