Permalänk

Ja då börjar det bli slutspekulerat

Ser ju onekligen bra ut, undrar om nya GTS:en blir en lika stor succe, man kanske ska vänta till 19:e nov innan man handlar...

VR-zones review...

http://www.vr-zone.com/articles/Nvidia_Geforce_8800GT_Review/...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach

Ser ju onekligen bra ut, undrar om nya GTS:en blir en lika stor succe, man kanske ska vänta till 19:e nov innan man handlar...

VR-zones review...med SLI dessutom...

Shit!!, Ja bara måste ha det dära kortet!, Verkligen värt pengarna + att jag kan återanvända min VF-900-CU på kortet

Visa signatur

Asus P5W Dh Deluxe | E6300 1,86 @ 3,1ghz | Ocz Ati Crossfire Pc6400 800mhz 2048mb KIT | Tagan 530W | Hårddisk? RPM? 320gb | Sparkel 8800GT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach

VR-zones review...

Haha vilket roligt test, undrar när det kommer mer neutrala test som inte är till för att få fanboys att få ståfräs. Patetiskt.

Permalänk

måste säga att dom svarta 8800gt ser ut som ett dyrt chockladpaket, bokstavligen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Haha vilket roligt test, undrar när det kommer mer neutrala test som inte är till för att få fanboys att få ståfräs. Patetiskt.

Känner du dig fetblåst för att du köpte dig ett HD2900PRO för ett tag sedan för lika mycket pengar som ett 8800GT kommer att kosta inom loppet av en vecka? Det ser så ut.
http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/index....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
måste säga att dom svarta 8800gt ser ut som ett dyrt chockladpaket, bokstavligen...

Håller med, ser riktigt goda ut.

----
Vi ser ju klart och tydligt att 8800GT inte hänger med i väl krävande spel som Crysis där man behöver mycket minne. GTX ligger på 20fps+ medans 8800GT ligger under 10fps vilket är mindre bra enligt mig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Känner du dig fetblåst för att du köpte dig ett HD2900PRO för ett tag sedan för lika mycket pengar som ett 8800GT kommer att kosta inom loppet av en vecka? Det ser så ut.
http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/index....

Nejdå, jag blir bara mer och mer nöjd med mitt pro, man ser ju tydligt i de nya testerna att det inte skuljer så mycket så det är värt en uppgradering, plus att jag är nöjd med att jag inte köpte ett GTS-kort vilket uppenbarligen är ännu sämre
Iaf, tycker det är skitbra att det kommit ett ännu bättre kort i den prisklassen. Det jag reagerade på i vr-zone är att de använder sig av statistik och diagram som visar resultaten så som de vill att de ska se ut. Om man inte tänker på vad som faktiskt står eller vet hur man kan fuska med diagram, så tror man att kortet är bättre än vad det egentligen är.
Kolla följande sida i testet exempelvis: http://www.vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review...
De ändrar basen i det första diagramet för att få skillnaden se stor ut till GT-kortets fördel, sedan ändrar de basen igen i nästa diagram för att kortet inte ska se ut att halka efter så mycket.
Detta resulterar i att skillnaden på 3.62FPS ser gigantisk ut till GT-kortets fördel, men att skillnaden på 9.85FPS till kortets nackdel ser betydligt mindre ut.

Pinsamt som sagt var.

Permalänk
Citat:

Nejdå, jag blir bara mer och mer nöjd med mitt pro, man ser ju tydligt i de nya testerna att det inte skuljer så mycket så det är värt en uppgradering, plus att jag är nöjd med att jag inte köpte ett GTS-kort vilket uppenbarligen är ännu sämre
Iaf, tycker det är skitbra att det kommit ett ännu bättre kort i den prisklassen. Det jag reagerade på i vr-zone är att de använder sig av statistik och diagram som visar resultaten så som de vill att de ska se ut. Om man inte tänker på vad som faktiskt står eller vet hur man kan fuska med diagram, så tror man att kortet är bättre än vad det egentligen är.
Kolla följande sida i testet exempelvis: http://www.vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review...
De ändrar basen i det första diagramet för att få skillnaden se stor ut till GT-kortets fördel, sedan ändrar de basen igen i nästa diagram för att kortet inte ska se ut att halka efter så mycket.
Detta resulterar i att skillnaden på 3.62FPS ser gigantisk ut till GT-kortets fördel, men att skillnaden på 9.85FPS till kortets nackdel ser betydligt mindre ut.

Pinsamt som sagt var.

Hehe jo jag kan hålla med dig. Men det är nog bara för att säljskilja korten emellan.

