Permalänk
Avstängd

Tibia!

hej!
blev lite förvånad att ingen har nämt tibia här på multiplayer delen så nu undrar jag e det någon som spelar? själv har jag en lvl 44knight och en 29 druid och ni som inte vett vad tibia är och vill testa så är adressen www.tibia.com det är 100% gratis

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Mina kusiner är helt tossiga i det spelet, det enda dom gör är att gå omkring i mötesplatserna och försöka få andra lirare att köpa deras grejor. Har inte förstått vitsen med ett spel som mest går ut på att försöka sälja grejor till andra och inte gå runt och kötta.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Tibia är ett riktigt fucked up spel.
Lirade de i ngt år sen la ja av, ALLDELES för dålig grafik samt INGET ljud.
Förvånar mig att de finns folk som lirat de sen -00 och gör det fortfarande.. Jag menar, att lira ett spel i 7 år nån gång /nåra gånger i veckan är nästan lite sjukt..

Permalänk
Medlem

100% gratis = inte få tillgång till alla områden? Vill inte gå så långt att kalla det helt gratis precis.. för att dra en liten hård jämförelse så kan man lika gärna säga att en trial är helt gratis. Sant, en trial är absolut helt gratis, men man får heller inte tillgång till allt, utan är begränsad på ett eller annat sätt.

Eftersom att det kostar för att få tillgång till ett premiumaccount vill inte jag kalla det för 100% gratis, bara delvis. Ville bara framhäva mitt tyckte i frågan. Jag är medveten om att det är en petitess, men stör mig på falsk information.
-----------

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...
Här finns det en tråd från 2005 visserligen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spelade från -99 till -06 ungefär. Tröttnade på antica sen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelade för länge sedan , för ca ett halvår sen gav jag Tibia en ny chans och lirade upp en lvl 53 paladin sen slutade jag.

Tibia var så mycket bättre förr, efter klient 7,1 förstörde de bara spelet mer och mer. Nu är det fullt av powerabusers , scammers osv , folk bryr sig nästan bara om hur mycket exp per timme de kan tjäna.
Tibia hade mer känsla innan , då folk brydde sig mer om att ha roligt , utforska platser osv. Nu säger jag inte att det är så här överallt men vad jag har upplevt så är det mest så.

Permalänk
Avstängd

jag håller med till 100% jag är en old school grabb med :] tibia e full med pls och brs som gör allt för att förstöra

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
jag håller med till 100% jag är en old school grabb med :] tibia e full med pls och brs som gör allt för att förstöra

Hoppas du inte tar illa upp nu men vad räknas som oldschool? Tänkte på att du "bara" är 16 bast.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

spelat mera än 5år räknar alla fall jag som old school själv har jag spelat runt 2000 då jag fick bredband

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Spelat tibia också, slutade för typ 1½ år sedan.
Lite konstigt också att det inte kommit en enda ny klass sen spelet släpptes om jag inte har fel?

Som sagt, efter 7.1 blev spelet bara sämre och sämre imo, skullsystemet, inbyggt aimbot osv.
Tjusningen med tibia var aimet, rollspelandet och att pka utan att bekymra sig om att få rödskalle och tappa allting.

Det enda vettiga de gjort är att fixa så spelet kör opengl

Spelade på Antica btw.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Spela tibia ett tag var roligt för att det var seriöst. Skulle vilja se ett sånt spel i 3d.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
spelat mera än 5år räknar alla fall jag som old school själv har jag spelat runt 2000 då jag fick bredband

Haha oj förresten. Såg att du var från falkenberg, där börjar man ju spela tibia vid fem års ålder idag, så du kan ju mycket väl ha varit 9 år när du började

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tibia var ju så underbart innan alla anti-fusk åtgjärder kom med de nya uppdateringarna(nej jag fuskade inte men dom förstörde spelet helt och hållet även för dom som inte fuskade).

Brukade lire en hel del på förut, framförallt på secura. Men är lite sugen på att börja igen, inte kollat vad som hänt de senaste uppdateringarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamo
Tibia var ju så underbart innan alla anti-fusk åtgjärder kom med de nya uppdateringarna(nej jag fuskade inte men dom förstörde spelet helt och hållet även för dom som inte fuskade).

