Visa ditt Mac OS-skrivbord

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cazcade
För att man inte får det att funka, ok. Men inte riktigt samma sak? Nja hur menar du då?

Visst det är inte samma hårdvara, men idag är ju insidan i stort sett helt PC i en Mac. Jag gör ju samma sak med min Hackintosh som jag skulle kunna göra med en Mac. Den stora skillnaden är väl att jag gör det snabbare än de flesta Macs (ja även de nya maxade Mac Pro). Eller är det ngt jag missat?

jo just det "sleep" fungerar inte. Utöver det vad är skillnaden menar du?

Skillnaden är givetvis förpackningen, jag har en hackintosh med Q6600 och 4GB ram, hade kostat multum med samma prestanda från Apple men jag skulle ändå byta den alla dagar i veckan mot en iMac 24" om jag hade pengarna. Visst får man mycket av Apple-upplevelsen med en hackintosh, men den blir ännu bättre med en Appledator.

Installerade precis 10.6.1, hur underbart är det inte med en retail-install och updates från software update. En viss skillnad mot min Leopard-installation där det var ett par timmars krånglade efter varje uppdatering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Skillnaden är givetvis förpackningen, jag har en hackintosh med Q6600 och 4GB ram, hade kostat multum med samma prestanda från Apple men jag skulle ändå byta den alla dagar i veckan mot en iMac 24" om jag hade pengarna. Visst får man mycket av Apple-upplevelsen med en hackintosh, men den blir ännu bättre med en Appledator.

Installerade precis 10.6.1, hur underbart är det inte med en retail-install och updates från software update. En viss skillnad mot min Leopard-installation där det var ett par timmars krånglade efter varje uppdatering.

Oj! Får man fråga vad du har för hårdvara? Jag kör fortfarande Leopard på min Hackintosh, men vet du något sätt att köra Snow Leopard så är jag idel öra! Dra iväg ett PM om du har tid!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Dra PM till mig med..skulle också vilja få det att funka på min dator & Eeepc så jag har nåt bra innan jag köper eller skaffar nån Macbook eller iMac.

Permalänk
Medlem

öhhh, vad är en hackintosch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saxdalen

Att man installerar Mac OS på en vanlig PC. Men jag vette fan hur man gör det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Att man installerar Mac OS på en vanlig PC. Men jag vette fan hur man gör det.

Stoppar i en vanlig osx skiva och installera som vilket os som helst:P
Sedan så finns det ju hackade skivor som stödjer mer hårdvara osv..(osx kräver btw ingen cdkey by default)

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Sedan så finns det ju hackade skivor som stödjer mer hårdvara osv..(osx kräver btw ingen cdkey by default)

En vanlig OSX skiva bootar inte om du sätter i den i en pc

Här är mitt skrivbord:

Permalänk
Medlem
Citat:

Först använder du En BOOT-132 disc som är gjord för att boota original skivan för Leopard annars använder du en hackad skiva

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Först använder du En BOOT-132 disc som är gjord för att boota original skivan för Leopard annars använder du en hackad skiva

Precis :), sen skulle jag inte säga att det är som att installera vilket annat OS som helst, krävs ofta en del kunskap om hur du ska göra för att få allt att fungera, men visst man kan ha tur (eller skicklighet, beroende på hur man ser de).

Hursomhelst denna tråden handlar inte om OSX86 och tveksamt om det är OK att diskutera det på sweclockers.

Mer Screenshots!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saxdalen

http://b.imagehost.org/0033/im_a_mac_im_a_pc.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
http://b.imagehost.org/0033/im_a_mac_im_a_pc.jpg

Hahaha Sjukt ful bild.
Saxdalen, låt inte Cloudburst lura dig! En Hackintosh är mer åt detta hållet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe

Har för mig att den bootade finfint när jag testade, men men måste ha blandat ihop det med något annat tillfälle....

Nog om det, här är en bild från min laptop:

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

En fråga bara,

Köpte nyligen mbp, men det har aldrig visat sig en "macintosh HD" på mitt skrivbord. Är det något nytt med Snow Leopard eller beror det på någon inställning? :S

Edit.
NVM, tydligen kan man switcha den on/off på finder's preferences. Men varför vill man ha den ikonen på skrivbordet, som många har här?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
En fråga bara,

Köpte nyligen mbp, men det har aldrig visat sig en "macintosh HD" på mitt skrivbord. Är det något nytt med Snow Leopard eller beror det på någon inställning? :S

Edit.
NVM, tydligen kan man switcha den on/off på finder's preferences. Men varför vill man ha den ikonen på skrivbordet, som många har här?

Det är väl en vanesak. Den har alltid varit där default men med Snow Leopard ändrade dom det.

Permalänk
Citat:

Nog om det, här är en bild från min laptop:

Mega-Man FTW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus
En vanlig OSX skiva bootar inte om du sätter i den i en pc

Här är mitt skrivbord:
http://img3.imageshack.us/img3/8285/picture22a.th.png

http://img132.imageshack.us/img132/9098/picture222.th.png

En MacSperm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
En MacSperm?

Haha, ja ser lite ut som de förminskat.
Men ser mer ut som hår/gräs i full upplösning

Permalänk
Medlem

Hur får man till en mörk menubar?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zpYrix
Här är mitt!

http://img27.imageshack.us/img27/5573/skrmavbild.th.png

Länka Adium Style?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Länka Adium Style?

Den heter HUD, leta själv

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Medlem

Min screen atm.

Stor

Fattas bara en svart docka och svart menubar sen skull jag vara nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Min screen atm.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Joshot.png
Stor

Den här docken då?
http://intemperie.deviantart.com/art/Nameless-3D-Leopard-Dock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Den här docken då?
http://intemperie.deviantart.com/art/Nameless-3D-Leopard-Dock...

Ser najs ut men måste byta menubar i samma svep annars blir det ojämnt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Min screen atm.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Joshot.png
Stor

Snygg bakgrund & bra musik!

Permalänk
Medlem

Ser bra mycket snyggare ut med en Adium chat uppe

Stor

EDIT: Jag har inte blurrat ut adiumrutan annat än texten, bakgrunden är sådär snyggt frostad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur får man till en mörk menubar?

http://magnifique.pcwizcomputer.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://magnifique.pcwizcomputer.com/

Bara det att jag måste ha allt svart eller inget, jag vill bara ha svart docka och bar

EDIT: Helt sjukt, med det kan jag ändra allt UTOM menubaren, den vill bara inte byta färg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara det att jag måste ha allt svart eller inget, jag vill bara ha svart docka och bar

EDIT: Helt sjukt, med det kan jag ändra allt UTOM menubaren, den vill bara inte byta färg!

Finns ett tema som heter red apple eller liknande, det är bara en skin för meny baren(kolsvart med ett rött äpple vid meny knappen eller vad det heter), mapparna osv är som vanligt, du kan även trycka på någon utav knapparna(orkar inte starta programmet ) för att kombinera flera olika teman.

EDIT: Btw, är det någn som vet hur man byter färg på texten till ikonerna i finder?
Skulle gärna vilja använda en mörk finder bakgrund, men som det är nu så ser man inte texten då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får inte Magnifique att fungera som det ska. Jag kan ändra allt UTOM menubaren, bara textfärgen påd en ändras.

Red temat blir det samma sak med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Får inte Magnifique att fungera som det ska. Jag kan ändra allt UTOM menubaren, bara textfärgen påd en ändras.

Red temat blir det samma sak med.

Kör du leopard eller snö leo?
Det är en stor fet varningstext på hemsidan att dom inte fått det att funka på snö leopard ännu.

Visa signatur