Men de brukar alltid ha sådana knäppa staplar där folk tänker "wow" men förstår inte att det skiljer på sin höjg 8fps och inte 80 fps.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk

Sett några kommertarer att det ska vara ett ljudligt kort. Men det ska inte vara några problem att sätta på någon av dessa kylare eller?

http://www.sweclockers.com/recension/?id=5978

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Well, det förekommer olika uppgifter ang. ljudet. En test säger att det skulle låta mindre än GTS.

http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/page13...

Noise Level
Using a sonometer placed 2.7" away from each card's fan, we measured the noise after disconnecting the CPU's fan (only the PSU's discreet fan was on).

Of all the cards tested, the MSI version of the GeForce 8600 GTS is the noisiest with its double slot cooling system (that doesn't slow down in 2D), followed by the HD 2900 XT whose blowing noise is really dreadful in 3D. After that, we enter discreet grounds, and the GeForce 8800 GT still walks a flawless path by still being as discreet as, if not more so than, the other GeForce 8800. Its fan is only noisy for two seconds when the PC is turned on, but noise never increased during games.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Well, det förekommer olika uppgifter ang. ljudet. En test säger att det skulle låta mindre än GTS.

Tycker kylningen ser ganska bra ut när locket är avplockat, stor fläkt men flänsen är kanske inte den största men helt ok.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Citat:

Pinsamt som sagt var.

Varför har de då inte zoomat in på övriga ställen där 8800GT ligger bra till, som här t.ex. Då skulle ju kortet se ännu bättre ut.

http://www.vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review...

Det går liksom inte att förneka att 8800GT är ett bra presterande och prisvärt kort.
Jag skulle kunna förstå din indignation om VR-Zone hade testat 8800GT mot ett ATI-kort och missat med skalningen, men mot andra Nvidia-kort? Hur fasen lyckas du få det till fanboyism? Det är snarare så att det får de andra korten från Nvidia att framstå i dålig dager. De säljer förmodligen hellre många GTX-kort för dubbelt så mycket pengar, än många 8800GT-kort.
Nej, den ende fanboyen här verkar vara du.

Förhoppningsvis blir ATI's nästa kort ett lika bra och bra prissatt kort som 8800GT, så att det blir konkurrens och fortsatta bra priser.
Jag skiter personligen i vem som gör kortet, bara det presterar bra, har ett bra pris och det inte kräver ett kärnkraftverk för att drivas.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Text

Jo en sak man stör sig på ofta är detta när man blir kallad för fanboy (tänker ej på dig TheNisse).

Då skriver dom "ja man ser ju din signatur". Ja min signatur håller marknadens bästa kort, vad f** vill du?

Fanboy är väl snarare om jag köper motpartens kort som inte håller toppen och kämpar med tagentbord och klor om hur bra det kortet är och hur bra kortet kommer att vara med nya drivrutiner och hur fegt det är att jämföra X med Y and so on...

Det är drygt att bli kallad för fanboy för att man var smartare och valde det bättre kortet right? Men ändå börjar dessa människor.

-------------------------------------------

Putto:
Ja den såg inte så löjlig ut kylaren i alla fall. Fast den ser dock inte speciellt tyst ut men är ändå tystare än alla G80 kort enligt testerna.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Jag blev lite förvånad att fläkten är så stor, jag förväntade mig en liten ettrig 40mm-fläkt under huven.

Stilrent kort, bra jobbat NV.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Jag blev lite förvånad att fläkten är så stor, jag förväntade mig en liten ettrig 40mm-fläkt under huven.

Stilrent kort, bra jobbat NV.

Hehe, håller med. Man tittade först på fläkten och tittade snabbt som katten bort, tills man öppnade huven på den. Fast den ser ju ut att låta endel men den gör ju inte det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
[B]

Det är drygt att bli kallad för fanboy för att man var smartare och valde det bättre kortet right? Men ändå börjar dessa människor.

Smartare?
Nu överdriver du

En fanboy är någon som håller på ett märke utan att motbevis spelar någon roll.
Apple är fulla av fanboys som försöker påvisa hur bra apple är och deras nya OS etc med funktioner som inte ens nördar bryr sig om.
Apple samt linux är små leverantörer och inget för en seriös spelare.

Nvidia har gjort ett bra kort.
Men ATI äger iallafall.
Nya 3870 blir billigare samt med stöd för dx10.1 gör kortet mer lämpligt för framtida spel och räcker längre.
Iallfall minst 3 månader.
Hårdvaran idag är max 1 år innan den är föråldrad.

Nvidia lurar sina trogna köpare med att presentera ett nytt kort som är billigare och bättre än deras nuvarande high end modeller, ja Ultra undantaget då.
Tänk den som köpte ett kort GTS för en månad sen, och blir omsprungen med ett billigare kort.
Skäms Nvidia.

