Är jag bäst på att Drifta i Carbon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Är jag bäst på att Drifta i Carbon?

Hmm, jag letar efter någon tävlig i Drift i antagligen Carbon eller kommande Prostreet. Varför? Kolla min score med en Mazda RX8 med allt i stock utom däcken som var pro och inställda på drift.

Det var en lång Drift från toppen till botten. 790 460 Poäng...

Vad är världsrekordet tro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
...
Registrerad
Mar 2006

Om du är bäst?

Nej jag vet många som driftar från toppen till botten, har en polare som fått över 1,000 000 (fast han kanske ljög/överdrev). Fast du slår ju mig med hästlängder, för jag blev aldrig bra på drifting i Carbon. Du ska dock se mig i Underground 2

MVH laggarbacken

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Första resultatet när jag googlade
http://www.youtube.com/watch?v=QcEcBNJ3e6I

16,782,340 poäng. Du ligger aningen efter honom.

SWECLOCKERS.COM
Stationär: i7 4790K @ 4,6 GHz, GTX 1080 8GB, 16GB DDR3, Corsair Hydro H100i, Corsair AX760, Bitfenix Prodigy mITX
Laptop: Apple Macbook Pro Retina 15" Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2005

Fick 50,000 i en drift förut, glad ändå jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Första resultatet när jag googlade
http://www.youtube.com/watch?v=QcEcBNJ3e6I

16,782,340 poäng. Du ligger aningen efter honom.

Waaah, vilken j*vla drift, men han har ju också grymt mycket bättre bil och kör på en längre bana...

'Det ser ut som om han har cheats på.

[EDIT]
Man ser glasklart att det är cheats på samtliga klipp... Säg någon bil som kan backa i 150 MPH? Finns inte, gör det på klippet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
H
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Man ser glasklart att det är cheats på samtliga klipp... Säg någon bil som kan backa i 150 MPH? Finns inte, gör det på klippet.

han backar ju iofs bara i 80 mph. och i nfs är ju allt möjligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Mar 2004

Hatar verkligen driftingen i NFS spelen då de hjälper en för mycket med vägar som är halkigare än blank is etc.. Hade varit så mycket roligare om de bara släppt iväg en i en backe eller på en bana och sen så hade man fått drifta av egen maskin istället för att bara måste svänga lite för att hamna i driften from hell!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Jag tog nästan 3 Miljoner poäng när jag nästan var vid mållinjen, sen överskattade jag en kurva och släppte gasen för att få grepp och flög in i väggen istället :(.

Näh, jag får jobba på att knäcka 3 Miljoner utan fusk eller tricks eller dylikt. Måste bara avgöra vilken bil som jag driftar bäst med, Muscle är ganska skoj och enkelt, Tuner svänger lite för bra, exotix är sämre än båda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2007

LocSin: testa att drifta i nfs underground 2. det är mycket verkligare än i carbon.

AMD Phenom II x6 1090T - Gigabyte GA-78LMT - EVGA GTX 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004

Han fuskar inte alls. Och även om han fuskat, vad spelar det för roll i vilken hastighet han backar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Han fuskar inte alls. Och även om han fuskat, vad spelar det för roll i vilken hastighet han backar?

'

Det går inte att backa i 80 MPH med någon bil eller inställning. DVS har de kanske inte fuskat, de har hardcorefuskat och ändrat spelet mjukvarumässigt och ändrat bilarnas prestanda på så sett, sen kan de ha ändrat allt som finns i spelet, hur hårt man måste krocka med en vägg för att avbryta en drift osv. Och hur mycket poäng man får (vinkel * Fart).

han krockar mjukt i en vägg i ca 180 MPH när det närmar sig slutet, och i den hastigheten så avbryts alla driftar oavsett hur mjukt man krockar.
FAKE borde det stå i Tilteln,

men iaf, det är tråkigt att försöka slå fuskare när det finns folk som tror på dem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Jag vill inte låta otrevlig nu men när man driftar i 150mph får man sjukt mycket poäng. Bara för att den här "Speed bonus" är maxad så får man mer och mer poäng ju fortare du kör. Vidare har jag touchat väggar i 180mph utan att driften har avbrutits, så det är ju inte säkert att det är fusk.

