Lista över alla applikationer skapade av swecare

Permalänk
Medlem
Skrivet av save:

Det är bara att slänga in.

nice nice Kommer med fler spel snart, ska bara släppa dem först hehe

Velocity: Escape from puzzle hell
Pusselspel på Xbox Live Indie Games. Klassiskt, Studsa bollen via väggar och komma imål, fast med hårdrockstema. Här har jag gjort Ljudeffekterna och mastrat musiken tillsammans med (kommer inte på vad han heter här, kan pma dig sen save )
Xbox live Marketplace - Trailer

-

Change of Color
Pusselspel på Xbox Live Indie Games. Här använder man färgbollar och kastar på objekt för att påverka deras fysik. Skoj, men svårt som tusan Här har jag gjort Ljudeffekterna och musiken tillsammans med (samma snubbe ).
Blev nomiread i kategorin Best Innovation i Swedish Game Awards 2010.
Xbox live Marketplace - Trailer

-

Asteroid Capture
Splitscreen rymdpangare! Samla fler asteroider än dina moståndare med din traktorstråle, håll reda på skölden och skjut ner dina fiender när de bråkar med dig! Helskt ska man vara 2-4 spelare, då det inte är så skoj själv, men man kan väl öva Här har jag gjort Ljudeffekterna och musiken tillsammans med (samma snubbe )
Xbox live Marketplace - Trailer

Det var allt för mig denna gången Men det kommer mer snart! Bland annat ett spel som vi vann best execution för i swedish game awards var även nominerat till game of the year ni kan få titta på trailern sålänge YouTube - ‪Br00t4l Qwest Trailer‬‎

Och detta kommer nog släppas snart med medans jag ändå är i farten med teasers YouTube - ‪cookieTrailer‬‎ Man ska bara plocka kakor, här har jag gjort musik och ljud Allt är gjort med en c64tracker, det var lite spännande

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Brrpr - iXam
Bokstaverar det du skriver med hjälp av ett samplat alfabet av rapar. Finns som webtjänst samt riktig iphone-app.
Burp Deluxe - No! You are childish

Permalänk
Medlem

Uppdaterat listan med E_maNs och iXams tillskott.

Har ni någon webbtjänst går även denna in i den eminenta listan.
Notera att det inte gäller personliga/privata hemsidor. Då passar denna tråd bättre.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en combat log parser till WoW som heter WowLogParser.

Den finns på min egen sida där även sourcen i Java finns.
Wow Log Parser forums

och även på curse men där finns bara binären
Wow Log Parser - Addons - Curse

Permalänk

Hehe, får väl slänga in mitt då:
MovieDatabase - Kurrekula
Filmdatabas med information från IMDb för enkel katalogisering av de filmer och serier som du har på datorn för tillfället.
cinemadatabase - Project Hosting on Google Code
SweC-tråd:http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Mucho gracias, Racy och KurreKula är inlagda. Har börjat sålla ut inaktiva projekt, säg gärna till om listan inte skulle stämma överens med verkligheten.
Ser för övrigt tunt ut på programfronten, börja hacka semestern är slut.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jungle Friendzy
Multiplayer platform shooter för Xbox Live Indie Games med cartoonish feeling.
Jag har gjort ljud och musik till detta.

Xbox LIVE Marketplace | Jungle Friendzy

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

U want Cookie?
Single/Multiplayer Splitscreen. Man ska plocka upp alla kaksmulor på en bana och undvika bli skjuten av torn, Väldigt mycket trial and error, Retroaktigt gameplay.
Jag har gjort ljud och musik till detta

Xbox LIVE Marketplace | U Want Cookie?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Denna kanske också passar in?

Svensk Busshistoria 2.x - Sammy J
Svensk Busshistoria är en webbtjänst för att söka efter gamla och nya bussar som rullat på svenska vägar genom tiderna, en del finns även med bilder. Sajten uppdateras löpande men nya ändringar och nyregistreringar. Utveckling av sajten sköter jag (SammyJ) men förvaltning av databasen sköter Ulf Rådeström som är innehavare av databasen.
Svensk Busshistoria "Bussdatabasen på nätet"

Permalänk
Medlem

Räknas flashspel?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Räknas flashspel?

Visst! Spel oberoende plattform.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ok, då kommer mitt bidrag till världen, passande när gruvarbetarna äntligen blivit räddade:

Mine Shaft - Nioreh83
Flash-remake på klassikern NS-shaft. Ta dig så djupt ner i gruvan du kan.
Mine Shaft

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ok, då kommer mitt bidrag till världen, passande när gruvarbetarna äntligen blivit räddade:

Mine Shaft - Nioreh83
Flash-remake på klassikern NS-shaft. Ta dig så djupt ner i gruvan du kan.
Mine Shaft

Jag måste faktiskt erkänna att jag gillar det spelet. helt klart beroende framkallande.

