Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Den är vit på utsidan men svart på insidan, vi döper den till Michael Jackson-bollen.

Eller eminemboll.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Re: Vad heter en Negerboll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har ett stort dilemma, jag vet inte vad jag ska kalla en negerboll för något.

- |"ord"| - |"problem"|

- Negerboll - är rasistiskt
- Chokladboll - Bryter mot EU-regler (innehåller minde än 40% choklad)
- Kokosboll - innehåller inget kokos.
- Pärsockerboll - Låter otroligt fult, inehåller mindre än 40% pärlor xD!

Vad heter nu denna delikata boll?

I see what you did there.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad heter en Negerboll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
I see what you did there.

Hahaha, du var allt rolig du xD!

Permalänk
Medlem

Jag brukar säga/skrika "en svartskalleboll tack!" och haila efteråt, allt för att väcka anstöt hos alla äckligt PK människor.
Sen brukar jag hoppa sönder bollen mitt framför ögonen på konditorn, sjungandes på Die Fahne hoch.

..eller kanske inte...

Men negerboll är det oavsett!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Eller eminemboll.

Jamen då kallar vi den helt enkelt för whiggerboll!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

nej det ska heta: Proud Black Afro-American-balls...:D

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
negro = svart på spanska

BILD

Om negerboll inte är negerboll vad är då detta för en skapelse?
Har märkt att vissa börjat envisas med att kalla den punchrulle o liknande, vilket kanske inte är helt fel men damsugare måtte ju ändå vara det korrekta begreppet för detta delikata bakverk?

150Ohmare såklart!

(Ehm, "damsugare", är det vad man i ett heteroförhållande kallar den manliga delen?)

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Kakboll!

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7412255...

Om du säger kokosboll så referar du till en speciell typ av negerboll, nämligen en med kokos.

Nej jag får väl säga vad jag vill och referera till vad jag vill med de orden? Har vi iinte kommit fram till slutsatsen att det finns inget officiellt namn som är spikat och därför får man kalla det vad man vill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej jag får väl säga vad jag vill och referera till vad jag vill med de orden? Har vi iinte kommit fram till slutsatsen att det finns inget officiellt namn som är spikat och därför får man kalla det vad man vill?

Tror han menar att om du har något som inte har ett förbestämt namn så kan du inte bara kalla det något som redan är allmänt accepterat att vara benämningen för något annat :).

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Tror han menar att om du har något som inte har ett förbestämt namn så kan du inte bara kalla det något som redan är allmänt accepterat att vara benämningen för något annat :).

Vem skulle stoppa mig? DU!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Jo men om du säger kokosboll så menar du kanske en med pärlsocker, då måste du förklara vidare. Du får såklart säga vad du vill, men det är din förlust.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Det heter negerboll och pippis pappa var negerkung, detta kan pk-iterna aldrig göra nått åt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Jo men om du säger kokosboll så menar du kanske en med pärlsocker, då måste du förklara vidare. Du får såklart säga vad du vill, men det är din förlust.

Nej nu blir det revolution! Arbetare, samla er! Mot kokosbolls förtryck.

Permalänk
Medlem

Det heter Goknul

Permalänk
Medlem

Som något café (vet ej var) hade skrivit: "Kalla det vad du vill boll"

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Som något café (vet ej var) hade skrivit: "Kalla det vad du vill boll"

Kanske på bilden som belga postade på sid 2?

On Topic: Klart som korvspad att det heter negerboll.

Om man nu nödvändigt ska kalla det för något annat så hade ju liquidedust lösningen redan på sid 1. Den får inte kallas chokladboll eftersom den inte innehåller tillräckligt med kakao, men kalla den då för Kakaoboll för det innehåller den ju ( kakao alltså, inte små bollar, även fast bollboll hade varit roligt också )!

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Stod ett tag i en kiosk (lång historia)...bland det roligaste var när 2 st somalier som var godisgrisar kom in (nästan dagligen) och köpte sina Broderbullar, ja dom kallade dom för det

Peronligen tycker jag inte att ordet Negerboll är rasistiskt, det är gammel Svenska.
Däremot är ordet Nigger rasistiskt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Själv säger jag negerboll i ren protest, detta eviga letande efter rasister går mig på nerverna.

