Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
okej:) ska vi ge 150€ var och slita det i 2 delar, vi får ju varsitt 8800gts320mb då;)

Då bjuder jag 150.01€ ^^.

Permalänk
Medlem

Sluta spamma och använd anonnsforumet istället!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Knappast värt att sälja GTXet då det fortfarande är lite bättre. Du kan ju annars klocka det så blir det bättre än GT klockat. Vad vet jag

Hehe nej jag ska inte sälja det. Inte lönt men man blev bara så jävla sugen.
Speciellt när man såg testerna på hårdvaruavkodningen.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

vilken fruktansvärd tortyr det är att vänta.

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Hehe nej jag ska inte sälja det. Inte lönt men man blev bara så jävla sugen.
Speciellt när man såg testerna på hårdvaruavkodningen.

Med din prolle har det ju ingen betydelse.. Men tror ändå att värdet på dagens 8800serie kommer sjunka ganska fint. Därför är jag glad över att jag fick iväg min rigg för så pass fina pengar ändå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO
Länken funkar inte för mig, måste man ha någon språkcodec för att se japanska sidor lr?

FF verkar inte gilla den sidan, testa IE i stället.

Annars är det här en bra post på xs: http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=2507552&po...

Permalänk

Ho ho, jag tror aldrig jag har sett AMD fått så här mycket pisk av ett low- high end kort. Så mycket rådäng för lite pengar. Bra för Nvidia och konsumenter.
Nu väntar vi bara på AMD och ser om de har något att komma med. Skyndar de sig inte så kommer Nvidia att norpa väldigt många kunder från AMD lika snabbt som Nvidia gjorde när AMD hade fullt upp att få R600 korten och dess drivrutiner att överhuvudtaget fungera som det skulle.

För er som tycker att 8800GTS 640 och 320 är struntsamma kan ta och kolla på nedan bild och förstå hur mycket minne har betydelse egentligen. G.L att spela crysis med ett 8800GTS 320M med fina detaljer på jämfört med 640M och uppåt:
http://www.pictureupload.de/originals/pictures/231007111511_w...

Klocken är ganska hyffsad på default kylare, ca 130Mhz. Men lugna er tills de extrema kylarna sätts på kortet. Ca 800-900Mhz GPU enligt mina källor.

Like i told you guys.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vad är det för kontakt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Med din prolle har det ju ingen betydelse.. Men tror ändå att värdet på dagens 8800serie kommer sjunka ganska fint. Därför är jag glad över att jag fick iväg min rigg för så pass fina pengar ändå..

Nej men IFALL jag skulle sälja det hade jag haft ca 2000 kr över och få det jag kan lägga till en hundrig och få en Q6600, och då lär ju de bli en skillnad, även om inte mega skillnader.
Spelar heller inte så värst mycket längre eller rättare sagt lika mycket som när jag fick GTX:et, glor mer på film och sysslar med video på denna datorn så därför jag tänkt att jag kunde vinna något på det.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd

Kommer man kunna MAXA CRYSIS i 1680*1050 med 8800GT och 2gig minne+ e6750 @3GHZ

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Kommer man kunna MAXA CRYSIS i 1680*1050 med 8800GT och 2gig minne+ e6750 @3GHZ

Maxa tror jag inte men köra någorlunda högt iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket länge sen jag sett ett så här hypat kort...senast tror jag var när nvidia släppte 7900serien eller nått!!!
känner mig som ett litet barn som väntar på julafton!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Maxa tror jag inte men köra någorlunda högt iallafall.

Vad krävs för att maxa det tror du, är det cpun eller grafikkortet som kommer sätta stop för mig om jag har 8800gt 512 + att vi säger lite klock på kortet då.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Vad krävs för att maxa det tror du, är det cpun eller grafikkortet som kommer sätta stop för mig om jag har 8800gt 512 + att vi säger lite klock på kortet då.

Två 8800GT för priset av ett GTX.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Mm, det är grafikkortet som sätter stopp joshoa.

Permalänk
Medlem

joshoa, ett GTX eller 8800 Ultra så kan du klart maxa Crysis med din dator, eller 2 GT:s som en annan sa. Men då måste ditt moderkort ha stöd för Sli. Om jag förstått rätt?

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Avstängd

Vi kanske ska lugna oss tills det släpps om!!!

Det skulle ju släppas den 23e

Permalänk
Avstängd

det är nogot som är fel nuförtiden, det är dyrt att kunna spela
egentligens ku man köpa en Xbox eller något... men hårdvara är ju kul:( . ack så dyrt dock

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

finns knappt inga spel som behöver så pass bra gfxkort..

Permalänk

Kul att mitt kommande datorköp blir så vältajmat.
Nu skall jag bara vänta in Phenom och se om den är bättre än Q6600, troligen inte, och framförallt vänta in den prissänkning på Q6600 som Phenom kommer orsaka.
Sen smäller jag till

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
Vi kanske ska lugna oss tills det släpps om!!!

Det skulle ju släppas den 23e

du har alla äggen i korgen

Nej, den 29:e

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Citat:

det är nogot som är fel nuförtiden, det är dyrt att kunna spela
egentligens ku man köpa en Xbox eller något... men hårdvara är ju kul:( . ack så dyrt dock

Dyrt? Vad kostar bil att äga? Ca 2000kr för medelsvennson i endast bensinpengar per månad. Sedan ska man egentligen räkna på 20kr/Litern då det är slitage med mera. Sedan ska man modda bilen i vår ungdom med mera. Bil är dyrt och elektronik är billigt i jämförelse.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

men om du kollar tråden under SMARTASS så står det den 23e!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahen
Vad är det för kontakt?

