Permalänk
Medlem

Mikrofon problem!

Okej så min mikrofon i usb headsetet har pajjat och gick o skaffa en ny separat mic. Problemet nu är att micen inte funkar, varken i ventrilo eller med nåt annat ljudprogram. jag har provat "kontrollpanelen/lägg till ny maskinvara" och jag har provat "Kontrollpanelen/ljud och ljudenheter" men ingenting har funkat, jag har också kollat "nvidia mixer" men fortfarande en ganska arg min framför datorn.

nån som vet vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Är micen på rätt prot? oftast är mic kontakten rosa eller röd, du måste även markera i kontrollpanelen ljudkortet som micen är inkopplad på samt volymupptagningen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack på förhand, provar senare inatt så återkommer med en komentar.

Permalänk

Har du valt rätt ljudkort för inspelning under ljud-fliken i Kontrollpanelen/ljud och ljudenheter?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera