Permalänk

Leta upp något i menyerna på din tv som heter antingen "underscan correction" eller "overscan correction". Med tanke på att den är fullhd så borde den ha det.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket!

Jag undrar även vilket Linux som funkar bäst i ps3:an idag?
Vilka Linux funkar till ps3?
Jag testade Ubuntu först, nu testar jag YDL 5.0.2, jag tycker att Ubuntu funkade bättre än YDL. YDL är riktigt segt på ps3:an!
Vilket Linux rekommenderar ni att köra på ps3:an?

Visa signatur
Permalänk

Vilket linux? 2.6.16-2.6.23 är de som ska fungera. Talar vi distrobution så fungerar dessa:

Fedora
Gentoo
Ubuntu
Yellowdog

och kanske någon mer som jag inte minns.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Vilket är snabbast och funkar bäst i ps3;an?

Visa signatur
Permalänk

Gentoo med fluxbox skulle jag gissa på. Finns instruktioner här:

http://overlays.gentoo.org/proj/cell/wiki/InstallGentooOnPS3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Gentoo med fluxbox skulle jag gissa på. Finns instruktioner här:

http://overlays.gentoo.org/proj/cell/wiki/InstallGentooOnPS3

Ok, tack!
Vilken av dessa Gentoo ska jag välja till ps3?
http://www.gentoo.org/main/en/where.xml

Visa signatur
Permalänk

Använd nedladdningsspegeln via länken jag gav dig: http://gentoo.osuosl.org/experimental/ppc64/livecd/ .

Jag skulle gissa att det tredje alternativet är bäst (livecd-ps3only-xfce4-beta.iso) men det är fortfarande en del jobb attt installera. Annars om du bara ska installera direkt utan att känna efter hur det fungerar så är det ps3 minimal som gäller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat många Linux till min ps3:a, och beslutat mig för Ubuntu 7.04. Det funkar bättre för mig än YDL, Gentoo, Fedora och Xubuntu.

Jag har kollat runt efter en bra guide till hur man får en fungerande Full Screen till Ubuntu 7.04, men inte hittat någon. De som jag har funnit fungerar inte eller är för mig helt obegripliga.
Någon som vet detta, eller vet var det finns en bra guide?

Jag har installerat Flash Player (FP) för att kunna kolla på film t.ex på YouTube. Före jag hade FP gick det inte alls, fick besked från YouTube att installera FP. Nu säger den inget, men det går inte att se något. Det blir bara en konstig dubbelbild där det ända som syns är mätaren för hur långt filmen har varat. Dessutom så blir allt jättesegt på sidan. Musmarkören går knappt att flytta mm.
Vad saknar jag för att det skall fungera perfekt?

Jag har även installerat VideoLan (VLC). Fungerar perfekt i Windows på min PC, men här fungerar knappt någonting! Antingen så fibbar bilden sig totalt med stillbilder och megapixlar som ploppar upp hela tiden, eller så är ljudet helt knast!
Vad saknar jag för att VLC skall fungera bra?

Någon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

adobe Flash finns bara till x86 (inte x86_64) platformar, ps3:an är ppc, det ända som jag skulle kunna tro skulle fungera är Gnash, GNUs flash spelare, den har stöd för youtube (flv video) men den är fortfarande pre-1.0, men det kanske inte häller fungerar ty den använder OpenGL acceleration, och det har man inte under Linux på PS3:an...

använd Mplayer, och använd ingana filmer som är i HD format...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SodoX
Nu har jag testat många Linux till min ps3:a, och beslutat mig för Ubuntu 7.04. Det funkar bättre för mig än YDL, Gentoo, Fedora och Xubuntu.

Jag har kollat runt efter en bra guide till hur man får en fungerande Full Screen till Ubuntu 7.04, men inte hittat någon. De som jag har funnit fungerar inte eller är för mig helt obegripliga.
Någon som vet detta, eller vet var det finns en bra guide?

Jag har installerat Flash Player (FP) för att kunna kolla på film t.ex på YouTube. Före jag hade FP gick det inte alls, fick besked från YouTube att installera FP. Nu säger den inget, men det går inte att se något. Det blir bara en konstig dubbelbild där det ända som syns är mätaren för hur långt filmen har varat. Dessutom så blir allt jättesegt på sidan. Musmarkören går knappt att flytta mm.
Vad saknar jag för att det skall fungera perfekt?

Jag har även installerat VideoLan (VLC). Fungerar perfekt i Windows på min PC, men här fungerar knappt någonting! Antingen så fibbar bilden sig totalt med stillbilder och megapixlar som ploppar upp hela tiden, eller så är ljudet helt knast!
Vad saknar jag för att VLC skall fungera bra?

Någon?

Vad kör du för flashspelare? Gnash eller sfwdec? Swfdec har jag hört ska fungera bäst på ps3an. Angående VLC så låter det som du försöker spela upp en HD film (720P eller 1080P). Det går tyvärr inte idag med de avkodarna som finns tillgängliga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått allt och fungera? Och då tänker jag på wifi, upplösning, vlc eller Mplayer? Isåfall vilken distro?

Jag har testat och installera ydl 5.0.1 och ubuntu 7.04, ydl har stöd för wifi och på den fick jag vlc och fungera men inte upplösningen + så var den jätte seg.
På ubuntu var jag tvungen och ändra kärnan till 2.6.22 för att få stöd wifi, och upplösningen var inga problem med ubuntu.

http://psubuntu.com/forum/viewtopic.php?t=449

Men jag lyckades inte med vlc eller Mplayer. Det hjälpte inte att jag körde:
sudo apt-get update
sudo apt-get install vlc vlc-plugin-esd

Och jag inte streama filmer, mp3 osv från min server 2003, varken på ydl eller ubuntu?

Jag har en Sony KDL-32S2000 tv som har stöd för 1080i, jag vet att man måste ändra kboot.conf till 132 eller om man ändrar kärnan till 2.6.22 så ska den vara mode:4.

Vad är det för codec ja måste installera för och få vlc och mplayer och fungera?

Någon som kan hjälpa mig? Är ny när det gäller linux.