Du måste ju i alla fall hålla med om att killen är grymt duktig, eller hur?

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Om det är äkta så är han grym ja, men bara som han är äkta.

Be han göra om det på en helt ren dator men Carbon nyinstallerat och se om det går lika bra :), knappast skulle jag tro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Eller så är du bara sjukt avis?

i5 4690k, Asus z97-E, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, Crucial 250gb ssd, GTX 970 strix, 16gb ddr3 2400MHz, M2 silent pro 850w, Fractal Design R2, ASUS VG248, Windows 7 Ultimate x64. Sony xz1 Compact. SAAB 9-5 2.3t. Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Haha där kom det Klart du är avis när du kommer här med ett rejält resultat så kommer någon och äger upp dig helt, med filmbevis dessutom

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003

Alltså du är ju inte över en miljon i highscore och på youtube finns det massor av driftfilmer på flera miljoner. Påstår du att alla dom fuskar då eller?
Är det inte bara bättre att inse att du inte är bäst på att drifta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Eller så är du bara sjukt avis?

QFT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Aug 2005

Fått 2 894 000 själv engång. Så det går att få fint med poäng

Ryzen 2700X - Asus X370 Prime - 32gb 3ghz - 1080TI - 960 Evo 1tb
Asus Strix GL502VM - i7 7700HQ - 24 gb - GTX 1060 6gb - 512gb M.2
Lenovo Thinkpad 440p - i7 4710MQ - 16gb - GTX730m - 256gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Esbo, Finland
Registrerad
Feb 2005

Drifting i LFS>NFS.. mycket verkligare.. måste se om jag hittar en film jag sett en gång där två stycken driftar en hel bana bredvid varann. Fast det går ju inte att tävla på samma sätt som i NFS.

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Apr 2002

http://www.youtube.com/watch?v=FkZPyAr3NpU&

Lite roligare map, ser helt stört ut :C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svergie
Registrerad
Mar 2006

HAHA DU BÄST... Nejdu! en polare har fått en bra bit över 1500000 i första driften låg han på 93k

haha och nej han har inte fusk på han backar i 85 och inte 150 :S

Gigabyte Z-270 Gaming K3 | Inter Core i5 7600K kabylake | 16GB DD4 2400MHz | Nvidia GeForce GTX 780ti | Razer Deathadder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

^^,
Men jag fick 790K med en STOCKbil (RX8). Det enda uppgraderade var däcken som var Pro och inställda på drift.

De som slår rekord använder ju superbilar, men jag slog nästan en mille med en skräpbil och utan tricks. gick väl i en 60-100 KM/h hela vägen ner...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Feb 2003
Citat:

^^,
Men jag fick 790K med en STOCKbil (RX8). Det enda uppgraderade var däcken som var Pro och inställda på drift.

De som slår rekord använder ju superbilar, men jag slog nästan en mille med en skräpbil och utan tricks. gick väl i en 60-100 KM/h hela vägen ner...

Bara att inse att du Inte är bäst på att drifta. Kan vi sätta punkt här?

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2007

Ibland tycker jag att str8forthakill är lite väl skrytig. Jag kommer tillexempel ihåg hans "radiostyrda dator" som han aldrig la upp någon bild på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003

Helt sjukt att folk jämför Ferrari med Volvo...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004
Citat:

^^,

Hmm du åker i snigelfart och jämför dig med dom som åker i 270+ km/h?
Det är inte lättare med bra bilare det är svårare då allt händer bra mycket snabbare...
Är det så svårt att förstå och erkänna att du är långt ifrån bäst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/85825.html

där har ni mig på på demo banan.

1 mille score.

det är lite svårare att fixa skyhög score på sånna banor ,ganska svårt att få in en 20 x combo med så tighta checkpoints.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |