Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
har vi, så 8800gts 640 kör om 8800gt 512?
då får du bevisa det å, bara så vi vet;)

Om du läser vad jag skrev så frågade jag hur 640Mb inte ger mer prestanda i högre upplösningar jämfört med 512Mb. 640 är ju trots allt 128mb mer än 512 right?

När spel kräver mycket minne så åker 512mb bak och ännu mer 320M versionen. Titta inte ens på HD2900XT kortet och dessminne utan jämför Nvidias emellan som är byggda på samma arkitektur:
http://www.expreview.com/img/topic/8800gt/pt_02.png

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

de där va trist att se:(

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Ingen som sett när det kommer till sverige o a svenska priset kommer o landa på

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
Ingen som sett när det kommer till sverige o a svenska priset kommer o landa på

Du har 5 sidor i denna tråd och 3 andra trådar du kan söka svaret..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Du har 5 sidor i denna tråd och 3 andra trådar du kan söka svaret..

oj va vänlig du va då svara inte om du inte kan ge det svar jag bad om

jag orkar inte kolla igenom 200 svar i denna tråd utan bad om ett svar om va det kan kosta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
oj va vänlig du va då svara inte om du inte kan ge det svar jag bad om

jag orkar inte kolla igenom 200 svar i denna tråd utan bad om ett svar om va det kan kosta.

Hur ska jag kunna säga vad kortet ska kosta när det inte ens har nått marknaden?

Det pekar på 2-3000:-..det är allt vi vet..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

okej ja det va ett bättre svar en det förra ,det måste du förstå skälv att jag bara gled in på denna tråd så jag orkar inte läsa igenom 160svar för o få veta ,kollade skälv runt o såg att det inte fanns i sveriges butiker så därför stälde jag frågan.

Visa signatur

Permalänk

Med tanke på att det är 5 sidor med kärring-gnabb i denna tråden så förstår jag fig!

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Med tanke på att det är 5 sidor med kärring-gnabb i denna tråden så förstår jag fig!

HE he

Visa signatur

Permalänk

Mitt tips är att det kostar 2300 (dom jäkla utsugarna ) och de lär finnas i lager runt 5 november.

8800gt har gjort folk rätt sura har jag märkt, många kontroverser pga det

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

hmm kanske skall man skita i 8800gt och köra med lite voodoo 2 power istället!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

hade nog köpt ett om dom kostat 1800kr som dom skulle ha kostat...

Permalänk
Medlem

Priset kommer säkert att sänkas. Men de första korten tar de lite mer för ^^,

Permalänk
Medlem

Priset på prisjakt.nu på 8800GT (finns bara Gigabyte) Har Inte gått upp, utan dem "vanliga" affärerna med vettiga priser (1800-2000 kr) har tagit bort det ur sitt sortiment (för närvarande så klart) och då finns det bara "ovanliga" butiker kvar att beställa ifrån med löjliga priser (som det alltid finns till allting i princip).
Därför kanske det har sett ut som om priset har gått upp men i själva verket har inget förändrats.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Jag förstår inte varför man bekymrar sig om 2000 eller 3000kr. Man får ett kort som presterar riktigt bra för pengarna oavsett 1500 / 2000 / 3000kr. Ska man få lika bra prestanda idag så får man köpa ett 8800GTS 640 och klocka det. De man ska lacka på i så fall är återförsäljarna av korten som av "misstag" lägger in priser om 1800 och uppåt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Känns inte som man ska jämföra priserna mot kort som varit ute i ett år. Det som avgör priset lär vara AMD's pris/prestanda förhållande. Skulle detta kort få ett pris på 3000:- kanske det skulle vara värt i förhållande till 8800GTX, men om AMD släpper ett kort med i stort sett samma prestanda för runt 2000:- blir det ju en helt annan sak.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nu får du förklara lite. Hur ger inte GTS 640mb minne mer prestanda i högre upplösningar jämfört med 512mb? Vi har ju sett klart och tydligt i tester med ett 8800GT i testet att 640Mb kör om 8800GT när det kräver riktigt mycket minne.

Sådana höga upplösningar är ändå riktigt onödigt att diskutera om då det inte används speciellt mycket, tycker du inte det?
Jag fick för mig att det handlade om mer vanliga upplösningar, som 1920 och möjligtvis upp till 25xx, men jag kanske hade fel, jag har inte läst igenom hela tråden.