Skulle vilja jämföra Neger / Blatte med engelskans Negro / Nigger, det förstnämnda är benämningen på en folkgrupp med mörk hy medans det senare är mer ett nedvärderande ord för tidigare nämnda folkgrupp.

En komisk sak är ju att i tex USA så springer en del "svarta" runt och kallar varandra "Nigger", skulle dock en "vit" säga detta så blir detta direkt ett rasistiskt uttalande..

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

På ett fik här i stan kallas den för "En sån", rätt kul tycker jag.

Permalänk
Medlem

Negerboll känns helt enkelt förlegat i dagens läge. Många är dom som har förstörd det lilla roliga som fanns kvar med namnet.

Bakar jag hemgjorde så är det naturligtvis hemgjorda negerbollar, annars borde väl Cykeltjuvsboll vara ett bra alternativ?

Permalänk
Medlem

Cocosboll såklart.
Varför skall annars detta klipp vara så jäkla kul med namnet?
http://www.youtube.com/watch?v=1Vb_FY_mDNI

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Negerbollar heter dem såklart, men jag använder oftast chokladbollar bara för att jag tycker det låter bättre (enligt mig, ett mer vårdat språk) och det är dumt att störa sig med grupper. Tänker främst inte på invandrare, utan rödingar med schizofreni.
Likaså säger jag lantbrukare(bönder), lokalvårdare(städare) och barnbidrag(avelsbidrag), när jag talar med vissa grupper. Finns det ett finare ord så kan man gott använda den.

Kocosbollar skulle jag dock aldrig kalla dem för, då det just är en variant med Cocos på. (som flera har skrivit) Chokladbollar, ja de innehåller åtminstone kakao. Men visst får man inte sälja dem som det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Kanske på bilden som belga postade på sid 2?

Kanske han gjorde, han inte läsa igenom tråden så

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Negerboll, det bara är så.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Morsan har på senare år börjat säga kakaoboll...borde väl vara ett ganska så rätt namn. Har dock själv vuxit upp med negerboll och kommer fortsätta att använda det namnet.
Det jag tycker är jobbigt är att nu för tiden så måste man slå upp flertalet namn på denna bakelse innan man hittar rätt recept, kollar man i en lagom gammal bakbok så behöver man bara slå upp ett namn och det är negerboll.
Så min fråga till er är istället; när började man tycka att namnet "negerboll" blev så frånstötande? minns inte att det var så när man var mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
150Ohmare såklart!

(Ehm, "damsugare", är det vad man i ett heteroförhållande kallar den manliga delen?)

Jag har också alltid kallat dem för dammsugare för min farmor kallade dem det när jag var liten.
Kanske bara är så i skånetrakterna som det är med vissa andra grejer också.

Punchrulle som cloned sa har jag också hört men tycker det är fel. Men det du sa har jag aldrig hört innan

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Jag kallar det negerboll, för så heter det. Att någon tar illa upp är det inte mitt problem. Jag har inte svårt för att använda ordet neger då jag inte anser att det har någon negativ mening, jag använder det inte heller i sammanhang som kan uppfattas som negativa. En neger är en person med mörk hy, likadant som en blondin har ljust hår.

Chokladboll är väl ett alternativ men jag tycker inte om namnet då den som sagt varken smakar choklad eller innehåller tillräcklig mängd kakao.

Pärlsockerboll? Nej tack. Pärlsocker på negerbollar är vidrigt, det ska vara kokos på dom eller utan någonting.

En kokosboll, eller munk som det heter i Göteborgsområdet, är ett kex med en topp av vitt skum med chokladöverdrag rullad i kokos. Finns även utan kokos men då vet jag inte vad dom kallas, jag kallar dom för munkar med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
negro = svart på spanska

[url]http://web.telia.com/~u13124863/damsugare.jpg[./url]

Om negerboll inte är negerboll vad är då detta för en skapelse?
Har märkt att vissa börjat envisas med att kalla den punchrulle o liknande, vilket kanske inte är helt fel men damsugare måtte ju ändå vara det korrekta begreppet för detta delikata bakverk?

Det där är en dammsugare i mina hemtrakter.

Nu måste jag sova, eller det kanske är försent för det nu. Fan
Glad nationaldag på er, heja Sverige.

||||||||||||
||||||||||||
||||||||||||

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Mörkhyad boll

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Beror på vad det är för personal där jag köper den
Nej, men jag säger alltid kokosboll vid köptillfället, och negerboll annars