sweburn.com - erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fintelvoodel
Varför skall dom ha personnr? Det kan väl ändå inte vara nödvändigt.

Lättare att länsa ditt konto då?

Permalänk

Skulle nog inte köpa från Sweburn utan i så fall från Wesellcd eller disconline

Permalänk

Har beställt därifrån 2ggr nu, inga som helst problem.

Permalänk
Medlem

beställde därifrån för nån vecka sen, beställde med några kompisar så blev rätt många spindlar så vi fick ta postpaket, fungerade perfekt

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Avstängd

DVD-skivor har ju alltid ett lager av polykarbonat på varje sida om metallfolien så jag förstår inte heller saken med flagnar? Ja, förutsatt att de inte är dåligt ihoplimmade eller dylikt.

http://svp.co.uk/ är ju fint annars.

Wesellcd och distatonce har väl bara verbatim som är något att ha? Dyrare är de också.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ifrån dom flera gånger och dom har snabb leverans och bra packat. Snabba på att svara på frågor.Så jag kan bara ge dom en massa ++++++++++++++.

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
beställde därifrån för nån vecka sen, beställde med några kompisar så blev rätt många spindlar så vi fick ta postpaket, fungerade perfekt

Att ni inte beställer från http://svp.co.uk/ direkt,
så slipper ni en extra mellanhand.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Att ni inte beställer från http://svp.co.uk/ direkt,
så slipper ni en extra mellanhand.

Kanske för att det är dyrare än att beställa från Sweburn om man t.ex. ska ha duallayer-skivor...?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Kanske för att det är dyrare än att beställa från Sweburn om man t.ex. ska ha duallayer-skivor...?!

Om han beställer från SVP och lägger på vinst,
hur skulle det kunna bli dyrare?

Iofs får han kanske lite rabatt.

Går inte ens komma in på sidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Om han beställer från SVP och lägger på vinst,
hur skulle det kunna bli dyrare?

Iofs får han kanske lite rabatt.

Går inte ens komma in på sidan.

Jag handlar från just för duallayer-skivorna.

Han tar 399:- för en spindel med 20st Verbatim med MKM 001-dye,
vilket blir ca 20kr/skiva, svp har skivor med den dyen oxå men endast spindel med 10 skivor som de tar 16pund för vilket blir ca. 22kr st.

De har ju inte ens den spindeln med 20 på svp...

Så han kan ju inte enbart beställa därifrån.

Permalänk
Avstängd

Om de är billigare än SVP på samma skivor så är det väl bara att ta där istället, något annat vore ju dumt. Vad kostar 100 från SVP när de finns på lager då?

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat av sweburn och som för alla andra här så gick det snabbt och utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Att ni inte beställer från http://svp.co.uk/ direkt,
så slipper ni en extra mellanhand.

Dom skivor jag köpte verkar iaf kosta lika mkt där och den ligger ju även i storbritannien så jag ser inte varför jag skulle köpt där istället?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om sweburns sommar-rea som slutar idag 31/7

20st Verbatim DVD+R DL kostar 349:- (normalt 399:-)

Med tanke på att det redan är superbilligt med 399:- är det inte så illa med lite rea

Köpte några stycken själv.

Permalänk

Rekommenderar sweburn:
Köpte en rejäl bunt skivor därifrån, tog några dagar extra för att mängderna inte fanns i lager, men annars gick det skit bra. Produkterna är dessutom bra.

+++++

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Beställde 2 spindlar Verbatim DVD+R-DL i söndags kväll, hämtade ut paketet för en stund sedan (tisdag). Kan inte annat än att rekomendera. Notera dock att försändelsen skickas som vanligt brev om man inte ber om något annat = ingen leveransförsäkring (fördelen är att fraktkostnaden blir lägre).

Permalänk
Medlem

snabb leverans, lågt pris och bra skivor, det nöjer jag mig gott med

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter Verbatim DVD+R DL skivor till min XBOX 360 och SweBurn har ett mycket bra pris, men frågan är om det är säkert att beställa därifrån?

Hur kommer paketet? Vart ska jag hämta ut det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställlde därifrån. Snabb leverans dock blev jag just mycket besviken.

När jag la min order beställde jag
4 x Verbatim "Taiyo Yuden" DVD-R 16X 4,7GB 25p
När jag stoppar första skivan i brännaren märker jag att dyen är
MCC 03RG20

Visst, det är väl bra skivor det med men inte det jag beställt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Beställlde därifrån. Snabb leverans dock blev jag just mycket besviken.

