Permalänk
Medlem

OpenOffice problem

Nu har jag suttit i snart 2 timmar. Hade jag haft hår på huvudet hade jag slitit ut det och tvingat närmaste förespråkare för opensource att äta det.

I vilket fall, jag gillar det, och vill fortsätta använda det, men jag kan inte få den förbannade (ursäkta språket) stavningskontrollen att fungera på svenska. visst, jag får in den svenska ordboken och allt, men varenda gång jag kör kontrollen så defaultar den till engelska, så jag måste sitta och välja svenska i listan över språk för varenda ord den markerat, (vilket är alla, eftersom den kör på engelska).

Så hur i hela friden tar man bort språk från stavningskontrollen. Att trycka in nya var inte svårt, men jag vill inte ha med 3 olika varianter av tyska, swahili och gud vet vad i listan av tänkbara ord, jag vill ha svenska ord som default och engelska efter det. För som det är nu tar det längre tid att köra stavningskontrollen än det tar att sätta mig med ordboken i handen och kolla själv...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.