För att koppla in ljud från ljudkort för att kunna få med ljud i HDMI-kabelnär man använder adapter. Står i texten att det inte är någon standardkontakt såvitt jag förstår det.

Är för övrigt också väldigt imponerad av prestandan om det visar sig hålla grenom fler reviews, som vi vet så kan det diffa en hel del mellan olika reviews som på ytan ser ut att vara exakt likadana.
Jag är dock lite kritisk till testet av ett par anledningar, som visar att testet kan vara vinklat onödigt mycket:
1. De kan uppenbarligen mäta ljudvolymen på GT-kortet för att få en siffra, men de har inga andra siffror som referenser eller ens nämner om det låter lite eller mycket i förhållande till andra kort.
2. Den statiska placeringen av resultaten i tabellerna, men siffrorna på det stället de skriver dem, i kombination med ett dynamiskt maxvärde av staplarna gör att det blir en typ av illusion som gör att GT ser ut att prestera bättre än vad det gör relativt mot de andra korten.
3. De spel som finns i DX10 testas bara i DX10. Som vi vet sen tidigare så kan det kastas runt ordenligt om man kör i DX9, som många gör i XP eller väljer att göra i Vista för att få acceptabel framerate i vissa spel.
4. De har valt att inte patcha exempelvis WiC, en patch som gör att framförallt ATI får bättre siffror.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse

4. De har valt att inte patcha exempelvis WiC, en patch som gör att framförallt ATI får bättre siffror.

Fast det är ganska ointressant då AMD som de heter inte har så mycket att komma med just nu oavsett. Sedan är ju testet tänkt för 8800GT med lite jämförelse av andra kort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Fast det är ganska ointressant då AMD som de heter inte har så mycket att komma med just nu oavsett. Sedan är ju testet tänkt för 8800GT med lite jämförelse av andra kort.

Hur menar du nu? Det är väl knappast så att AMD blir totalt överkört på alla test som du verkar vilja få det att framstå. De har dessutom trots allt med kortet i testet, och om de då väljer att testa ett spel med buggar som sänker prestandan för ett av korten i testen, så blir testet mindre trovärdigt. Om de gör en sådan sak, varför skulle de då inte göra andra saker som gör att resultaten skiljer sig från verkligheten? Att försvara att de inte lagt in en snart en månad gammal prestandapatch är bara dumt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Hur menar du nu? Det är väl knappast så att AMD blir totalt överkört på alla test som du verkar vilja få det att framstå. De har dessutom trots allt med kortet i testet, och om de då väljer att testa ett spel med buggar som sänker prestandan för ett av korten i testen, så blir testet mindre trovärdigt. Om de gör en sådan sak, varför skulle de då inte göra andra saker som gör att resultaten skiljer sig från verkligheten? Att försvara att de inte lagt in en snart en månad gammal prestandapatch är bara dumt.

Okej jag skriver så här istället.

AMD blir totalt överkört av den enkla anledningen att HD2900XT 1GB kostar över 4000kr idag och har dubbelt så mycket videominne och DDR4 jämfört med 8800GT.

Sedan var det i ett spel som det inte var patchat. Det spelar väl ingen roll när testerna framförallt visar hur bra 8800GT presterar. De hade inte ens behövt ha med AMD i listan över huvudtaget med tanke på att GTX regerar och man vill se skillnaden mellan GTS versionerna och GTX. AMD är ganska ointressant just nu överhuvudtaget.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Okej jag skriver så här istället.

AMD blir totalt överkört av den enkla anledningen att HD2900XT 1GB kostar över 4000kr idag och har dubbelt så mycket videominne och DDR4 jämfört med 8800GT.

Sedan var det i ett spel som det inte var patchat. Det spelar väl ingen roll när testerna framförallt visar hur bra 8800GT presterar. De hade inte ens behövt ha med AMD i listan över huvudtaget med tanke på att GTX regerar och man vill se skillnaden mellan GTS versionerna och GTX. AMD är ganska ointressant just nu överhuvudtaget.

Du verkar inte läsa vad jag skriver. Det är ju inte enda tveksamma punkten jag tagit upp. Och om de inte tagit upp något ATI-kort så hade vi inte vetat hur mycket bättre kortet är, med tanke på att det är väldigt sällsynt med tester som använder 7.10-drivers. Sen är det även många som kollar på XT-prestandan för att jämföra med pro-korten, som de flesta kör klockade betydligt högre än XT. Du själv säger ju att det inte är någon skillnad mellan 512MB och 1GB, så därför kan man faktiskt se prestandaskillnaden mellan ett kort från nvidia som kostar 2000 kr, och ett kort från ATI som kostar 2000 kr, eller hur? På vilket sätt skulle den jämförelsen inte vara relevant?

Permalänk

Hur blir det med drivrutiner ? jag antar att det är inte blir samma problem som när 8800serien kom ut......eller ?

Permalänk
Inaktiv

Enligt flera butiker skulle de få in 8800GT den 23 oktober men lansering har skjutits fram.