Permalänk
Medlem

Har du något handikapp?

Har du något handikapp och isåfall, hur är det att leva med det?

Själv så föddes jag med klumpfot precis som min far. Orsaken var att hälsenorna var för korta. http://www.tryggabarn.nu/barn/Page11773.html för er som inte vet vad det är. "pes equinovarus adductus congenital" är iaf det latinska namnet för klumpfot.

Lever väl ett i stort sätt normalt liv förutom att jag får ont i fötterna om jag går\står en stund. Sen så har jag riktigt dålig balans på grund av detta också. Kan inte åka skidor eller skridskor tex.
Om det inte blir bättre tills man blir äldre (är 20 nu) så kan det hända att man får steloperera fötterna som min far har gjort. Det hoppas jag att jag slipper.

Har ett långt ärr på varje hälsena också tack vare operationen när jag var nyfödd. Kan kanske fixa någon bild på dem om nu någon skulle bry sig.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

aspbergers

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hjulbent. Räknades som ett handikapp förr iaf. Dock är jag inte så hjulbent så att det syns men jag kan inte lyckas med att få ihop knäna när jag står rakt upp.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

sign ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det klassas som hadikapp, men jag har alltid haft dålig syn. Dock opererade jag mig 2006 och ser nu klockrent.

Förutom det är det väll allergier men det skulle jag inte kalla handikapp

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

det e la allergi jag har isf mot pollen

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jag har nedsatt bollsinne.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Aspergers+ADD men jag kämpar på och klarar mig. Har även en ganska dålig lunga då jag hade RS när jag var mindre.

Edit: Kom på att jag har problem med ögonen också eller dom funkar ju hyfsat nu men inte när jag var liten. Hade 20/100 syn och fick ha en lapp för ena ögat som en pirat, arrrr!

Är dock 80/100 nu men det blir tyvärr inte bättre än så. Har dock inte glasögon längre utan klarar mig ganska bra utan dom.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Nedsatt utseende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Nedsatt utseende.

Hehe, det kan jag nog också lägga till

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

kroniskt förkyld, vad det verkar nu.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag har nedsatt syn. Nedsatt hörsel. Är ljuskänslig och ljudkänslig. Har typ 1 diabetes. Nedsatt motorik och koordination. Vitiligo (saknar pigment på vissa områden på huden). Jag är allergisk mot nötter, damm och pollen. Sen har jag troligtvis aspbergers. Och jag har haft en kronisk förstoppning för ett antal år sedan.

Edit: Ja just ja, jag har dåligt minne också.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
kroniskt förkyld, vad det verkar nu.

Hehe, jag känner igen mig, vettefan vad det beror på.

I övrigt är det väl ingenting som märks av, men två av mina tår sitter "ihop" (nästan fram till naglarna på vänsterfoten) på båda fötterna, värre på den vänstra. Farsan har likadant.
Det har dock inte påverkat någonting öht.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hehe, jag känner igen mig, vettefan vad det beror på.

I övrigt är det väl ingenting som märks av, men två av mina tår sitter "ihop" (nästan fram till naglarna på vänsterfoten) på båda fötterna, värre på den vänstra. Farsan har likadant.
Det har dock inte påverkat någonting öht.

lider av samma sak på min högerfot också, dom har gjutit ihop varandra, ser lite lustigt ut

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Nedsatt utseende.

Samma här, Bokstavligt talat.
Jag föddes med LKG http://sv.wikipedia.org/wiki/LKG

Lyckligtvis kan man fixa det mesta med plastikkirurgi these days.
Tråkigt nog så kunde dem inte operera mitt bristande självförtroende som man fick på köpet dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Edit: Ja just ja, jag har dåligt minne också.

Hahaha! Tack för ett klockent inlägg:D

Har inga direkta handikapp vad jag vet, haft öroninflammation 11 gånger dock.

Permalänk

Dåligt seende samt allergi mot en massa saker, potatis är dock värst...

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Hade mycket öronproblem när jag var yngre. Vet inte om det är pga. alla problem med örat, men mina öron är ganska känsliga nu. :/
Hör bra... men känsliga är dem.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

jug kin ej stuva =(

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Dysleksi, vissa ser det inte som ett handikapp, men det är jävligt jobbigt i skolan. Dock har jag numera tränat upp mig så att jag inte längre har några problem varken att läsa eller skriva

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Dysleksi, vissa ser det inte som ett handikapp, men det är jävligt jobbigt i skolan. Dock har jag numera tränat upp mig så att jag inte längre har några problem varken att läsa eller skriva

Supp, visst är det ett grovt handikapp om man säger så, vet själv (sign)
Dock går mestadels att träna bort men det finns tillfällen då man formulerar meningar konstigt eller bokstäver försvinner eller flyttar på sig ändå;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag är jättekort. 20 år och bara 155 cm lång. Dock normal kroppsbyggnad och är smal och sånt så det ser inte skumt ut men man räknas som dvärg om man är under 150 cm, så det är close. xD

Är väl iofs inget man märker av oftast men det är jobbigt att behöva stå på tå ibland och ståplats på konserter är bara att glömma.
Lite pinsamt att jag knappt når upp till min egen postlåda heller haha. De sitter på rader och min är i huvudhöjd med mig så jag måste stå på tå för att se ner i den

Edit: Kan tillägga att jag är tjej också, så det är väl inte helt ovanligt.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viqtory
Jag är jättekort. 20 år och bara 155 cm lång. Dock normal kroppsbyggnad och är smal och sånt så det ser inte skumt ut men man räknas som dvärg om man är under 150 cm, så det är close. xD

Det har jag extremt svårt att tro, källa på det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Är väl iofs inget man märker av oftast men det är jobbigt att behöva stå på tå ibland och ståplats på konserter är bara att glömma.
Lite pinsamt att jag knappt når upp till min egen postlåda heller haha. De sitter på rader och min är i huvudhöjd med mig så jag måste stå på tå för att se ner i den

Edit: Kan tillägga att jag är tjej också, så det är väl inte helt ovanligt.

min tjej är hela 159cm så jätte ovanligt är det inte, mitt ex var faktiskt 155cm. är inte dvärg gränsen för killar 150cm och för tjejer 140cm eller något sådant eftersom ni är naturligt mindre, ska se om jag kan hitta källa på det!

handikapp...hmm...har brytningsfel på ena ögat, dock inte så allvarligt att jag bryr mig så mkt...dock e jag ganska så ful, men ni andra fula därute idag kom jag på fördelen, då slipper vi tjejer som bara tar oss för utseendet och utnyttjar oss för det vill vi ju inte :). sen så är jag lite tanig och gänglig oxå!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Albino, och kan inte se rött/grönt med högra ögat =/
har väldig nedsatt syn dessutom.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Det har jag extremt svårt att tro, källa på det?

www.ne.se
"dvärg, vuxen person med en kroppslängd av mindre än ca 150 cm."

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

www.ne.se
"dvärg, vuxen person med en kroppslängd av mindre än ca 150 cm."

Woah, trodde man bara använde den eller liknande termer när man talade om personer med dvärgväxt.

Permalänk
Medlem

Jag har inte världens bästa syn, men inte världens sämsta heller. Dock är jag kanske i den värsta situationen när det gäller synen. Är nämligen så att jag ser dåligt, men inte tillräckligt dåligt för att vilja spendera ut dyra pengar på synundersökning och linser (glasögon vägrar jag att ha på mig). Och så säg, är det ändå inte den värsta sitsen att vara i?

Annars har jag nog inga handikapp, förutom det faktum att jag är allergisk mot gräs och mediciner inte hjälper mot det. Vår och tidig sommar så håller jag mig helst inomhus!

Jag har däremot en exceptionell hörsel. Jag är som en ninja. Hiiya...

Permalänk

Lindrig form av tinnitus. Överröstar inte allt annat, men när det är som värst så funkar i princip bara hörlurar och hög volym.
Mycket störande, vet inte hur jag har fått det. Lite konstigt, speciellt då jag verkligen inte är den som lyssnar på musik högt -_- (Dessutom använder jag inte 100-kronorshörlurar som skrapar sönder allt ljud).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!