ATI kan man lite på, deras kort om man köper ett kort så räcker det längre, deras nya kort är inte snabbare men kallare och stödjer nya funktioner och fixar gamla fel.
Så ati är det smartare köpet då man får samma snabbhet men nya funktioner så att tidigare köpare kan känna sig som en bra köpare för den är framtidssäker.

Jag köper det kort som ger mig bäst pris/prestanda och och stödjer de funktioner jag söker i de spel jag vill spela.
Dx10.1 kommer i kommande spel eller inpatchade i dagens crysis etc..
Men frågan är när och hur har då hårdvaran skiftat?

Om ett bra mid end kort kostar 2k så kan man faktiskt kosta på sig att köpa nytt oftare än tidigare.

Samt, gärna kort som visar sig inte krångla i spelen.
Hatar kort som strular med min maskin.
De ska bara funka

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Smartare?
Nu överdriver du

En fanboy är någon som håller på ett märke utan att motbevis spelar någon roll.
Apple är fulla av fanboys som försöker påvisa hur bra apple är och deras nya OS etc med funktioner som inte ens nördar bryr sig om.
Apple samt linux är små leverantörer och inget för en seriös spelare.

Nvidia har gjort ett bra kort.
Men ATI äger iallafall.
Nya 3870 blir billigare samt med stöd för dx10.1 gör kortet mer lämpligt för framtida spel och räcker längre.
Iallfall minst 3 månader.
Hårdvaran idag är max 1 år innan den är föråldrad.

Nvidia lurar sina trogna köpare med att presentera ett nytt kort som är billigare och bättre än deras nuvarande high end modeller, ja Ultra undantaget då.
Tänk den som köpte ett kort GTS för en månad sen, och blir omsprungen med ett billigare kort.
Skäms Nvidia.

ATI kan man lite på, deras kort om man köper ett kort så räcker det längre, deras nya kort är inte snabbare men kallare och stödjer nya funktioner och fixar gamla fel.
Så ati är det smartare köpet då man får samma snabbhet men nya funktioner så att tidigare köpare kan känna sig som en bra köpare för den är framtidssäker.

Jag köper det kort som ger mig bäst pris/prestanda och och stödjer de funktioner jag söker i de spel jag vill spela.
Dx10.1 kommer i kommande spel eller inpatchade i dagens crysis etc..
Men frågan är när och hur har då hårdvaran skiftat?

Om ett bra mid end kort kostar 2k så kan man faktiskt kosta på sig att köpa nytt oftare än tidigare.

Samt, gärna kort som visar sig inte krångla i spelen.
Hatar kort som strular med min maskin.
De ska bara funka

Du verkar ju vara inte riktigt sann...
Hur fan vet du att ATI's nya 3870 kommer vara billigare ? Det är väl bara löjligt att påstå att det skulle räcka längre, dx10.1 kommer nog inte vara ett krav på bra länge, och när det väl blir det kommer denna generation kort inte ha nånting att komma med ändå.

Det roligaste påståendet är ju ändå att du tycker att det är dåligt av nvidia att släppa ut nya snabbare kort till ett lägre pris. Du menar att det är bättre att man inte släpper snabbare kort, för att inte göra sina tidigare kunder besvikna!

Som sagt, du verkar ju vara helt otrolig! Snacka om att till vilket pris som helst försöka vrida till saken till ATI's fördel. Roligt att du inte tror på att det kommer prestera bättre med nya modeller och att du inte bryr dig om prestanda. Du verkar ju verkligen vara en fanboy som försöker hitta argument att välja kort som är sämre. Argument som "hur det skulle kännas att bli omsprunget av ett nytt kort", haha.

Börjar nu fundera, är du ironisk eller ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks

Ett litet trollbarn är vad han är, så bry dig inte om honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
En massa text..

Skäms Nvidia.

bla bla

Vad spelar det för roll?

Jag köpte ett 8800gts för 3 veckor sedan, mitt 3:dje 880gts, ska jag hacka på Nvidia då för att de släpper 8800gt nu?

Nej, 8800GTS har ju funnits länge, det hade alltså inte spelat nån roll om jag hade köpt 8800gts nu eller för 6mån sen, jag hade blivit lika "lurad" ändå.

Marknaden förändras, det kommer nytt hela tiden, anser du då att för att rättfärdiga alla 8800gts ägare så ska 8800gt kosta mer eller vara sämre än 8800gts?

Antagligen är ju 8800GT billigare att tillverka, Därav priset!

Det finns tillverkare som tillverkar bilar för en kostnad av 100.000 och säljer dom för 500.000, men det finns tillverkare som tillverkar bilar för 100.000 men ändå bara säljer för 150.000..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks

Japp.

