Permalänk
Medlem

Drivers till 3Com Gigabit 3c940?

Har ett 3com gigabit 3c940 inbyggt i mitt moderkort Asus p4p800 Deluxe.
Jag har aldrig haft problem med kortet tidigare, men i morse så skulle jag tanka ner filmerna till starcraft 2 och då börjar problemen.

får följande meddelande: "An incompatble network driver was detected peer to peer is disabled" sen kommer en ruta upp och talar om att gamla drivisar är skadligt bla bla bla...

Senaste drivrutinen som är installerad är från 2003-04-16

Och grejen är den att jag inte har hittat några nyare. Så finns det över huvudtaget några nyare drivisar till dett kort? och var finns de.

Jag har kollar Asus filarkiv men den senaste där är från 2003 och hos 3Com finns inte ens kortet med alls.

Så vad gör jag nu?

// Micke

Permalänk
Medlem

Kan kika på min burk med sådant kort i fall det är samma sak, om du ger mig länk... så kollar jag när jag kommer från jobbet.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

Testa med drivrutinerna till 3c2000. Det är samma nic fast som pci. Kanske funkar...

http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=5&sort...

Permalänk
Medlem

Problemet är nu löst. 3c2000 drivrutinerna funkade prima.

Permalänk
Medlem

Darknorsk.. hur fick du moderkortet att ta den nya drivisarna.. jag testade men datorn sa ifrån och säger att det inte fanns några drivisar på den mappen..

Edit: löste det.. eller tror jag iaf.. men tvingar datorn att använda den andra drivis eller..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Jag tankade ner en ISO fil från 3com med drivisar från hela 3c2000 serien

finns här: ECD100P200_A03.iso
ligger näst längs ner på sidan 44Mb stor. Sen var det bara att mounta skivan och installera drivisarna. Men det är inga nya drivisar direkt (Från 2003-06) men tillräckligt för att kunna avända Blizzards downloader.

Jag hade inga som helst problem med installationen.

Permalänk
Medlem

oki.. jag laddade ner den första på den sidan.. 3C2000_XP_2K3_19Sep06.exe den är nyare.. från 19 okt 2006.. och det fungerar prima.. än så länge iaf..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Hej, jo jag har samma problem med peer to peer mot blizzard, och jag har samma kort i datorn.
Jag har laddat hem dem rekommenderade drivrutinerna, men datorn säger att det inte var en bättre drivrutin än vad som redan fanns installerat, kan man tvinga den på nåt sätt?