Permalänk
Medlem

Support på skadad dator? (ASUS)

Klantig som jag är lyckades jag med att märka min ASUS-laptop lite smått när jag skulle sätta in ett extra DDR-2-minne (snälla fråga inte hur, jag skäms fortfarande...). Lyckades bryta av plastpluppen som hindrar att man sätter in ram-minnet åt fel håll (som sagt, fråga inte), samt en av metallhållarna som håller ner minnet, samt göra typ 4-5 hack i det svarta plasmaterialet som ligger mellan minnena och moderkortet.

Min fråga är som följer: om jag skickar in datorn på lagning pga att skärmen läcker ljus, kommer de att neka mig reparation pga skadorna vid minnesportarna? Tänkte om de kanske har nån standardprocedur där de testar hela datorn även om det är skärmen som är defekt... minnena fungerar felfritt och skadorna är enbart kosmetiska.

Kan man förresten köpa nytt svart plasmaterial nånstans? Antar att det är nåt icke-ledande material eller nåt...

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

Jag har alldrig varit med om att någon blivit nekad garantireparation så länge produkten fungerar som den skall. Jag har sett serviceobjekt som sett riktigt illa åtgångna ut, men som trots det repareras. Enda kan vara om du ber dem laga ett fel du själv orsakat. Då gäller inte garantin.

Skicka datorn på service. Kommer funka bra.

Permalänk
Medlem

Om de kan hävda att det är du som orsakat felet så är det mindre bra. Dock tror jag att inte ens shg skulle försöka dra en koppling mellan ramminne och ljusläckage.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här