Men du kanske menar att 640mb kortet drar över GT'n vid dessa upplösningar? Var GTS'en i referensklock isåfall?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Sådana höga upplösningar är ändå riktigt onödigt att diskutera om då det inte används speciellt mycket, tycker du inte det?
Jag fick för mig att det handlade om mer vanliga upplösningar, som 1920 och möjligtvis upp till 25xx, men jag kanske hade fel, jag har inte läst igenom hela tråden.

Men du kanske menar att 640mb kortet drar över GT'n vid dessa upplösningar? Var GTS'en i referensklock isåfall?

Nej alltså 1280*1024 är en standard upplösning idag och 1920*1200 är mindre ovanligt idag.

Ja alltså i testet jag länkade i det spelet så presterade 8800GTS 640M bättre än ett 8800GT på grund av minnet. Så minne är verkligen viktigt beroende på spel och dess uppbyggnad. Andra spel kräver inte lika mycket av videominnet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Inaktiv

8800GT har mindre minne samt smalare minnesbuss vilket onekligen kan ge kortet en nackdel i bandbreddskrävande spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
8800GT har mindre minne samt smalare minnesbuss vilket onekligen kan ge kortet en nackdel i bandbreddskrävande spel.

Som t.ex. Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Som t.ex. Crysis

skulle dagens Gts vara bättre till att spela crysis till än GTn som kommer? Är det de du menar? hur mkt sämre prestanda handlar det om ?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Hur ska någon kunna veta det, Dookan? Varken Crysis eller 8800GT har kommit ut ännu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
skulle dagens Gts vara bättre till att spela crysis till än GTn som kommer? Är det de du menar? hur mkt sämre prestanda handlar det om ?

Det är det nog ingen som vet förutom Crytek själva men jag tror att våra spekulationer kring detta är fel. Cevat och hans gäng på Crytek har ju spelat Crysis med 8800GT och GTS och de menar på att det är ett superbra kort för Crysis för pengarna.

Jag tror inte man behöver vara orolig för det. Sedan är kortet väldigt klockvänligt och som de flesta här inne vet så ger extra Mhz ganska mycket boost i spel med ett Nvidia kort på senare dagar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CmeC
Hur ska någon kunna veta det, Dookan? Varken Crysis eller 8800GT har kommit ut ännu.

Som jag skrev ovan så har Crytek spelat med kortet då Crytek och Nvidia är som jag och min sambo ungefär, fast affärsmässigt.

Citat:

Intervjun gjordes igår förmiddag halv 11
Shack: Do you have any insight to how well the upcoming range of cards will support Crysis, not just on the high end but lower down the ladder as well?

Cevat Yerli: Very, very well. Stay tuned for more on this. In mid November you will see the new NVidia cards. They are a blast for Crysis and really, really very good deals.

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=639

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan

Ingen aning

Permalänk
Medlem

Nån som har nån aning om när en gigs korten kommer (bara ett rykte)? och nej jag orkar inte läsa igenom 500 inlägg, redan läst 100 utan att hitta nåt.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Som t.ex. Crysis

Hur vet du att Crysis gynnas av fetare minnesbuss?

Jag misstänker att 8800 GT kommer att förödmjuka 8800 GTS i just Crysis.

Permalänk
Hedersmedlem

xavixavixavi, A.N'doja och Sanazin m.fl. som höll på med massa ovidkommande prat, känner er tillsagda och håll er till topic hädanefter! Munhugga kan ni göra vi PM.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Inaktiv

folk får cirka 10-20 fps med 8800 så att spela crysis på högsta i dagens läge kan ni ju bara glömma. Medium/high i lägre upplösningar kanske.

Det som är imponerande med 8800GT är dess tweakade shaders:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43412&page=39

Mer än dubbla 8800GTS fillrate, jäklar vad imponerande, samt single-slot 55 nm, och nu verkar hd3870xt ha yield-problem vilket gör att det inte kommer finnas så stor tillgång på dessa, vilket leder till att det går ännu sämre för ati, high-end prestanda för 2k kr är abslout inte dåligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Hur vet du att Crysis gynnas av fetare minnesbuss?

Jag misstänker att 8800 GT kommer att förödmjuka 8800 GTS i just Crysis.

Det är väl ganska självklart att Crysis är ett bandbreddkrävande spel?

Jag tror att GT:s prestanda i Crysis kommer begränsas av den lilla mängden minne.

Permalänk
Medlem

jag kommer ju själv att köpa et 8800GT 512 å hoppas, tror å vill att det skall gå att spela på 1280X1024 med med/high inställningar om inte kanske lite bättre inställningar men jag kräver absolut ingen större upplösning!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510