Permalänk
Medlem

Vector TD

Rekommenderar ett coolt "försvara basen" spel. Du sätter ut olika sortes torn i en bana för att försvara olika fiender som kommer.

Bara kört första mappen, "round the twist". Bara kommit till lvl 38 utav 50 så kom gärna med bra strategier för att klara det.
Kör med mycket gröna torn i början, eller så man precis klarar sig, så sparar jag upp till de bästa sen. Sattsar bara på power bonusarna så får vi se hur det går.

Permalänk
Sötast

http://www.candystand.com/uk/play.do?id=18048

Edit:

Med tanke på att du hade svårt med level 38 så skickar jag en screenshot till dig här.

Kolla min bank

Permalänk
Medlem

haha,, kör den mappen jag kört. kommit till lvl49 på den, men där tar det fan stop.
Hur har du fått sån bank?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB
haha,, kör den mappen jag kört. kommit till lvl49 på den, men där tar det fan stop.
Hur har du fått sån bank?

Enkelt Interest! (Bonus - Dollar)

På screenen har jag c:a 111tusen, med 24% ränta VARJE ny spawn (utan att spendera något så har jag alltså.

NU: 111000
Nästa : 137000
Nästa igen : 170000

Menar, ingen nytta med extra damage när man har obegränsat med pengar

Handla INGET mer än EXAKT det som behövs för att överleva å spara spara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Enkelt Interest! (Bonus - Dollar)

På screenen har jag c:a 111tusen, med 24% ränta VARJE ny spawn (utan att spendera något så har jag alltså.

NU: 111000
Nästa : 137000
Nästa igen : 170000

Menar, ingen nytta med extra damage när man har obegränsat med pengar

Handla INGET mer än EXAKT det som behövs för att överleva å spara spara

Och handla det EFTER att fienderna börjat komma så får du ränta på de pengar du spenderar också.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

ok intressant, visste inte det hehe..

Permalänk

Det där spelet är kul

Kom till lvl 49 och sen var jag verkligen tvungen att åka iväg. När jag kom hem körde jag det igen och klarade det till lvl 50

Som sagt. Spara pengar, mosa upp interrest så klarar du dig.

Min strategi var: Missiltorn i mitten som skjuter över hela banan.

Permalänk
Medlem

har precis samma strategi. Typ 4-5 röda torn i mitten, använder mig av några torn så de skjuter längre så de når över hela mappen, sen bara massa power torn. Klarar lätt till lvl 45 typ.. sen börjar de kännas lite.. men på lvl 48 plus börjar de komma igenom

Permalänk
Medlem

Score: 13,173,277

Mot slutet brukar jag sälja av alla torn utom röda missiltorn och blåa för de gör ändå bara marginell skada jämfört med de röda. De blå sölar ner fienden så de har jag inte för skadan. Sista vågen hade jag kanske 15 röda på lvl 4 centrerade till mitten och 10 blå spridda för att sakta ner så många som möjligt. Lägger bara bonus på ränta. I slutet hade jag nog 3 milj. credits eller så.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Score: 13,173,277

Mot slutet brukar jag sälja av alla torn utom röda missiltorn och blåa för de gör ändå bara marginell skada jämfört med de röda. De blå sölar ner fienden så de har jag inte för skadan. Sista vågen hade jag kanske 15 röda på lvl 4 centrerade till mitten och 10 blå spridda för att sakta ner så många som möjligt. Lägger bara bonus på ränta. I slutet hade jag nog 3 milj. credits eller så.

I slutet hade jag kanske 30st level 10 röda torn xD resten level1 nästan alla tiles på hela mappen, sista waven dog i första svängen (10sek c:a)

Permalänk
Medlem

haha jag körde på 5 lvl 10 röda torn och bara massa blåa runt hela mappen så de slöades ner hela tiden