Permalänk
Robot

Antonprod

Här är mitt liv/system. : )

Burken består av följande:

Chassi: Thermaltake Damier A5000

Moderkaka: Asus P5N-E SLI
Processor: Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz
Minne: 2Gbyte Corsair 800mhz
Grafik: Gainward bliss 8800GTS 320MB
Nätagg: Corsair HX520W
HD1: Seagate 80GB (system disk)
HD2: Seagate 250GB (trasig?)

Jag är nog som alla andra där ute. Jag avskyr oljud! Därför har jag klätt hela min insida med skumplast, vilket dämpar riktigt bra!

Lägg märket till kabeldragningen! : )

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

8p från mig
Gillar idén med Skumplasten men undrar hur mkt det hjälper på graffet med tanken på att det blåser utåt...och där kommer nog mycket av ljudet också.
Men annars ser det snyggt ut!
Fantastisk kabeldragning;)

Permalänk
Medlem

Mycket fint!
Hur speglar du skrivbordsbilden, så att den vänds alltså?

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen din idé med att hänga upp datorn, såg väldigt trevligt ut ihop med din dualscreen, 10p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2
8p från mig
Gillar idén med Skumplasten men undrar hur mkt det hjälper på graffet med tanken på att det blåser utåt...och där kommer nog mycket av ljudet också.
Men annars ser det snyggt ut!
Fantastisk kabeldragning;)

Jo jag var också skeptisk till ifall det skulle funka med skumplast. Men direkt efter att jag hade monterat ihop allt och slagit på strömen så blev det en enorm skillnad!:)

Jo jag har lagt ner mycket tid på kabeldragningen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wile
Mycket fint!
Hur speglar du skrivbordsbilden, så att den vänds alltså?

Jag valde en bakgrund och flippade över den med photoshop. I mitt fall så är bakgrunden 3360x1050 stor.

Permalänk

Cleant! riktigt cleant! 10p från mig

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_Simon
Cleant! riktigt cleant! 10p från mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear2k
Gillar verkligen din idé med att hänga upp datorn, såg väldigt trevligt ut ihop med din dualscreen, 10p

Tackar!

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt, helt klart 10p.

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem

Riktigt Snyggt
vad har du för cpu kylare?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Riktigt Snyggt
vad har du för cpu kylare?

Det är en Scythe Infinity. Ger riktigt schyssta temps även fast fläktarna kör på låga varv.

Permalänk
Medlem

Vart är kablarna :S

Grattis du har fått mig imponerad.

9p

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

50 p till datorn, 100 p för hörnan,5p för lurarna, Gick inte rösta så mkt tyvärr. Men bara satt du vet. Jag mena det jag säger!

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk

Ser riktigt cleant ut! fått till kablarna underbart ju : ]

Permalänk
Medlem

oj oj oj!!! man önskar man hade det så:D riktigt snyggt! kan inte klaga på nått... 10p

Permalänk
Medlem

Stilrent, helt enligt min stil, även om jag kanske föredragit datorn på golvet eller på väggen under skrivbordet. Kanonsnygg hur som helst!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

varför hänger datorn på väggen igen? Annars ser det jäkligt najs ut!

Visa signatur

Daniel

Permalänk

Pure art, friend...pure art. Annorlunda o trevligt chassi, har aldrig sett det själv. Den burken är j-t finslipad! 10 p

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

blir inte datorn väldigt varm med alt det skumplastet????

Visa signatur

Gigabyte S series GA-965P-DS4, Intel Core 2 Duo Processor E6600 2,40GHz,2 gig Corsair DDR2 XMS2 6400, Hiper Type-R 580W,250 gig hårdisk, 300 gig Mybook

Permalänk
Medlem

Ser fint ut. Vad är det för skärmar?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

jobbar på en ganska exakt likadan chassiidé med skumplast men har ingen kamera hemma så jag kan knäppa kort och lägga upp ett galleri men det komemr när jag är klar

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Bland det snyggaste jag sett

10 / 10

Fresten.. detta med dämpningen.. blir det inte lite extra varmt p.g.a denna ljuddämpningsmetod ? Känns som det är som att trä in chassit i en fleecetröja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNeXi
Ser fint ut. Vad är det för skärmar?

