Permalänk
Medlem

iTunes och cover-flow

En ny funktion i iTunes 7 är ju cover-flow. Det innebär att man kan bläddra bland alla albumomslag i ett, som Apple säger, lättnavigerat gränssnitt.
De album som man har lagt in i iTunes och man inte har några albumbilder till, kan man hämta bilderna till om man har ett iTunes store-konto. Låter ju rätt smidigt om jag får säga det själv, men jag kan inte någonstans hitta hur mycket varje omslag kostar, för jag misstänker starkt att det inte är gratis...

Är det någon som vet vad det kostar att hämta ett omslag? Är det värt att betala vad det nu kostar, eller skall man jobba sig med att scanna in alla CD-omslag från bokhyllan?

Permalänk

Re: iTunes och cover-flow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
En ny funktion i iTunes 7 är ju cover-flow. Det innebär att man kan bläddra bland alla albumomslag i ett, som Apple säger, lättnavigerat gränssnitt.
De album som man har lagt in i iTunes och man inte har några albumbilder till, kan man hämta bilderna till om man har ett iTunes store-konto. Låter ju rätt smidigt om jag får säga det själv, men jag kan inte någonstans hitta hur mycket varje omslag kostar, för jag misstänker starkt att det inte är gratis...

Är det någon som vet vad det kostar att hämta ett omslag? Är det värt att betala vad det nu kostar, eller skall man jobba sig med att scanna in alla CD-omslag från bokhyllan?

Det är helt gratis Det har du mitt ord på.

Finns inte omslaget i deras databas rekommenderar jag amazon.com som har högupplösta och i andra hand för framförallt svensk musik ginza.se

Permalänk
Medlem

Gratis är alltid gott

Tusen tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

Man måste väl skapa konto i iTunes-affären för att ladda hem omslag till sina existerande låtar, men det kostar inget. Dom vill ju att så många som möjligt ska skaffa konto där, steget till att faktiskt köpa något är inte så långt (ett musklick) om man redan har kontot i ordning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Man måste väl skapa konto i iTunes-affären för att ladda hem omslag till sina existerande låtar, men det kostar inget. Dom vill ju att så många som möjligt ska skaffa konto där, steget till att faktiskt köpa något är inte så långt (ett musklick) om man redan har kontot i ordning.

Det finns olika slags beroende och lockelser. Endel spenderar pengar på poker, andra cigaretter och vissa musik. Jag vet vad jag tror är bäst för individen i längden

Permalänk

Är jag ensam om att tycka att det går väldigt segt att bläddra bland covers? Har runt 200 album och en rätt snabb dator, så det borde ju inte vara några problem egentligen... Men ändå tar det ganska lång tid innan alla "covers" har hunnits laddas in. Någon som upplever det likadant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Är jag ensam om att tycka att det går väldigt segt att bläddra bland covers? Har runt 200 album och en rätt snabb dator, så det borde ju inte vara några problem egentligen... Men ändå tar det ganska lång tid innan alla "covers" har hunnits laddas in. Någon som upplever det likadant?

Ja, man måste browsa igenom alla så de cashas först. Sen flyter det på. Jag stänger ju aldrig de program jag använder ofta i min MacBook. Lite skillnad på användande i Windows och Mac där är min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Går det att ändra den förb*nnade skuggan av albumet? =/

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmind
Går det att ändra den förb*nnade skuggan av albumet? =/

Om du menar reflektionen så är svaret nej, men tur är väl det, skulle inte vara lika snyggt utan den.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Om du menar reflektionen så är svaret nej, men tur är väl det, skulle inte vara lika snyggt utan den.

Ja det är den jag menar, tycker det förstör cleanheten i funktionen!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk

Fungerar det bra på mp3s man har rippat själv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Fungerar det bra på mp3s man har rippat själv?

Jajamensan! Sålänge de är ordentligt taggade och albumet finns på iTMS.:)