Brukade lire en hel del på förut, framförallt på secura. Men är lite sugen på att börja igen, inte kollat vad som hänt de senaste uppdateringarna

Det har kommit ett massivt djungelställe som heter Tiguanda,
Liberty bay har också kommit , en stad med massa öar omkring som man måste göra quests för att komma åt .... Pits of Inferno i POH har öppnats med monster som kräver att du är 100+ för att kunna döda finns ett monster som heter Juggernaut som har 20khp x)

Hänt mer skit också , men har inte hållit så bra koll.

Edit : Loggade in på min paladin igår och stack till venore dragon lair. 2 dragon hammers inom loppet av 10 minuter hehe
Men som sagt , Tibia har förlorat sin charm

Permalänk
Avstängd

mm overloaded med brs som kommer och säger respect mens me hant here leave or ban... så kommer dom och bankar på ens mobs. jag börjar bli som mina föräldrar det var bättre förr.....

och printscreen kommeru från falkenberg också?

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Jag spelar ^^

Hejsan jag spelar tibia vilket är mycket roligt.
Alla borde prova på det

Permalänk
Medlem

Jag själv har kännt till spelet sen jag var 7 och jag är 15 nu.. Som de flesta här så slutade man spela "seriöst" efter 7.1.

Sen CP:et Dragonas MEatsl Wielki eller vad snubben heter är 320 nu

Permalänk

han är level 341 nu

Ljud eller inte jag skiter . Det är såna jävla känslor och sjukt mycket taktik i det där spelet så man blir galen. Man blir beroende. Jag lirar själv på världen saphira.

Visa signatur

Dansk i Sverige, spelar alla möjliga spel men dock mest CS.

Permalänk
Avstängd

Varför gör ni 2 trådar om Tibia?

*Tibia!
*Tibia?

Permalänk

Tibia är fortfarande roligt enligt mig har fastnat för det totalt i 6-7 års tid.
Quitat då och då men alltid kommit tillbaka
Lirar libera atm.

//Jocke1122

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Tibia är ett riktigt fucked up spel.
Lirade de i ngt år sen la ja av, ALLDELES för dålig grafik samt INGET ljud.
Förvånar mig att de finns folk som lirat de sen -00 och gör det fortfarande.. Jag menar, att lira ett spel i 7 år nån gång /nåra gånger i veckan är nästan lite sjukt..

nog hadde jag förståt om tråden hadde varigt om diablo 2 eller starcraft 1 :S

Visa signatur

...

Permalänk

Den som säger att Tibia är ett spel utan känsla är en människa som inte spelat ALLT för många spel Oh well, har några usla gubbar på Nerana. Ni får gärna hälsa på någon gång Säg ert namn här, så pm'ar jag er in-game

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Den som säger att Tibia är ett spel utan känsla är en människa som inte spelat ALLT för många spel Oh well, har några usla gubbar på Nerana. Ni får gärna hälsa på någon gång Säg ert namn här, så pm'ar jag er in-game

Jag spelar också Nerana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke1122
Tibia är fortfarande roligt enligt mig har fastnat för det totalt i 6-7 års tid.
Quitat då och då men alltid kommit tillbaka
Lirar libera atm.

//Jocke1122

Jag spelar också Libera, spelat där sen 2003. Och samma här, man slutar ju till och från. Även spelat andra servrar men alltid kommit tillbaks till libera.
Vad heter du på libera?

Permalänk
Medlem

Klart att Tibia har sin charm, men blir som sagt långtråkigt ibland.

Spelar på Iridia, har en 123 EK och en 66 RP

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

det är icke gratis, det är kostnadsfritt, om man väljer det;)

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem

Tibia är bara roligt för att man vet att man kan bli dödad och förlora en massa tid man lagt ut men att man kan också kan döda andra och förstöra för dom det som är roligt. Har inte spelat det på 3-4år men det är nog sig likt än idag..

Ni som spelar none-pvp eller vad det nu heter är patetiska.

Permalänk
Avstängd

Tycker det fortfarande har kvar en del av sin charm ijallafall!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite