Tysk Vista --> (sv/eng) Vista/XP dual?

Permalänk
Medlem

Tysk Vista --> (sv/eng) Vista/XP dual?

Hej på er!
I förra veckan fick jag min HP-dator från Tyskland. Inte helt oväntat är ju Vista bara på tyska och det var tyvärr svårare att byta språk och OS än jag trodde det skulle vara.
Jag har ett par frågor: Det känns bra att ha Vista ändå, "framtidssäkert" och dyl, men det är rätt jobbigt när det är på tyska, engelska el möjligtvis svenska hade varit att föredra. Finns det något enkelt sätt att byta språk? Kan man tanka hem en svensk fulversion och installera över denna version?

Jag har funderat lite på dualboot mellan Vista och XP och har kollat in en drös länkar, men de verkar bara syfta på sådana maskiner där man köpt Vista separat och inte har det förinstallerat som jag har, jag har inga rescuediscs etc. Någon som haft liknande problem och kan hjälpa till lite så skulle jag uppskatta det.

M

Permalänk
Medlem

gå ti windows update o tanka språkpaket bara, det kan göras genom vista.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

som ovanstående säger, förösk att klura dig fram till windows update och hitta språktillägen som går att ladda hem längst ner i listan av updates.
Schweden något liknande borde det stå. hoppas du fixar det.

Permalänk
Medlem

Jag har varit inne och pillat på de listorna, men jag fattade det som att de bara fungerade med Ultimate-versionen av Vista?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av payc
Jag har varit inne och pillat på de listorna, men jag fattade det som att de bara fungerade med Ultimate-versionen av Vista?

borde väll funka med alla ... är ju inte säkert alla som ska använda den kan tyska... så testa att ladda ner det och installera så får vi se vad som händer

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Detta ämne har avhandlats ett flertal gånger och dessutom så bör du tänka på §7 i fortsättningen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||