Har du gjort musiken själv?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av sAnden:

Jag måste faktiskt erkänna att jag gillar det spelet. helt klart beroende framkallande.

Har du gjort musiken själv?

Det står i spelet, första bilden man får upp
(Nej)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kul att du gillar det Nej, det är en mycket duktig tjej på Newgrounds vid namn ParagonX9 som gjort musiken.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Snap - MrMadMan
Snabb och enkel filöverföring över nätverk.
Snap

Permalänk
Medlem

Oj, jag tror jag glömde att kolla på skärmen just vid det tillfället
Musiken är ruggigt skön, det kan du ge henne creds för om ni fortfarande håller kontakten!

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Snap tillagd! Ser dåligt ut på webbtjänstfronten.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Br00t4l Qwest

En top-down multidirection shoot'em'up, i stil med alien breed för xbox 360. Finns 2 olika spellägen, Campaign, målet här är att du ska ta dig till målet genom att plocka färgade nyckelkort och öppna dörrar, trycka på knappar och döda fiender, det finns 2 episoder, och Survival, där du helt enkelt ska överleva så länge som möjligt, här har du dock oändligt med ammo, men begränsat liv. Har splitscreen multiplayer och campaign episoderna är anpassade för multiplayer.

Jag har gjort en hel del här, pillat i grundvapen kodning, implementerat alla vapen, items etc. Gjort banorna, ljudet, musiken och level editorn som vi använde.

Det har vunnit Best Execution i Swedish Game Awards 2010 med och var nominerad till Game of the Year

Br00t4l Qwest - Xbox.com

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

Br00t4l Qwest

En top-down multidirection shoot'em'up, i stil med alien breed för xbox 360. Finns 2 olika spellägen, Campaign, målet här är att du ska ta dig till målet genom att plocka färgade nyckelkort och öppna dörrar, trycka på knappar och döda fiender, det finns 2 episoder, och Survival, där du helt enkelt ska överleva så länge som möjligt, här har du dock oändligt med ammo, men begränsat liv. Har splitscreen multiplayer och campaign episoderna är anpassade för multiplayer.

Jag har gjort en hel del här, pillat i grundvapen kodning, implementerat alla vapen, items etc. Gjort banorna, ljudet, musiken och level editorn som vi använde.

Det har vunnit Best Execution i Swedish Game Awards 2010 med och var nominerad till Game of the Year

Br00t4l Qwest - Xbox.com

Ser kul ut, synd att man har en PS3a. Kortade ner beskrivningen lite för listan.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av save:

Ser kul ut, synd att man har en PS3a. Kortade ner beskrivningen lite för listan.

hehe jo den blev lite lång kom på de efteråt, du korta ner de bra med (Y). du kan prova de om du känner någon som har en ju?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Meal Invite

Enkel webbtjänst för att bjuda in folk på mat/dricka/whatever...

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och skrivit ett windowsprogram de senaste månaderna, och jag hoppas att det kan vara till nytta för andra också. Alla synpunkter är givetvis välkomna.

Gmail Notifier Pro - alpha
Program som notifierar användaren när det har kommit nya mail. Snyggt, anpassningsbart och användbart!
Gmail Notifier Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Jag har suttit och skrivit ett windowsprogram de senaste månaderna, och jag hoppas att det kan vara till nytta för andra också. Alla synpunkter är givetvis välkomna.

Gmail Notifier Pro - alpha
Program som notifierar användaren när det har kommit nya mail. Snyggt, anpassningsbart och användbart!
Gmail Notifier Pro

Skrivet av sveijk:

https://market.android.com/details?id=com.remarc.marble

Spel till Android. Klassisk klon av Qix eller Jezzball.

Toppen! Ni är inlagda.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Mycket brutna länkar =(

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

www.haxorligan.se

Ett 3D spel till PC gjort i OpenGL GLUT

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Intresse för en "fungerande" minimalistisk miniräknare? Gjort för ett år sedan. Har dock ingen sida hosta den på.

Uploaded with ImageShack.us

Dags börja se om man kan fortsätta lära sig lite mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

bebin.se

Använder flitigt javascript och html5 för att skapa en egen design av klistermärken, som man sedan kan beställa direkt från sidan.

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint

Permalänk
Medlem

Vet inte vad ni klassar som webbtjänst, men har sedan ett halvår en sida som man kan testa sin skrivhastighet på. Gjord med HTML och Javascript.

Ord i Minuten - Skogga
Test hur snabb du är på tangentbordet.
http://ordiminuten.se