När jag la min order beställde jag
4 x Verbatim "Taiyo Yuden" DVD-R 16X 4,7GB 25p
När jag stoppar första skivan i brännaren märker jag att dyen är
MCC 03RG20

Visst, det är väl bra skivor det med men inte det jag beställt.

Ajdå, inte bra. :/
Står ju med liten text var de ska vara tillverkade (Japan versus Taiwan och Indien), även om man kan missa det borde de ha sorterat spindlarna så att det blir rätt. Sen ska väl Taiyo Yuden-skivorna alltid ha grå bottenplatta. Mina har varit så i alla fall.

Du kan ju alltid maila och klaga och sen åka till uthämtningsstället eftersom du bor i Stockholm.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ajdå, inte bra. :/
Står ju med liten text var de ska vara tillverkade (Japan versus Taiwan och Indien), även om man kan missa det borde de ha sorterat spindlarna så att det blir rätt. Sen ska väl Taiyo Yuden-skivorna alltid ha grå bottenplatta. Mina har varit så i alla fall.

Du kan ju alltid maila och klaga och sen åka till uthämtningsstället eftersom du bor i Stockholm.

Antar att de tagit slut efterom nu finns inte några Taiy Yden skivor på deras hemsida längre. De borde medelat mig detta så jag fått chans att ändra / avbeställa min order. Hade jag velat haft MMC dye hade jag köt 2x50 isf 4x 25 eller tom infinity skivorna istället. Detta känns som att plöja pengarna i sjön.

Bor 4 mil norr om stan så åka över hela stan är inget som jag har lust att göra eller ska behöva göra. Rätt är att de får stå för retur frakt.
Anl till att jag beställde just från dem var att jag ville ha Taiyo Yden dye och inte nått annat.

Återkommer med hur de hanterar detta.

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av Sweburn har varit goda till 100%, då jag bara beställt en gång än så länge.
Jag hade prylarna dagen efter att jag beställde, vilket är klockrent.
Skivorna är underbara att bränna på, inte ett enda fel nånstans med någon av skivorna (pratar om verbatim nu).

Så kan folk fatta att de inte är några bedragare nu o sluta skriva att de ska ha ditt personnummer till att länsa ditt konto?
Killen driver en enskild firma och det vore väl inte för mkt begärt om han vill kolla så att adressen stämmer mot folkbokföringsregistret, så han inte skickar grejerna fel.
Vilket är ett bra exempel på vad han kan vilja ha personnumret till.

Kan i övrigt bara rekommendera sajten, man får inte tag på så bra skivor så billigt någon annanstans vad jag vet.

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Det vore väl iaf inte för mycket begärt att de levererade det jag beställt.
Har fått till svar att jag är välkommen att skicka tillbaka de förpackningar jag inte öppnat. Hur f-n ska jag veta vilken dye det är på skivan innan jag öppnat förpackningen? Vad ska jag ha för anledning att tro att de levererat fel saker? På orderbesked jag fick via e-mail står det:
"4 x Verbatim "Taiyo Yuden" DVD-R 16X 4,7GB 25p (VERB-25) = 376:-"

Ligger inte det ansvaret på dem? Jag har inte brännt någon skiva. Såg direkt i imgburn att det inte var korrekt dye när jag stoppade i min första skiva.

Jag tycker inte att det är seriöst att skicka iväg något annat till kunden än det de beställt. Finns inte varan går det att medela det. De har ju min e-mail adress

Permalänk
Medlem

Kontakta och förklara läget, de har gjort fel - inte du.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Har fått svar från dem och jag kan säga att de sköter sig föredömligt. Får returnera även öppnade paket.

Kan starkt rekomendera dem. Alla kan göra misstag. Det som skiljer en bra butik från en dålig är hur de hanterar ärenden när fel uppstår. (För det gör det hos alla)

Så kortfattat kan jag säga:

Snabba och smidiga leveranser.
Väldigt hjälpsamma.
Står även sina kast vid misstag och sätter kunden i centrum.

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en andra gång från sweburn.com.
Snabb och billigt
Kommer handla där fler gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Har fått svar från dem och jag kan säga att de sköter sig föredömligt. Får returnera även öppnade paket.