Heder till att du har humor.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Hehe, tänkte väl det Ingen kan väl vara så fanboy, det roliga är ju dock att du verkligen tagit argument som fanboys brukar använda sig av. Såsom "prestanda inte det viktigaste" m.m. Dock så var det kanske lite extremt med alla fanboys argument på en gång
Aja, du fick mig att fundera och tveka om du var ironisk iaf

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

En ny review med t.ex bf2

http://www.guru3d.com/article/Videocards/468/1/

"Would you believe that you are again looking at 4xAA and 16xAF here @ 2560x1600 where we still have a friggin' 75+ FPS framerate with the 8800 GT."

He he

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Putto
En ny review med t.ex bf2

http://www.guru3d.com/article/Videocards/468/1/

"Would you believe that you are again looking at 4xAA and 16xAF here @ 2560x1600 where we still have a friggin' 75+ FPS framerate with the 8800 GT."

He he

Presterar superb där i alla fall.

De hackade på SLI prestandan men om jag får säga det själv så presterar SLI i det testet i högre upplösningar bättre än vad G80 och R600 någonsin har gjort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

någon som vet om detta verkligen stämmer?

http://www.techspot.com/article/73-crysis-performance/page3.h...

dvs resultaten ser förvånansvärt bra ut på DX9 på crysis iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Varför har de då inte zoomat in på övriga ställen där 8800GT ligger bra till, som här t.ex. Då skulle ju kortet se ännu bättre ut.

http://www.vr-zone.com/articles/Nvidia_GeForce_8800_GT_Review...

Det går liksom inte att förneka att 8800GT är ett bra presterande och prisvärt kort.
Jag skulle kunna förstå din indignation om VR-Zone hade testat 8800GT mot ett ATI-kort och missat med skalningen, men mot andra Nvidia-kort? Hur fasen lyckas du få det till fanboyism? Det är snarare så att det får de andra korten från Nvidia att framstå i dålig dager. De säljer förmodligen hellre många GTX-kort för dubbelt så mycket pengar, än många 8800GT-kort.
Nej, den ende fanboyen här verkar vara du.

Förhoppningsvis blir ATI's nästa kort ett lika bra och bra prissatt kort som 8800GT, så att det blir konkurrens och fortsatta bra priser.
Jag skiter personligen i vem som gör kortet, bara det presterar bra, har ett bra pris och det inte kräver ett kärnkraftverk för att drivas.

Varför blir jag anklagad för att vara fanboy för att jag tar upp konstigheter i recensioner?? Jag är så långt från en fanboy eller märkesbög som man kan komma, jag tycker att välja en sak på grund av vad som står på produkten är något av det mest idiotiska som finns.
Och som jag skrev, GT är ett superkort, om jag skulle köpt min dator idag istället så skulle det självklart blivit ett sådant istället, jag kunde inte bry mig mindre om det skulle stå ATI, Nvidia eller nått annat i kontrollpanelen.

Det förändrar dock inte det fakta att säkerligen 80% av alla hårdvarureviews är fullständigt fulla med skit, och man måste verkligen dubbelkolla och trippelkolla för att få reda på hur det ser ut i vekligheten. Om man inte skulle kolla på det där testet så noga och inte kolla på hur det är konstruerat så skulle man ju med lätthet tro att GT-kortet är 50% snabbare än GTS, vilket naturligtvis inte stämmer. Det var förövrigt bara ett exempel, det finns massvis med liknande grejer i deras andra grafer också som inte är lika tydliga.

Permalänk

Asus 8800GT för 2080 på Datorbutiken, inte alls tokigt pris. Ska dock vänta tills man vet mer om nya GTS:en... korten ska komma in 5:e nov...

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASN88GT-5...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk

Det var stor skillnad mot kompletts pris på Asus....

Jag trodde inte det skulle skilja mycket märkena emellan på samma modeller. XFX har två stycken kort som det skiljer 500 spänn på. http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=8800gt

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Det var stor skillnad mot kompletts pris på Asus....

Jag trodde inte det skulle skilja mycket märkena emellan på samma modeller. XFX har två stycken kort som det skiljer 500 spänn på. http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=8800gt

Ja asså, är det någon annan skillnad på dem mer än att de bara har dragit upp frekvenserna en sväng? Jag menar är kylningen inte bättre så kan man ju lika gärna klocka dem själva på 10 minuter, eller har jag fel? Det är väl tempen som är den begränsande faktorn vad gäller klockning på dessa kort, så oförändrad kylning ger väl samma maxfrekvenser?

Visa signatur

Permalänk

Ok.. då är jag med!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krissttoffer
Ok.. då är jag med!

Hehe, ja det jag skrev var mer tänkt som en allmän fråga Men det kanske är andra komponenter än kylning och GPU som skiljer som kanske tål mer belastning/värme? Även om jag inte direkt tror det... Någon som har koll?

Visa signatur

Permalänk

Då var jag tydligen inte med

Visa signatur