Det är ett par Benq. Typ FP202W...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lovegren
varför hänger datorn på väggen igen? Annars ser det jäkligt najs ut!

Har väl alltid tyckt att ifall man köper något som kostar några tusen så är det väl ingen idé att ha den på golvet under bordet där ingen kan se den? ; )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrizz.se
Bland det snyggaste jag sett

10 / 10

Fresten.. detta med dämpningen.. blir det inte lite extra varmt p.g.a denna ljuddämpningsmetod ? Känns som det är som att trä in chassit i en fleecetröja.

Hahaha det var en riktigt rolig jämförelse:) Nja jag har sumpat temp kablarna till min fan-controller så jag vet inte riktigt vad tempen är men cpu brukar ligga runt 35idle och 48load. Grafikkortet kommer upp i 57 grader vid load.

Skulle dock vilja veta vad mina hårddiskar ligger på! Någon som kan tipsa om ett schysst program?

Permalänk

likadant chassi som mitt dock lite anorlunda moddade

(alla undrar vart kablarna är finns massor av utrymme bakom moderkorts plåten och sidoplåten )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
likadant chassi som mitt dock lite anorlunda moddade

Aaa du gillade inte heller det fula rutmönstret som var på framsidan? ; )

Permalänk
Medlem

Snyggt, får känslan av att vilja gå och lägga mig därinne och bara mysa!
Najs!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Aaa du gillade inte heller det fula rutmönstret som var på framsidan? ; )

det var bland det första jag tod bort ^^ snart 2 år sen

den om du tittar noga har jag vänt på hela mitre svarta plåten ^^
den sitter upponer men thermaltake ledden siter kvar dock har jag satt eltejp över rutorna på sidorna ^^

så är det målat med sama blåa färg i bakom och i springorna på svarta plåten o på intel loggan samt fläckt gallren uppe på

bilderna är inte lika bra som IRL blixten gör att man ser minsta dammkorn eller repa :S som inte är syndligt för ögat när man är här.. om man inte inspekterar jätte noga vill säga ^^

sen är väll mitt chassi en aningen mer fullproppat med saker än ditt ^^ ryms bara en hårdisk till sen är typ allt fullt.. ^^
vatten kylningen tar ju upp en hel del oxå :S

så har jag ett extra hål i fronten mellan nyckeln o HDD leden där sensorn sitter te TV kortet ^^ så slipper man nån lös enhet te Dosan

jag har gjort mängder med små moddar under åren ^^

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser eller har ni osså lagt märke till att han har glömt kablarna i verktygslådan hehe mycke snygg och stillren en solklar 10a.

Var har du köpt skumplast vill osså "inreda" min dator med det-

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Slipsmannen
Citat:

Skulle dock vilja veta vad mina hårddiskar ligger på! Någon som kan tipsa om ett schysst program?

Jag kör med Lavasys Everest - Ultimate Edition, funkar som en jävla dröm gör det, eller gjorde det, tills jag bytte till Vista 64, men när jag körde XP så är deras sensorer sjukt grymma, allt ifrån båda (alla fyra) kärnorna på pluggen, till moderkort, hdd's och allt du vill veta temps på, är det så att du inte kan få tag på det så messa mig så löser vi det

fö så var ljuddämpningen bland det bättre jag sett, ska nog ta och införskaffa mig en del ljudskum, har du fäst det med dubbelhäftande eller har du fått tag på skum med tejpsida?

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

Mycket fint, 8 poäng får du. -1 för datorn på väggen och -1 för din sterila hörna.

Permalänk
Medlem

Pra pra...hur ser tempen ut med allt skummgummi?

Borde inte värmen öka iom att det fungerar som en sorts isolering?

Visa signatur