Kan starkt rekomendera dem. Alla kan göra misstag. Det som skiljer en bra butik från en dålig är hur de hanterar ärenden när fel uppstår. (För det gör det hos alla)

Så kortfattat kan jag säga:

Snabba och smidiga leveranser.
Väldigt hjälpsamma.
Står även sina kast vid misstag och sätter kunden i centrum.

Skönt att det verkar lösa sig ialla fall

Kommer lätt beställa därifrån igen, iaf när jag behöver dl skivor, 399:-/20-kaka är ju typ 20:- skivan.
Jag beställde mediarange dl skivor för 14:- st på ett annat ställe och de gick fan knappt att bränna på.
Jag mailade och förklarade läget och de kom med sunkiga förslag som att prova i en annan brännare (jag har en plextor 755a), och fast att jag förklarade i det första mailet att jag hade erfoderlig firmware och att jag även gjort pi/po tester på skivorna vars värden låg långt under erfoderlig kvalitet för att kunna spelas upp i en stationär spelare.
De kom med ytterligare förslag att testa ngn skiva till och det känns ju skitkul när man beställt en kaka på 10 st och bränning efter bränning blir kass.
När jag äntligen fick en skiva som gick att spela upp så mailade jag och berättade detta men talade även om att de pi/po-test jag gjorde på den skivan visade på brännresultat långt under erfoderlig standard, kort o gott att skivan funkade men brännkvaliteten var usel.
Då fick jag till svar "skönt att det löste sig"
Det var skiva 5 av 10..
Jag pallade inte hålla på mer, jag har skivorna kvar men funderar starkt på att slänga dom.
Beställde från dvdmarknaden som jag varit mkt nöjd med hittills men denna gången blev jag lite fundersam.

Aja sweburn verkar det inte va ngt fel på än iaf

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter77
Skönt att det verkar lösa sig ialla fall

Kommer lätt beställa därifrån igen, iaf när jag behöver dl skivor, 399:-/20-kaka är ju typ 20:- skivan.
Jag beställde mediarange dl skivor för 14:- st på ett annat ställe och de gick fan knappt att bränna på.
Jag mailade och förklarade läget och de kom med sunkiga förslag som att prova i en annan brännare (jag har en plextor 755a), och fast att jag förklarade i det första mailet att jag hade erfoderlig firmware och att jag även gjort pi/po tester på skivorna vars värden låg långt under erfoderlig kvalitet för att kunna spelas upp i en stationär spelare.
De kom med ytterligare förslag att testa ngn skiva till och det känns ju skitkul när man beställt en kaka på 10 st och bränning efter bränning blir kass.
När jag äntligen fick en skiva som gick att spela upp så mailade jag och berättade detta men talade även om att de pi/po-test jag gjorde på den skivan visade på brännresultat långt under erfoderlig standard, kort o gott att skivan funkade men brännkvaliteten var usel.
Då fick jag till svar "skönt att det löste sig"
Det var skiva 5 av 10..
Jag pallade inte hålla på mer, jag har skivorna kvar men funderar starkt på att slänga dom.
Beställde från dvdmarknaden som jag varit mkt nöjd med hittills men denna gången blev jag lite fundersam.

Aja sweburn verkar det inte va ngt fel på än iaf

Mvh

Jag har redan lagt min nästa beställning Tog inte lång stund innan man fick bekräftat at det var skickat....

Permalänk
Medlem

Akta er för denna sida

Hej!
Jag har köpt 400 st HP DVD skivor hos det här företaget, och när jag fick skivorna märkte jag att de inte var samma som jag beställde. de var HP men en annan modell ”DME00026WIP”, skit samma sa jag. Men blev helt besviken när inget av de här skivorna funkade. Jag provade skivorna i många olika datorer och en extern dvd brännare.

Jag blev faktisk förbannad när det här företaget struntar helt i mitt klagomål. jag skrev många gånger till de, men fick bara ett enda svar om att jag måste uppdatera dvd brännarnas firmware "på egen risk". och det gjorde jag, ah samma skit, fel på skivorna.
Jag skrev till de men tyvärr hörde jag inget från dem än. 2 månader har gått nu.

Jag vill bara säga att de här skivorna som jag har fått var inte original utan en kopia som tillverkas i Polen. Därför de har billiga priser.

Jag kommer nu att polisanmäla det här företaget för bedrägeri.

Permalänk
Medlem

intressant sida. jag kommer nog göra en provbeställning där

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------