Köpa ny mobil: K550i eller W810i

Permalänk
Medlem

Köpa ny mobil: K550i eller W810i

Hej
Skall köpa en ny telefon snart och väljer mellan Sony Ericsson K550i eller W810i.
De har ju nästan samma pris, så det är svårt att välja.
Vilken skulle ni valt och varför?.
Det är väl i stort sett samma telefon i ett nytt skal(k550).

Permalänk
Medlem

skule satsa på en nyare modell, K550i har nyare menyer och bättre delar.

Permalänk
Avstängd

köp en w810, hade den innan k800i. fy fasiken vilket sjyst ljud det är i den ( megabas funktionen, etc). får Nokias svindyra mobiler låta som ett skämt i jämförelse.

dessutom är den liten och otroligt stilren. (tycker faktiskt den är lika bra som k800i, förutom skärmen och kameran såklart)

du får även med hpm-70 lurarna, som bara är för bäst ljud i.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Varför köpa gamla modeller? W880i kommer ut på fredag, tunn och fin med uppgraderad Walkman 2.0. Den enda nackdelen som jag ser det är avsaknaden av radio, men många inklusive mig använder aldrig radion och då kan det ju kvitta!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

tycker så, satsa på en MP3 om du ska lyssna på musik

Permalänk
Medlem

doolar: värt att satsa 2 000kr mer för en tunnare mobil med lite uppdaterad mjukvara? Ytterst tveksamt, är man helt såld på statusen och tunnheten så vaför inte.

Dem har i stort sett likadan kamera och K500i känns B jämfört med w810an

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
doolar: värt att satsa 2 000kr mer för en tunnare mobil med lite uppdaterad mjukvara? Ytterst tveksamt, är man helt såld på statusen och tunnheten så vaför inte.

Dem har i stort sett likadan kamera och K500i känns B jämfört med w810an

Jag skiter i statusen, däremot inte i storleken! Den är riktigt liten och tunn, det gillar jag. Men visst är det 2000:- (egentligen 1700:- i skillnad) och det är ju kanske onödiga pengar för vissa. Jag tycker lätt det är värt det iaf!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

jag beställde en w810 idag..har en polare som har en funkar fin fint för han

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Står i samma val och tänker nog köra på k550i, främst pga att den har linsskydd. Walkmanfunktionen skiter jag egentligen i, men det vore skönare att få med 512 mb minneskort för bilderna som man får med w810i.

Permalänk
Medlem

Undrar hur de nya knapparna är på k550?
Skulle hellre vilja att det var "vanliga" knappar.

Permalänk

Jag funderar på samma sak. Känns ju som att det inte är sån skillnad mellan telefonerna.

Skulle vara kul att veta vad det är för standby och taltid på k550i

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vallevall
Jag funderar på samma sak. Känns ju som att det inte är sån skillnad mellan telefonerna.

Skulle vara kul att veta vad det är för standby och taltid på k550i

Battery life:

7 hours talk / 14 days standby

Källa: http://www.mobilegazette.com/sony-ericsson-k550i-k550im-07x02...

Permalänk
Medlem

550i är ju väldigt tun.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Jag skiter i statusen, däremot inte i storleken! Den är riktigt liten och tunn, det gillar jag. Men visst är det 2000:- (egentligen 1700:- i skillnad) och det är ju kanske onödiga pengar för vissa. Jag tycker lätt det är värt det iaf!

Jag menar inte att statusen är något man ska gå efter men det är alltid en bonus ^^

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

w880i har väl egentligen spelat ut sig ganska rejält med sitt makabra pris och funktionsfattighet så den är utesluten i min mening.

Tänk dock på att w810i har Megabass, något som antagligen k550i saknar.
Dessutom får du med som standard ett minne på 512mb i w810 i något som du måste köpa till på k550i. Minnet på 550 är av en dyrare typ med än 810an också.
Dessutom får man inte förglömma att w810 har kontakten undertill för laddare och headset, på 550 får du dras med att ha den på sidan, något som kan skada kontakten om du har headset i och har mobilen i fickan.

mvh Henke

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk

1 gig minneskort till k550i ligger väl på typ 200kr känns inte så dyrt.

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk

nja jag tror väl iaf man får ge en 300 minst för ett m2 minne på 1gb.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk

beställde ett precis 209kr utan frakt.

Men kontakten på sidan känns lite skumt. beställde precis telefonen så blir intressant å se hur det funkar. Får väl köra blåtand så slipper man sladdarna.

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk

var beställde du ifrån vallevall?

Permalänk

k550 har väl TFD, en budgetvariant av TFT men sämre kontrast och dassiga färger, vilket talar för W810

Permalänk
Avstängd

tycker nästan w810i borde ha vunnit priset som årets mobil nere i "Barca" (eller vart det va). att k800i vann istället är väll ok, men w810i är så jäkla fin.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Håller med. w810i är en sjukt bra telefon helt enkelt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kj_bassplayer
k550 har väl TFD, en budgetvariant av TFT men sämre kontrast och dassiga färger, vilket talar för W810

Tycker ändå att min nyss införskaffade k550 har bättre kontrast än min gamla k750 (som väl mer elle rmindre har exakt samma display som w810?). Man får väl räkna med att det är en några år gammal tft-display mot en nyare tfd?

Är hursomhelst nöjd med telefonen, men en w810 hade nog funkat den med. Ville ha en k750 utan joystick, så det var väl mellan w810 och k550 det stog. K550 vann mest pga att den är tunnare

Permalänk
Medlem

jag jämförde K610 med min kompis W810i, W810i har bättre (skarpare/ljusare) skärm.
Jag jämförde medans vi spelade Worms mot varanra

Permalänk

Jag jämförde min k750i med brorsans w810 och hans har har helt klart skarpare och klarare upplösning.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
Jag jämförde min k750i med brorsans w810 och hans har har helt klart skarpare och klarare upplösning.

Yes, tänkte snett där, kollade med en w810 igår. Tycker fortfarande att displayen på k550 är bättre dock

Permalänk
Medlem

Hej! Jag står också i samma val. Min W300i blev nämligen stulen för några månader sedan (använder en gammal Nokia 3510i som reverv, och det börjar gå mig på nerverna). Och nu ska jag få ersättning från försäkringsbolaget, och jag tänker byta upp mig mot antingen W810i eller K550i.

Jag lyssnar rätt så mycket på musik, så jag tyckte att Megabass-funktionen (som är en av de få saker som K550i inte har) var helt underbar i W300i. Men jag ska få ett par Walkman-lurar och jag har även ett minneskort på 1gb på försäkringen. Så jag antar att K550i fungerar hyfsat då i alla fall...

Och så kameran. W810i har ju inget linsskydd. Gör det att linsen snabbt blir smutsig, eller blir bilderna lika bra som K550i även efter ett tag? Och är de där Cybershot funktionerna något måste? Och inte är väl K550i så mycket snyggare än W810i.

Jag känner mig alltså riktigt osäker på vilken jag ska ta. Men här är några frågor som jag gärna skulle vilja få svar på:

1. Låter det mycket sämre om man har Euqalisern inställd på bas (det har K550i) iställe för Megabass?
2. Är linsskyddet ett måste?
3. Spelar det någon stor roll att programvaran är lite äldre på W810i?
4. Vilken telefon tycker ni att jag ska välja?

Tack på förhand.
//Greensea

EDIT: Jag har redan valt. Det blev K550i och jag ska kanske flasha den med W610s mjukvara.