Permalänk
Medlem

Favorit musmärket!

Skulle va roligt att se vilket märke ni föredrar! Motevera varför du gillar dittt märke

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Byter inte mus speciellt ofta, men jag svarar Logitech.
Har en MX510 just nu, och tycker att den är mycket skönare än den MS IE 3.0 jag hade tidigare.
Razer är väl det fabrikat jag har minst erfarenhet av, men de möss jag testat har jag inte varit speciellt imponerad av.

Permalänk

Razer, ligger bäst i handen...fula som stryk dock

Permalänk
Medlem

Razer Copperhead, ser snygg och ligger skönt i handen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

razer.. gillar inte designen på varken logitechs eller microsofts möss.... mina deformerade händer kräver razer eller dylikt

Permalänk

Logitech tycker jag passar mina händer bäst, haft mx500, mx510 och har nu en mx518. Razers design passar inte mina händer alls och Microsofts möss faller mig inte heller i smaken

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk

Har en Logitech MX1000 Laser, ligger så jäkla skönt i handen. Iförsig en smaksak, men har inte hittat en bätter än denna. Inte ens MX Revolution ligger bättre i handen. Dock suger batteri tiden på MX1000 Laser, men skitsamma.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Logitech FTW
Använder sj en MX Revolution som jag fick hem igår... värkar som vi kommer får många sköna timmar tillsammans

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Logitech mx310 har jag nu. Å har testat en handfull andra märken. Men endast men gammla sletna 310 passar mig ^_^

Permalänk

logitech är jävligt skönt utformad.
Passar som handen i handsken

Permalänk
Hedersmedlem

Har länge kört logitech men ska ha en microsoft nu tror jag eftersom logitech verkar vara helt ointresserade av att bygga bluetoothmöss i desktopvariant. Och deras resemus (travel mouse/notebook mouse) som har BT är ju ett skämt vad gäller funktioner. Mössen såg ut så för 5-7 åt sen.
De har visseligen en stor BT mus men då måste man gå och köpa tgbmus-paketet mx5000 och det tänker jag inte göra.
MS WLM 8000 är det som jag ska ha. Jag har börjat tycka illa om logitech för detta med bristen på BT-möss.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Razer, ÅÅÅH <3. Ögonorgasm.

har haft min Razer i ett par år nu, robust som in i helvete.. Tappat den många gånger på LAN, kört över den, spillt cola.. Den är så skön bara.

Sen om jag måste välja så tar jag Logitech efter. Hur kan man välja Microsoft? Kolla på xp lixom :/

Permalänk
Medlem

Logitech. Varken testat Microsoft eller Razer, gillar inte designen och dom ser inte bekväma ut heller, aldrig testat dom så jag vet inte om dom är sköna. Razer för mycket ljus och sånt på den. Microsoft ser lite "tomma" ut?

Logitech är perfekt. Älskade min MX518 men den blev sliten så jag köpte en Logitech G5 som jag älskar, väldigt bekväm i handen men det är ju en smak sak så klart.

Permalänk

Har en mx 510 och sKönare design får man leta efter... älskar knappuplägningen på den samt att den inte är så jäkla låg som en del möss har en tendens till att vara.

då jag har väldigt stora händer (och ni vet vad det betyder) så blir det att näven nöter mot musmattan om den är för låg

efter ett lan en gång hadde jag brännblåsor på handen efter att ha spelat CSS i 4timmar med för liten mus...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Biltema, deras 98.- optiska är tillräkligt skön för att vara värd pengarna. Microzofts är bara inte sköna..

Visa signatur

<Insert something here>

Permalänk

Logitech! Kör MX518 nu och är jättenöjd! Har känt på en Razer en gång men nej, den är alldeles för platt och ohärlig. Gillar den inte alls. Och Microsoft, tja, det säger ju sig självt...

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

Logitech MX1000 FTW

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Razer Ch ligger gött i handen och är stilren, förutom ljusrailsen dåå..

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

MX510 har jag och den byter jag INTE bort, ska köpa en till bärbara också så då får det bli MX518.
Så jag röstar på logitech.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Microsofts råttor känns lite för plastiga. Logitechs råttor har känts mer gedigna. Det tog många år innan jag bytte från min mekaniska Mouseman wheel plus till en MX500.

MX1000 är rena drömmen, så min röst går till Logitech.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Logitech: MX serien ligger bra i handen, DYRA, deras "billiga" möss är skräp.

Razer: Osköna (hala? och jobbiga "sidknappar".), grymm prestanda & sköna höger/vänsterklick.

Microsoft: Ligger bra i handen (de flesta), tyvär dålig kvalitet, gäller iallafall tidigare modeller, plastiga.

Annan (trust): De gör sköna möss till lågt pris, sämre prestanda och kvalitet dock. Men bra att ha i reserv!

OBS: Detta är endast vad jag tycker, av min erfarenhet av dessa möss.

Jag röstade MS pga grymm passform i min hand.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

logitech äger tkr jag då

har haft en mx518 och nu en G7

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Har en Microsoft IntelliMouse 4 fungerar gör den, ända tils Mouse1 ger upp. Har bytt den 2ggr allt fungerar bra igen då man lägger knappen på non annan plats, har bytt Mouse1 med Mouse4 och Mouse5, dom fungerar hur bra som helst ennu.. Go Microsoft..

Permalänk
Medlem

Razer BoomSlang förevigt. Skönare finns inte. Och kula är bara så nostalig det kan bli. Underbart

Visa signatur

// Niklas

Permalänk

Valde logitech då jag aldrig har haft en dålig logitech mus.
Har dock endast använd billiga microsoft möss så det blir nog ingen rättvis bedömning på den.

Razer är helt klart sämst. Obekväm, jobbiga extra knappar, extremt dålig kvalité.
Vet inte varför jag köpte den =/